רכב חונה בחניית נכים בקניון שבעת הכוכבים. צילום אור ירוק
רכב חונה בחניית נכים בקניון שבעת הכוכבים. צילום אור ירוק

בדיקה לקראת יום הנכה: כמה נהגים בהרצליה תפסו חניות נכים שלא כחוק?

יום הנכה הבינלאומי יצויין מחר ומתנדבי עמותת אור ירוק יצאו להרצליה לבדוק אקראית חניות נכים בעיר. התוצאות לפניכם

פורסם בתאריך: 2.12.18 18:35

מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תוכנית המלגות IMPACT של FIDF יצאו, לרגל יום הנכה הבילאומי שחל מחר, לבדוק האם עדיין ישנם נהגים שחונים בניגוד לחוק ותופסים מקום חניה השמור לנהג נכה.

בהרצליה נצפו 20 חניות נכים, בהן חנו 105 כלי רכב ומהם שני כלי רכב חנו בניגוד לחוק. בנוסף בדקו המתנדבים את התשתית בסביבת החניה בשמונה מהחניות לא היה תמרור "חניית נכים" או שהתמרור במקום לא תקין. עוד מצאו המתנדבים כי בארבע מחניות הנכה שבדקו בהרצליה לא הייתה קיימת הנמכה של המדרכה או רמפה המאפשרת גישה לכיסא גלגלים וכי בשתיים מן החניות הייתה הרצפה בעלת בורות וחריצים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קשה להאמין שבישראל 2018 עדיין ישנם נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חניה של אדם עם צרכים מיוחדים ומסכנים את אוכלוסיית הנכים. גם בלי שיתפסו להם את מקום החניה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חניה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות כמו לכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין. בנוסף ראשי הרשויות חייבים לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים ולהפסיק להתעלם מהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלומי

    כדאי להיעזר באפליקציה החדשה ״תג נכה״ זמינה חינם באפסטור ובגוגל פליי
    האפליקציה מאפשרת לבדוק האם לרכב יש תג נכה בתוקף

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר