קונכיית השבלול שנמצאה בארוחת הצהריים
קונכיית השבלול שנמצאה בארוחת הצהריים

ההורים דורשים להחליף את ספק המזון: "השבלול באוכל היה הקש ששבר את גב הגמל"

קונכייה של שבלול נמצאה בארוחת הצהריים שהוגשה בגן ילדים בהרצליה. להורים יש תלונות נוספות על הארוחות והם דורשים להפסיק את ההתקשרות עם ספק המזון. העירייה: "בדיקות מעבדה תברואתיות יצאו תקינות"

פורסם בתאריך: 3.12.18 15:16

הורים לילדים בגן הילדים הרדוף בהרצליה דורשים מהעירייה להפסיק את ההתקשרות עם ספק ארוחות הצהריים, בעקבות הימצאות קונכיית שבלול בתבשיל שהוגש בגן לפני כשבועיים.

"בגן הרדוף קרה מעשה שלא יעשה בשום אמות מידה אנושיות במדינת ישראל ובהרצליה בפרט", כתבו ההורים במכתב ששלחו למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, "לאור כל ההשקעה שהעירייה והגורמים המקצועיים משקיעים בנושא התזונה, אנו ההורים בגן הרדוף נחרדנו לגלות חילזון בתוך האוכל של הילדים, כשהאריזה הייתה אטומה לחלוטין. אנו רוצים באותה הנשימה להודות על הטיפול המהיר והעירנות של צוות הגן שדאג לא להעלים את הבעיה ולהתריע למחלקת הבריאות … מנגד אנו לא יכולים להעלים עין ולהקל בביזיון שקרה. אנו לא מוכנים שספק המזון יכנס לגן ולא נותנים הזדמנות שנייה כי מדובר בבריאות ילדינו. בנוסף אנו שוקלים את צעדינו המשפטיים כנגד הספק וכנגד העירייה במידה והבעיה לא תטופל לאלתר".

הסיפור יצא החוצה לאחר שההורים פרסמו פוסט עם תמונה של השבלול בתוך מנה שקיבל אחד הילדים. "העלינו פוסט לפייסבוק בעניין ביום שישי, אחרי התנהלות ארוכה עם כל נציגי העירייה, המנכ"ל, הווטרינר והדיאטנית מטעם העירייה", אומרת אחת האמהות, "אנחנו שואלים שאלות ולא באמת מקבלים תשובות. הוציאו איזשהו מסמך מהעירייה שהאוכל עבר בדיקה והממצאים תקינים ואין זיהום. מקסים, אבל עדיין יש קונכייה באוכל. אפשר להסתתר כמה שאתם רוצים ולהגיד שזה תקין אבל קונכייה באוכל זה לא תקין בשום צורה".

בנוסף היא מלינה על כך שהילדים מקבלים אוכל בכמויות לא מספקות. "אם ילד עדיין רעב ורוצה תוספות אין מאיפה לתת לו", היא אומרת, "המנות שמיועדות לגננות הולכות לילדים כי אין מספיק. בימים שבהם מבשלים בורגול וקינואה אי אפשר לפתוח את המנות כי הן מסריחות. שולחים כמות לא מספיקה של ירקות לגן. כשיש מרק קוסקוס לצהריים אז הסייעת מדללת אותו במים כדי שיספיק לכל הילדים. ועד ההורים העירוני אמר שהוא מטפל בעניין הכמויות ובפועל שום דבר לא טופל. הילדים זורקים את האוכל. השבלול באוכל הוא רק הקש ששבר את גב הגמל ולאף אחד זה לא מפריע. עובדתית, הבת שלי יוצאת רעבה מהגן כל יום בשעה 16:30. העובדה שאני אמא עובדת ואין לי אפשרות להביא את הבת שלי ב-13:30 הביתה לא אומרת שצריך לזלזל בבת שלי".

גם העירייה וגם הספק אומרים שבוצעו בדיקות ושהכל נמצא תקין.

"האם הספק נקרא לסדר? האם הוא ננזף? יצא אליו איזשהו מכתב? הופסקה עבודתו עד שנבדקו התהליכים? בדקתם מה מקור התקלה? נתתם לנו חלופה אחרת כפי שביקשנו? כלום לא קרה. העירייה והמנכ"ל שלה לא פנו אלי ואף אחד לא טרח לנסות לשבת איתנו. ביקשתי לעצור את העבודה של הספק בגן הזה. אני לא מוכנה שהילדה שלי תאכל את האוכל שלו יותר. יש איתו יותר מדי תקלות. צריך שתהיה ביקורת אמיתית על הספקים על רמת הניקיון ולא רק על רמת הטמפרטורה. אם היו תהליכי בקרה כמו שצריך לא היה שבלול. אין שום תהליך בקרה שמבטיח לנו שמחר זה לא קורה. זה אוכל שהולך לילדים. זה קריטי. עכשיו אנחנו מחכים לתשובות מוועד הגנים העירוני לגבי ההתנהלות בנושא האוכל".

תגובת ספק המזון לממצא: "בעקבות התלונה בתאריך 19.11.18 בנושא חילזון הנמצא במנת הבולונז הצמחי, נשלחה דוגמת המזון מאותה המנה אשר נשארת אצלנו למשך 27 שעות על פי הוראות משרד הבריאות, לבדיקת מעבדה על פי תקן מזון מוכן לאכילה. על פי המעבדה – ניתן לראות שהבדיקה יצאה תקינה. אציין שוב כי אנו עובדים תחת תקני איכות מחמירים של ISO HACCP GMP על מנת לספק את המזון באיכות הגבוהה ביותר. אנו מתנצלים על חוסר שביעות הרצון שנגרמה לכם. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם ספק חומר הגלם, הדרכות עובדים והוראות ניקיון על מנת שמקרה זה לא יחזור בשנית. החברה עושה ותעשה את מיטב המאמצים על מנת לספק לכם מוצרים באיכות הטובה ביותר".

מוועד הורי הגנים נמסר בתגובה: "ועד הגנים הזדעזע לשמוע על המצאות חילזון במנה. מיד כשהתגלה הדבר נוכחנו לראות כי הגורמים השונים פעלו בהתאם לנדרש באירועים כאלה, הגיע לגן אוכל חלופי לילדים, והמנה נלקחה לבדיקה למציאת זיהומים במזון. כשהגיעו תוצאות הבדיקה שהדגימו שהמנה תקינה תברואתית ולא מזוהמת, הובן כי גם ילדים שאכלו מהמנה במוקדים אחרים  לא נחשפו לסיכון תברואתי. ועד הגנים ימשיך לעבוד בשיתוף עם מחלקת הבריאות כדי לדאוג לתזונה בטוחה, בריאה ואיכותית לילדי העיר. ההורים העלו עוד כמה בעיות לגבי התזונה כמו כמויות וחוסר שביעות רצון מחלק מהמנות. הכל מטופל מול מחלקת הבריאות".

מה נעשה בעניין התלונות של ההורים על כמויות האוכל?

"הכמויות מחושבות לפי הנחיות משרד הבריאות ועל זה מוסיפים עוד 10% ועוד 3 מנות כדי שלא יחסר. היו בדיקות ואכן הכמויות שאמורות להגיע מגיעות. עם זאת, הילדים אוכלים יפה ומסיימים את הכמויות, ולכן שולחים יותר ממה שמוגדר לפי החוזה, והכמות תהיה מספקת לפי הצרכים של הילדים. כבר הגדילו כמויות, ויגדילו עוד כמה שצריך".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ספקי המזון למוסדות החינוך בהרצליה עומדים בתקנים המחמירים ביותר בתחומם, פועלים באופן שוטף ע"פ הנחיות ודרישות משרד הבריאות ומשרד החינוך, כולל ביקורות פתע שמבוצעות במפעלים באופן תדיר מטעם המשרדים הנ"ל. מיד כשנודע דבר התקרית, בוצע תחקיר רחב של כל הגורמים המעורבים, לרבות בדיקות מעבדה תברואתיות שיצאו תקינות – כלומר לא נמצא זיהום במנה וכלל הילדים שאכלו מהמנה במוקדים האחרים לא היו חשופים לסיכון. עם זאת, מחלקת הבריאות העירונית דרשה מכלל הספקים המעורבים בתהליך, לרענן את הנהלים וההנחיות, כל אחד בתחומו. עיריית הרצליה תמשיך לבצע תהליכי פיקוח ובקרה צמודים על כלל מערך המזון, החל מנקודת המוצא ועד נקודת הקצה, עמידה בהנחיות והנהלים של כלל השותפים בתוכנית התזונה העירונית, תוך ליווי והדרכות מקצועיות מתמידות בכל נקודות הצהרונים. כמו כל פעילות עירונית, גם נושא המזון מטופל בשקיפות מלאה ובכל שאלה ניתן לפנות למחלקת הבריאות העירונית בטלפון: 09-9705206".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר