דניאל אייזנברג
דניאל אייזנברג-צדיקים

"התחבורה הציבורית בעיר על הפנים": מה מתכננת מחזיקת תיק התחבורה החדשה בהרצליה?

התחבורה הציבורית בשבת? "אני הולכת להילחם על זה". מצוקת החניה במרכז העיר? "נאפשר שעתיים חניה בסוקולוב". הפקקים? "יש לי כמה רעיונות". מחזיקת תיק התחבורה החדשה בהרצליה דניאל אייזנברג חושפת את התוכניות

פורסם בתאריך: 25.11.18 09:04

חברת מועצת עיריית הרצליה הצעירה ביותר בקדנציה הנוכחית, דניאל אייזנברג מסיעת מרצ, מחזיקה באחד התיקים החשובים ביותר בעיר – תיק התחבורה. אייזנברג, רק בת 28, תיכנס לתפקיד בעוד שלושה ימים עם השבעתה למועצה ב-28 בנובמבר. בראיון ראשון היא מבטיחה מהפכה בתחום שכנראה מעסיק יותר מכל את תושבי העיר, בעיקר את אלה שעומדים מדי בוקר וערב בפקקים ביציאות ובכניסות להרצליה, אבל לא רק אותם.

אייזנברג היא תושבת הרצליה מגיל 19. לפני כן גדלה והתגוררה בתל אביב. בצבא היא שירתה במיט"ב וניהלה מוקד שנותן מענה לעתודאים שלומדים בזמן הצבא. היא הייתה עוזרת פרלמנטרית בכנסת של ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ בין השנים 2014-2013. ב-2015 היא התחילה ללמוד לתואר ראשון במשפטים במכללת נתניה וסיימה במרץ האחרון. תוך כדי הלימודים, במשך שלוש שנים וחצי, עד יוני האחרון היא עבדה כאחראית מתפקדים ומנהלת המטה של מרצ. מחודש יולי היא עובדת כמתמחה במשרד נדל"ן שפירא ושות' בהרצליה. במקביל לכניסתה למועצת העיר ולתפקיד אחראית על התחבורה, אייזנברג גם מתכננת את החתונה שלה שתתקיים בעוד קצת יותר משבוע.

למה דווקא תיק התחבורה? זה תיק לא קל בלשון המעטה. את לא חוששת?
"זה תיק שרציתי מההתחלה, וגם נלחמתי עליו, ובדרך כלל כשאני רוצה משהו אני דואגת להשיג אותו. הרבה אנשים אמרו לי שמדובר בתיק לא פשוט שרבים בעבר נכשלו בו. אמרו לי 'לא משנה מה תעשי תהיה ביקורת נגדך שלא עשית מספיק'. אבל אני לא חושבת שזה משנה. אני הולכת להפתיע ולהיות הפתעה גדולה. גם כשהלכתי לעבוד בכנסת אמרו לי 'איך תעשי את זה? איך תצליחי? את רק בת 21',  ועשיתי את זה מדהים. אני מכירה את עולם הפוליטיקה, אני חיה אותו ונושמת אותו ואני יודעת איך לדבר ואיך לעבוד. אני חושבת שכשאתה רוצה לשנות משהו ואתה בא במטרה לשנות ולעשות ואתה חדור מוטיבציה – אתה תצליח בסוף. יש לי הרבה תושבים שתמכו בי והאמינו בי לאורך כל הדרך ואני לא יכולה להרשות לעצמי לאכזב אותם".

אז מה על הפרק?
"יש לי כבר המון רעיונות שאני רוצה לקדם, אחד מהם זה להגדיל את התחבורה הציבורית בשבת. זה משהו שהבטחתי לבוחרים שלנו. יש הרבה עבודה בנושא התחבורה בעיר, יש את בעיית הפקקים בהרב קוק ויש לי כמה רעיונות בעניין. יש את הבעיות עם הרכבת ברעננה. יש עוד משהו שאנחנו הולכים לעבוד עליו וזה מוניות שירות בהרצליה, וכמובן עוד נושאים".

מה את מתכוונת לעשות בעניין התחבורה הציבורית בשבת?
"מדובר בבעיה ארצית, לא אני יכולה לפתור את זה וגם לא פדלון או מישהו אחר בעירייה. מה שכן, אנחנו יכולים לעשות זה לנסות להקל על האנשים בשבת. זה נושא שגם חברי הכנסת של מרצ נלחמים עליו בכנסת וכמובן שתהיה לי את כל התמיכה שאני צריכה בעניין מהמפלגה שלי. כיום יש אוטובוסים בשבת שהעירייה מממנת. אני, עד לפני כמה חודשים, בכלל לא ידעתי שזה קיים, ואני צעירה ויש לי חברים צעירים שלא מחזיקים אוטו, ויש לי חברים שגרים בתל אביב ובאים בשבת להורים בלי רכב והם נאלצים לקחת מונית או שההורים באים לאסוף אותם. כרגע אנחנו לא מקבלים ממשרד התחבורה תקציב לתחבורה ציבורית בשבת, אבל אפשר עם תקציב העירייה להגדיל את מספר האוטובוסים, לשווק ולפרסם אותם ואת שעות הפעילות שלהם, לחשוף את התושבים שרוצים תחבורה בשבת לעניין וכך בדרך שלנו, בחממה שלנו בהרצליה, נפתור את הבעיה של התחבורה הציבורית בשבת".

קו הקיץ

השאטל העירוני לים בשבת

איך תפתרי את בעיית הפקקים העצומים שיש בעיר, למשל במחלף הסירה?
"אני לא רוצה סתם לבוא ולהגיד שאני אפתור ואני אעשה. אני סובלת יומיום מהפקקים בהרצליה ואין יום שאני לא מתלוננת עליהם. אני שומעת גם תלונות על זה מהחברות שלי ומהשכנים שלי. ישבתי עם כמה אנשים ויש לי כבר כמה רעיונות איך להקל על הפקקים במחלף הסירה".

אילו רעיונות למשל?
"אני אחשוף אותם בהמשך. יש משהו שכרגע אני בודקת אם אפשר ליישם אותו. אני כרגע נפגשת עם אנשים מקצועיים, מתייעצת עם אנשים שכיהנו בעבר בתפקיד בתחום התחבורה בעיריית הרצליה ובעיריות אחרות. בינתיים אני לומדת את התפקיד. אני באה עם המון אנרגיה לעשות ולשנות".

מה לגבי מצוקת החניה במרכז העיר?
"יש לנו רעיון לאפשר שעתיים חניה בחינם ברחוב סוקולוב, ויש עוד כמה רעיונות על הפרק".

רחוב סוקולוב. צילום עזרא לוי

רחוב סוקולוב. צילום עזרא לוי

מה עוד חשוב לך לקדם בתחום התחבורה בעיר?
"יש את עניין תחנת הרכבת ברעננה. יש הרבה תלונות על דרך ההגעה לתחנת הרכבת, על הפקקים בדרך ירושלים שאנשים יכולים לעמוד בהם שעות, זה מכביד על התושבים. זה הולך להיות אחד הנושאים הכי גדולים שלנו בתחום התחבורה. אנחנו גם רוצים לעשות מוניות שירות בתוך הרצליה. אני גם מאוד בעד לשמוע מה מפריע לתושבים ואני בטוחה שיש עוד הרבה דברים לטפל בהם. מרגישים את זה ביומיום בהרצליה שהתחבורה פה צריכה לעבור שינוי".

את מרוצה מהתחבורה הציבורית בהרצליה?
"אני חושבת שהתחבורה הציבורית בהרצליה היא על הפנים. כשאני נוסעת לתל אביב, אני לא נוסעת עם האוטו שלי, אלא עם תחבורה ציבורית. יצא לי כבר לשבת לא מעט זמן בתחנת אוטובוס ולחכות לו והוא פשוט לא מגיע. אני הולכת לשפר את קווי האוטובוס".

פקק צומת רחוב נורדאו עם כפר שמריהו צילום. עזרא לוי

פקק ברחוב נורדאו. צילום. עזרא לוי

מה עם שבילי האופניים בעיר?
"אני אהיה חברת הוועדה הדו-גלגלית, ולמרצ יהיה עוד נציג בנוסף אלי בוועדה. אני גם אהיה אחראית על מרכז הרכיבה הנכונה בז'בוטינסקי בשיתוף יו"ר הוועדה הדו-גלגלית, דנה אורן-ינאי. שבילי האופניים זה אחד הדברים החשובים בעיר שאנחנו רוצים לקדם. היום אין מספיק שבילי אופניים בהרצליה. צריך לנסות לראות איך לשלב גם ברב קוק שבילי אופניים. גם העניין של השכרת אופניים נבדק ואני יודעת שגם ראש העיר תומך בעניין שבילי האופניים".

מה התפישה שלך לגבי הבניה בעיר?
"נושא התכנון והבניה מאוד מושך אותי. אני לא נגד בניה ואני בעד שיבנו ויעשו, אבל שתהיה בניה שפויה. לא צריכים פה מגדלים של 40 ו-50 קומות. אפשר להסתפק ב-8-7 קומות או ב-15-14 קומות. אני גרה בפרויקט חדש בגליל ים ובנו פה דירות להשכרה לטווח ארוך. הרבה פעמים יש עומס בחניון התת-קרקעי. פשוט בנו בניינים בלי תשתיות. ואלה בניינים של 8-7 קומות, אז מה לגבי התכנונים של בניינים של 50-40 קומות? הרצליה יכולה להכיל את זה? אנשים לא מצליחים לצאת ולנסוע ברחוב הרב קוק. אם יבנו פה בניינים נוספים אנשים לא יצליחו לצאת מהבית. ומה לגבי דירות במחיר שפוי ופיקוח על השכירות? אחת הבעיות הכי גדולות שיש לנו בהרצליה היא שאנשים מגיעים לגיל שלי, או אפילו לפני, ועוזבים את העיר כי הרצליה לא אטרקטיבית עבורם מבחינת מקומות בילוי אטרקטיביים, והיא גם עיר יקרה. אנחנו צריכים למצוא את הדרך איך להשאיר את הצעירים בעיר ולאפשר דיור במחיר שפוי בהרצליה".

איך האחריות על התיק תתחלק?
"אני מקבלת את תיק התחבורה ואני ופדלון נעבוד בדברים מסוימים בשיתוף פעולה. יהיו דברים שנתייעץ ביחד. המטרה היא לעבוד ביחד ולא לבוא ולהגיד תיק התחבורה הוא שלי וראש העיר לא מעניין אותי. הוא יודע מה הקו שלי ויודע מה חשוב לי יותר ומה פחות, מה הערכים שלי ולאיזו מפלגה אני משתייכת. אני מדגישה שמאוד חשוב לי העניין של התחבורה הציבורית בשבת ואני הולכת להילחם ולעשות את זה, אבל אני לא הולכת לצאת נגד ראש העיר. אנחנו הולכים לעבוד בשיתוף פעולה, זאת המטרה".

כאמור, חברת מועצת העיר דנה אורן-ינאי תחזיק היא מחזיקת תיק הדו-גלגלי (אופניים). "הדבר הראשון, שאני כבר עושה, זה לשבת עם אנשי מקצוע ולהבין את העבודה שנעשתה בעיר עד היום ומשם ליצור את ההמשך", אומרת אורן ינאי, "זה תיק חדש והמטרה היא ליצור אותו. כרגע אני לומדת את התחום דרך יצירת קשר עם אנשים שקידמו את תחום האופניים במקומות אחרים בארץ ובכל מיני מקומות בעולם – איך הם עשו את זה ואיך יהיה הכי נכון לעשות את זה פה. המטרה היא ליצור ולסלול שבילים עירוניים ובינעירוניים, ליצור תרבות רכיבה דרך החינוך, מערך הסברה של התחום ומערך אכיפה. החינוך מבחינתי זה מפתח לרכיבה נכונה וגם לעצם הרכיבה".

דנה אורן-ינאי. צילום תמי שלף

דנה אורן-ינאי. צילום תמי שלף

אורן ינאי מוסיפה: "מאז שפורסם שאנחנו מטפלים בתיק האופניים, הדו גלגלי, פנו אליי עשרות רבות של אנשים מרחבי העיר, בין אם זה ספורטאים, אנשים שמשתמשים באופניים ככלי תחבורה או אנשים שקשורים למקצוע שקשור בזה, ואמרו שהם רוצים לקחת חלק בזה ולתרום ולעזור. נראה שזה נושא שמאוד בוער אצל התושבים. אנחנו ניצור עכשיו ועדה לדו-גלגלי ואני אהיה היו"ר שלה ואני אקים גם פורום תושבים בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. פולה

    פחחחח…. שעות פקקים בשדרות ירושלים? נראה לי את מתכוונת לעיר אחרת… אני עומדת גג 5-10 דק' בפקקים…

    נראה לי שזו עוד פוליטיקאית בשקל ורבע, ולא לשכוח מי האבא המממן את כל הסיפור 😉

  2. קשון

    בואי ותתחילי באוטובוסים הענקיים שנוסעים בתוך שכונת נווה עמל ופוקקים את הרחובות הקטנים עם ים של תלונות שלנו כבר חודשים. נשמח מאוד לשינוי

  3. מנחם

    כולם קשקשנים אף גאון לא יפתור את בעיית הפקקים אם מישהו בעירית הרצליה חושב שכן אז הוא יכול רק לפנטז שיצליח. ימים יגידו

  4. דניאל

    1. לעשות כניסה לתחנת הרכבת רעננה מערב גם מגן רש"ל
    2. להאריך את הקו הירוק של הרכבת הקלה לתוך מרכז העיר (היום הוא מתוכנן להגיע רק עד הרצליה פיתוח ולא ישרת את תושבי העיר)
    3. לעשות נת"צ עד למרכז תל אביב עם קו אוטובוס מאוד תדיר שיוצא מהתחנה כל 3 דקות.
    4. לבלום תוכניות בניה הזויות. אין מקום לבניינים של יותר מ8 קומות בהרצליה. זה יהרוס את האופי של העיר.
    5. שבילי אופניים מכל שכונות העיר עד לתחנות הרכבת, הים, הפארק, ואיזור התעשיה.
    6. קו אוטובוס מאוד תדיר ממרכז העיר לתחנת הרכבת ואיזור התעשיה.

  5. ניסים

    עוד ילדת פלא שהגיעה להרצליה , תפסה גו'ב וכבר פותרת בעיות בהבל פה.
    היא צריכה להבין שכמה שמרכז העיר יהיה עלוב יותר זה יבריח מהרצליה תושבים חזקים
    ומי שיתפוס את מקומם יהיו חובשי הכיפות שיגיעו ממקומות אחרים כדי להשתלט על מרכז העיר והשכונות החלשות ובהמשך ………

  6. משה

    רגע …אם התחבורה הציבורית על הפנים
    מה זה אומר על קודמתה ?
    הגברת מאיה כץ ?
    אגיד את התשובה …היא הייתה ונשארה בלון נפוח
    שהתפוצץ ….
    אני מאחל לך בהצלחה
    הצלחתך היא הצלחתנו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר