רן פסקל (מימין) ותובל עבוד
רן פסקל (מימין) ותובל עבוד

"נפגעי מי הרצליה" מתאחדים: שוקלים הגשת תביעה ייצוגית נגד תאגיד המים

התושבים בקבוצת הפייסבוק החדשה שהוקמה מספרים על חריגות שבין מאות לאלפי אחוזים בצריכת המים ועל יחס מזלזל שהם מקבלים מתאגיד המים של הרצליה. מי הרצליה: "המכתבים נשלחו בהתאם לחוק ומומלץ לפנות אלינו לבירור פרטני"

פורסם בתאריך: 3.12.18 08:54


קבוצת פייסבוק חדשה, ששמה "נפגעי מי הרצליה", מנסה לאגד תושבים בעיר שקיבלו חיובים גבוהים מתאגיד המים המקומי בעקבות "חריגה בצריכת המים". חברי הקבוצה שוקלים בין השאר הגשת תביעה ייצוגית נגד התאגיד.

מי שפתח את הקבוצה, שמונה כיום כ-300 חברים, הוא תושב רחוב אמה טאובר בהרצליה תובל עבוד, שקיבל פעמיים הודעה על חריגה בצריכת המים, פעם באוגוסט על חריגה של 170 אחוז ביחס לאותה תקופה בשנה הקודמת ופעם נוספת באוקטובר, אז קיבל הודעה על חריגה של 203 אחוז ביחס לאותה התקופה בשנה שעברה. "בהתחלה חשבתי שזה קרה רק בבניין שלי, עד שב-23 בנובמבר נחשפתי לכתבה במקומון 'השקמה' בחולון על תושבים בשכונת קריית איילון בחולון שגילו כי חשבון הצריכה המשותפת שלהם הכפיל את עצמו", מספר עבוד, "הם התארגנו, הקימו קבוצת פייסבוק והצליחו לגרום למי שיקמה לבדוק את תלונות הצרכנים ולהודות לבסוף כי הייתה טעות בחישוב. בעקבות הכתבה החלטתי לפתוח באותו היום את הקבוצה ההרצליינית – 'נפגעי מי הרצליה'".

מה המטרה של פתיחת הקבוצה?

"הרעיון של הקבוצה היה קודם כל להבין כמה תושבים בהרצליה שותפים לבעיה הזאת, לאגד אותם ולהבין באמת מה קורה פה, ולמה אנחנו צריכים לשלם כל כך הרבה כסף שלא לצורך, כי אף אחד לא מילא בריכה אולימפית בבית או בבניין. עד 23 בנובמבר היינו הבניין היחיד מבחינתי שקיבל מכתבים על חריגה בצריכת המים. כשקיבלנו את המכתב חשבנו שזה בטח בגלל דיירים שעשו בריכות לילדים באוגוסט וספטמבר. התקשרתי מיד למי הרצליה לברר את הנושא ונתקלתי בתשובה, שעל פי מה שנכתב על ידי חברים בקבוצה, היא די גנרית והם נותנים אותה לכולם".

איזו תשובה?

"קודם כל הם אומרים בתאגיד שיש לנו נזילה והם מציעים לשלוח איש מקצוע שיבדוק את השעון. במקביל הם אומרים שאם זה לא שעון תקול או נזילה כדאי לבדוק אם נעשה שינוי בגינה. פתחתי את הקבוצה ותוך מספר ימים הצטרפו עוד ועוד אנשים, כל יום נוספים שלושה-ארבעה חברים לקבוצה. זה פשוט מטורף. אנשים מקצה אחד של העיר עד הקצה השני התחילו להעלות טענות על כך שקיבלו מכתבים על חריגה בצריכת המים במאות ואפילו אלפי אחוזים וחשבונות של אלפי שקלים, וכלל לא הייתה להם נזילה בבניין. הדבר הראשון שעשיתי היה לפתוח סקר ששואל האם קיבלתם מכתב על צריכה חריגה של מים בחודשים אוגוסט-ספטמבר ובאיזה רחוב אתם גרים. הגענו לכ-80 רחובות בכל הרצליה, שכוללים גם בתים פרטיים. יש גם תושבים שהיו בחופשה בחו"ל בזמן הזה ועדיין קיבלו מכתבים על חריגה. נשמע לי קצת תמוה שיותר מ-80 רחובות קיבלו בדיוק את אותו המכתב באותה התקופה, ומה הסיכוי שכל השעונים בהרצליה לא תקינים או שלכולם הייתה נזילה באותו הזמן? יותר הגיוני שיש פה טעות ענק. נאמר לי על ידי מספר אנשים שבמהלך השנה שעברה, באותה תקופה, הוחלפו שעונים בהרבה בניינים בהרצליה, וכשמחליפים נכנס גם אוויר לצינור וזה יכול להקפיץ את חשבונות המים מאוד מהר. פתחתי עוד סקר בקבוצה שבעזרתו אני רוצה לבדוק את הכוונות של כל האנשים. במידה ואנשים יענו שהם רוצים לפנות לעו"ד וללכת על תביעה ייצוגית, זה מה שנעשה. אם לא, נצטרך לראות איך להתמודד עם העניין. כרגע 30 אנשים סימנו שהם ייתנו לי ייפוי כוח כדי לפנות לעו"ד בעניין. בסופו של דבר אנחנו חייבים להתאגד כדי להזיז פה משהו".

בסוף השבוע הצטרף אל עבוד תושב שכונת הרצליה הירוקה רן פסקל, ויחד הם מנהלים את המאבק. הם מתכננים לאסוף כמה שיותר אנשים ולגבש את הקבוצה, לאסוף מידע ובסופו של דבר להגיע לדבר עם נציגי התאגיד כקבוצה, או ללכת להליך משפטי נגדם – תביעה ייצוגית. הם גם פתחו קבוצת וואטסאפ עבור אלה שאין להם פייסבוק.

"אני משמש כוועד בית וקיבלתי לחשבון הבניין המשותף דרישה לתשלום שגבוהה ב-250 אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד", מספר פסקל, "הגעתי למשרדים של מי הרצליה, ולאחר שהבנתי שאין עם מי לדבר וכולם עונים לי כמו רובוטים ביקשתי לדבר עם מנהלת פניות הציבור. נאמר לי שאי אפשר ושאפנה במייל. התעצבנתי, ואחרי שהרמתי את הקול פתחו לי את הדלת שלה ונכנסתי. היא אמרה לי שהם לא זיהו מגמה של גידול במספר הפניות שקיבלו בחודשים האחרונים לעומת השנה האחרונה, ושכנראה יש אצלנו נזילה. היא גם אמרה באותה הזדמנות שהוחלף לנו שעון מים בדיוק בחודש של החריגה והציעה שיגיע איש מקצוע מטעמם לבדוק. הגיע טכנאי שבדק ואמר שאין שום נזילה. התקשרתי מיד למי הרצליה והם אמרו שאכן אין נזילה אך יש לנו גינה גדולה. מה זה שייך לנושא? הגינה לא פתאום הכפילה את עצמה. כעת הקפאתי את הוראת הקבע של הבניין ואנו די אובדי עצות. אני הולך לעשות גביה חריגה חד-פעמית מהשכנים בגלל החשבונות האלה. אנחנו שמים לב לכמות הפניות הלא הגיונית בפייסבוק ורבים מהמכרים שלי בהרצליה חוו את אותה החוויה. אני לא מבין למה מי הרצליה, בתור תאגיד, לא מודים בכך שיש אפשרות שהם טעו ושיכול להיות שאלה השעונים החדשים. תשאירו מקום לספק, תגידו שאולי חלה פה טעות, שתבדקו את זה. אבל הם כל כך בטוחים בעצמם ואומרים לכל אחד שזו נזילה. המטרה שלנו היא להעיר את התושבים ולתת להם כתובת לפנות אליה".

בקבוצת הפייסבוק "נפגעי מי הרצליה" יש לא מעט תלונות של תושבים. כמה מהם שמתגוררים ברחוב הנדיב התלוננו כי קיבלו מכתבים על חריגה של 3,700 אחוזים בצריכת המים. תושבת נוספת התלוננה כי התקשרה למי הרצליה ופעמיים ניתקה לה הנציגה בפנים בטענה שאין לה זמן לשמוע אותה. תושבת נוספת כתבה כי קיבלה חריגה של 431 אחוז בחשבון מים שקפץ מ-600 שקל ל-3,500 שקל, ועוד חשבון של החודשיים האחרונים על סך 2,400 שקל. תושב נוסף כתב כי מאז שעבר מרחוב יגאל אלון, שם שילם בממוצע כ-200 שקלים בחודש, ללייב יפה, לבניין שעבר תמ"א, החשבונות עברו את ה-400 שקלים באופן קבוע. הוא כתב שפנה למי הרצליה במייל מספר פעמים, ששלחו איש מקצוע לבדוק את השעון ושהוא קבע שהכל תקין. תושבת נוספת שיתפה כי לאחר מאבק של שלושה חודשים הם נאלצו לשלם את החשבון לאחר שאיימו עליהם שיעקלו את חשבונות הבנק אם לא ישלמו. "לא רצינו לשלם מהראיה שאת הנעשה יהיה קשה להשיב", כתבה בקבוצה, "אנחנו מתכוונים להתקדם מולם גם מול תאגיד המים הארצי וגם בבית המשפט לתביעות קטנות".

ממי הרצליה נמסר בתגובה: "המכתבים נשלחו בהתאם לחוק ומומלץ לפנות אלינו לבירור פרטני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוז

    גם אנחנו ברח' קדושי השואה 67 – ככר טיראן קיבלנו מכתבים כאלה עם חשבונות מנופחים ואני התקשרתי להתלונן בחושבי שרק אצלנו ונאמר לי שאני צריכה להביא בודק וכו'…. אכן הבאתי שניים ולא נמצאה שום נזילה וגם לא נראתה בשום מקום שום נזילה… ולאט לאט, התחילה להיווכח שכל הבניינים מסביבי קיבלו כאלה מכתבים, ובהיותי בוועד הבית, התחלתי לקבל טלפונים מהדיירים שישנה נזילה בבניין ואני לא מטפלת….. אני בהחלט מצטרפת למחאה שלכם…

  2. אורי

    יש תדיעה יצוגית נגד 28 תאגידים ובינהן תאגיד רעננה בואו נרכז חומרים ונבקש לצרף את מי הרצליה שילחו לי פרטים ונעביר לעורך דין המטפל 0548005565

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר