גינת עינב
גינת עינב

סיכום הסערה: 207 מ"מ של גשם ירדו בעיר, בסה"כ נרשמו 220 פניות למוקד העירוני

סמנכ"ל בכיר בעירייה, ג'ו ניסימוב: "אנחנו שמחים שלא היו נזקים אקוטיים גם אם חטפנו כמות מים עצומה". גינת עינב הפכה לאגם, וילדים ירדו לשחק בשלולית הענקית

פורסם בתאריך: 9.12.18 16:33

הגשם הבלתי פוסק שירד בצפון הארץ ובמרכזה בסוף השבוע האחרון לא פסח גם על הרצליה. יחסית לשנים קודמות לא נרשמו הפעם אירועים חריגים בעיר. מהעירייה נמסר שהתקבלו 200 פניות שונות על סחף של בוץ ו-20 פניות על ענפים שנפלו. על פי נתוני השירות המטאורולוגי ירדו בעיר 207 מ"מ של גשם בסוף השבוע. לשם השוואה בכפר סבא ירדו 250 מ"מ וברמת השרון 209 מ"מ.

גינת עינב. צילום עינת תמיר

גינת עינב. צילום עינת תמיר

"זה אירוע גשם שהוא בסדר גודל של פעם ב-15-10 שנים מבחינת הכמויות שהצטברו במשך יומיים-שלושה", מספר מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי ד"ר עמוס פורת. "היו אירועים דומים ב-2001 ב-1992 וגם בשנות ה-50. זה לא משהו שמייחד את התקופה האחרונה ולדעתי זה לא משהו שקשור להתחממות גלובלית".

גינת עינב. צילום עינת תמיר

גינת עינב

"כמויות המים שירדו בסוף השבוע שעבר היו עצומות וכמויות הסחף היו גדולות במיוחד", מספר ג'ו ניסימוב, סמנכ"ל בכיר בעיריית הרצליה. "העצים מאוד כבדים והאדמה מאוד רכה אז כמובן שגם נפלו עצים. היו כ-20 עצים או ענפים שנשברו ונפלו, אבל לא היו דיווחים על נזקים משמעותיים. היה לנו מקרה אחד של הצפה באיזור רחוב בר כוכבא, שהיינו צריכים לחלץ בן אדם מהבית כי הוא לא יכול היה לצאת בשל בעיה רפואית, בנוסף היה לנו סחף והצפות באיזור של מעברת נוף ים ועבדנו שם עם טרקטורים כל חמישי בלילה ועד שישי בצהריים לנקות את ערמות הבוץ והסחף שהיו. היה גם בור שנפער, כנראה בור ספיגה ישן מאוד בעומק שישה מטרים ליד בית הכנסת הפרסי ברחוב הרב קוק. הוא נסגר לפני שנים רבות ועשו שם איזה כיסוי שכנראה נאכל או נעקר. כיסינו אותו בחול ובבטון. בים היו גלים מאוד גבוהים ואנחנו עוד אומדים את הנזקים בחופים. עבדנו לאורך כל הסופ"ש וזה קורה בכל פעם שיורד גשם כזה. אנחנו מחזיקים צוותי כוננות שלנו שעובדים 24 שעות במשך 7 ימים בשבוע. אנחנו שמחים שלא היו נזקים אקוטיים גם אם חטפנו כמות מים עצומה. בסוף זה הנחישות, המקצועיות, זה אנשים שנותנים את הנשמה וכמובן ההיכרות של המערכות והתכוננות וגם המזל. אנחנו מכינים את עצמנו לחורף כבר מסוכות. לפעמים יש מכות שהמערכת לא יודעת לספוג".

אך יש גם כאלה שנהנו מתוצאות הגשמים החזקים שירדו בעיר. ילדיה של תמי שלף שמתגוררת בהרצליה הצעירה, נועם בת ה-7 ועמית בן ה-5, יצאו לטייל בשלוליות החדשות שנוצרו בגינת עינב והפכו את השדה הסמוך, בין רחוב עינב לרבי עקיבא, לאגמון. "בעקבות תמונה שהשכנה צילמה מהמרפסת שלה בבוקר יום שישי שפורסמה בקבוצה השכונתית עם הכיתוב 'אגם עינב', בעלי והילדים ירדו אחרי הצהריים להשתעשע בשלולית החדשה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר