שולמית אלוני. צילום מישל גבינט
שולמית אלוני. צילום מישל גבינט

בניין עיריית הרצליה הישן יקרא על שם שולמית אלוני

כמעט ארבע שנים אחרי הצעתו של חבר המועצה לשעבר יוסף לונדון, תונצח השרה לשעבר בבניין העירייה הישן שמשמש כיום מרכז למידה עירוני

פורסם בתאריך: 19.11.18 08:45

בניין עיריית הרצליה הישן, המשמש כיום כמרכז הלמידה שביט, ייקרא על שם השרה לשעבר, שולמית אלוני ז"ל. בסוף החודש (29.11), בשעה 16:00, יתקיים טקס פתוח לקהל להנצחתה של אלוני, בבניין העירייה הישן שברחוב הנדיב 2 בעיר.

אלוני היתה חברת כנסת מטעם סיעות רצ ומרצ ובמהלך הקריירה הפוליטית שלה היתה שרת החינוך והתרבות, התקשורת והמדע והטכנולוגיה. היא הלכה לעולמה בשנת 2014, בת 86. חבר המועצה לשעבר יוסף לונדון ממרצ פנה בחודש ינואר 2015, לוועדת השמות בהרצליה בבקשה להנציח את אלוני בעיר, ולאחר שמועצת העיר אישרה את בקשתו הוא פעל כדי שההחלטה תיושם.

בניין עיריית הרצליה הישן. צילום ניר קידר

בכניסה לבניין יוצב שלט שיתאר בקצרה את קורותיה של אלוני: "לוחמת פלמ"ח, מחנכת, חברת כנסת ושרה בממשלת ישראל. פעלה רבות לזכויות האדם, באשר הוא אדם, וכן בנושאי חינוך ורווחה. לחמה למען השלום, והנחלת הערכים הכתובים במגילת העצמאות. ייסדה את מפלגת רצ, ועמדה בראש המפלגות רצ ומרצ. כלת פרס ישראל על תרומתה המיוחדת למדינה ולחברה".

יוסף לונדון

יוסף לונדון

בנה של אלוני הוא ראש מועצת כפר שמריהו דרור אלוני. "אנחנו מאוד שמחים על הבחירה ומודים לעיריית הרצליה על הבחירה הטובה והנכונה, שזה דבר שמייצג יותר מכל את עשייתה לאורך שנים. אנחנו לא היינו מעורבים ביוזמה, רק עודכנו והוזמנו", אמר אלוני.

כיום, כאמור, משמש בניין העירייה הישן כמרכז למידה המיועד לסייע לתלמידי העיר בהקניית כישורים ומיומנויות למידה, לשפר הישגים לימודיים, תוך כדי שיתוף פעולה עם בתי הספר ומערכת החינוך העירונית. הפעילויות מתמקדות בתחומים מתמטיקה, אנגלית, אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת. מהחודש הבא ייקרא המקום "מרכז שביט ללמידה, העשרה וכלים להצלחה ע"ש שולמית אלוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממתי מנציחים מבנים על שמות של חברי כנסת מהעבר במיוחד שהיא לא קשורה למבנה הזה בכלל ולעיר הרצליה בפרט

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר