המשט לזכרו של יוחנן רפיח. צילום עידו מאירוביץ'
המשט לזכרו של יוחנן רפיח. צילום עידו מאירוביץ'

מרהיב: צפו בתמונות מהמשט לזכרו של יוחנן רפיח, ממייסדי החינוך הימי בהרצליה

רפיח ליווה את הפעילות הימית המקומית בהרצליה מאז שנות ה-50. בנו: "אני מתרגש מאוד שבעידן של היום, של הציניות והנוחיות, עדיין מעניין אנשים מישהו כמו אבא שלי"

פורסם בתאריך: 25.11.18 17:51

כ-450 חניכים משבעת השבטים של צופי הים ברחבי הארץ השתתפו אתמול (שבת) בהרצליה במשט לזכרו של מייסד שבט צופי הים הרצליה וממייסדי החינוך הימי בעיר – יוחנן רפיח. במסגרת המשט הפליגו החניכים לאורך החוף על גבי 45 כלי שייט, ובנוסף השתתפו עוד כ-100 ילדים מאגודת הספורט העירונית בני הרצליה שייט, שהפליגו על כלי שייט קטנים תחרותיים.

בשנת 1939 הוקם בהרצליה בית סירות של אגודת יורדי הים זבולון, וזו היתה הפעם הראשונה שהתקיים שייט מסוג כלשהו בחוף המושבה הצעירה הרצליה. כשנה לאחר מכן המקום ננטש. בתחילת שנות החמישים החל המקום לפעול שוב בצורה מצומצמת, ובתחילת שנות ה-60 לקח על עצמו רפיח את ניהול המועדון והחל לפתח אותו בצורה משמעותית. בשנות השבעים חבר המועדון לתנועת הצופים והפך לשבט צופי ים הרצליה. בסוף שנות ה-90, מתוך שבט צופי הים המקומי, החל להתפתח בעיר שייט תחרותי במסגרת של של בני הרצליה. במהלך כל השנים רפיח המשיך ללוות ולפתח את החינוך הימי בעיר. כיום שבט צופי ים הרצליה מונה 400 חניכים אשר מפליגים על גבי 29 סירות מידי שבוע.

יוחנן רפיח ז"ל

זר לזכרו של יוחנן רפיח שהושלך לים במסגרת המשט

זר לזכרו של יוחנן רפיח שהושלך לים במסגרת המשט

"האירוע הינו אירוע לזכרו של אדם יקר – יוחנן רפיח, שייסד, פיתח והמשיך ללוות במהלך כל חייו את החינוך הימי בעיר הרצליה. היה מאוד מרגש לראות את מאות בני הנוער שהפליגו במשט, שהמשיכו את מורשת החינוך הימי של יוחנן", אמר מנהל צופי ים ישראל ליאור קפלן.

"אני מתרגש מאוד שבעידן של היום, של הציניות והנוחיות, עדיין מעניין אנשים מישהו כמו אבא שלי שעשה משהו עבור אחרים, ושאכפת להם מזה", אומר בנו של יוחנן, מיכאל רפיח, "העניין בא מהילדים ומאנשי השבט, למרות שלא הכירו אותו. הרי כל השטח הזה של שבט הצופים, וגם של בית הסירות שעל שמו במרינה, היה יכול להיות טיילת יפה או מסעדה. ובכל זאת, הוא כנראה איכשהו הצליח להשפיע על אנשים שילכו עם הכיוון הזה.

"אמא שלי עלתה מאנגליה, וההורים שלי הכירו על אונייה כשהיא באה לארץ ואבא שלי היה סטודנט", ממשיך רפיח, "כל החיים שלו קשורים בים. אמא שלי באה כל שנה למשט והיא מאוד נרגשת. בכל פעם שהתחלפה אדמיניסטרציה התפקיד הגדול של אבא שלי היה להביא אותם להכיר בערך של המקום והפעילות החינוכית בטבע של בנים ובנות. אבא היה מסתובב ומדבר עם כולם ואיכשהו מעריכים את זה, וזה מאוד יפה. אנחנו, האחים ואמא, מאוד מתרגשים וגם הילדים שלי, הנכדים של יוחנן. הילדים שלי אמרו לי אתמול שהיה להם מאוד מרגש לשמוע איך מדברים על סבא שלהם ועל הפעילות שלו למען צופי ים ובכלל.

גם בני המשפחה האחרים פעילים בים?

"הילדים שלי גם התחברו לפעילות הימית, זה בעצם דילג דור כי אנחנו, הילדים שלו, לא היינו פעילים. אני הייתי פעיל בצופי ים עד כיתה ו' ואז עברתי לצופים. בתי הייתה פעילה כל השנים והיא בוגרת של צופי ים. בני האמצעי היה במחזור הראשון של הספורט התחרותי במרינה, והוא העדיף את זה מאשר את הפעילות של צופי ים והוא בוגר המועדון והפך לחובל. בני הצעיר הלך למועדון התחרותי ונכנס לעניין של גלישת הרוח וזכה במדליית זהב באולימפיאדת הנוער בסינגפור ב-2010. זה היה כבוד גדול לעירייה, לתחום השיט ולאבא. אחר כך הוא התגייס לחיל הים. בזכות הילדים ואשתי שנכנסו לתחום חזרתי גם אני".

עשרות כלי שיט השתתפו במשט. 

"אנשים הפליגו מחדרה, נתניה, יפו, בת ים והגיעו למשט. אין לי ספק שהמסורת הזו תמשיך. כל פעם שיש אדמיניסטרציה חדשה צריך לשכנע שלצד הכדורגל והכדורסל להרצליה יש משהו ייחודי וזה הים, ושהמגרש שם הוא בחינם, רק צריך לדאוג לו. הילדים שעובדים בים הם ילדים טובים, אזרחים טובים וזה חינוך טוב".

המשט לזכרו של יוחנן רפיח. צילום עידו מאירוביץ'

המשט לזכרו של יוחנן רפיח. צילום עידו מאירוביץ'

המשט לזכרו של יוחנן רפיח. צילום עידו מאירוביץ'

 

המשט לזכרו של יוחנן רפיח. צילום עידו מאירוביץ' המשט לזכרו של יוחנן רפיח. צילום עידו מאירוביץ' המשט לזכרו של יוחנן רפיח. צילום עידו מאירוביץ' המשט לזכרו של יוחנן רפיח. צילום עידו מאירוביץ'

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר