משה פדלון ומאיה כץ. צילומים: עזרא לוי
משה פדלון ומאיה כץ. צילומים: עזרא לוי

הקרב על ועדת התכנון והבנייה: באופוזיציה מאיימים בעתירה מינהלית

שבעת חברי האופוזיציה במועצת העיר מתלוננים על מהלך לא דמוקרטי של ראש העירייה, שקבע עבורם מי ייצג אותם בוועדה החשובה. פדלון: "זה אושר על ידי הייעוץ המשפטי. אם הם יעתרו, נשיב להם בבית המשפט"

פורסם בתאריך: 13.12.18 17:38

מחלוקת בין חברי המועצה מהאופוזיציה לראש העירייה משה פדלון, על רקע בחירת נציגים מהאופוזיציה לועדת המשנה לתכנון ובנייה. בדיון של מליאת ועדת התכנון והבנייה, שהתקיים ביום שלישי, עזבו בהפגנתיות שבעה מתוך שמונת חברי האופוזיציה את הישיבה לאחר שלא ניתנה להם האפשרות לבחור בעצמם את נציגיהם בועדת המשנה.

פדלון העלה בישיבה הצעת החלטה לפיה נציגי האופוזיציה בועדת המשנה יהיו מאיה כץ ואיל פביאן, הצעה שהתקבלה ברוב קולות. זאת למרות שטרם הישיבה הגישו חברי האופוזיציה יחד הבעת תמיכה בכץ או ביוסי קוממי מהליכוד לחברות בוועדה. הצעה נגדית שהעלו חברי האופוזיציה בישיבה נדחתה. שבעת חברי האופוזיציה – ארבעה מסיעתה של כץ, שניים מיש עתיד וקוממי מהליכוד – טוענים כי החלטת פדלון מי מהם ייצג אותם בוועדה מנוגדת לחוק. מנגד, טוען פדלון, כי ההחלטה מגובה בייעוץ משפטי.

"ראש העירייה סירב להצעתנו ואמר שהוא מחזיק בחוות דעת משפטית שמאפשרת לו להחליט מי יהיו נציגי האופוזיציה בוועדה", אומר ראש סיעת יש עתיד יריב פישר, "זה אבסורד, הוא לא יכול להחליט עבור האופוזיציה והבהרנו לו כי זה על פי החוק. היה דיון די סוער, וביקשנו חוות דעת משפטית. פדלון התעקש להמשיך את ההצבעה והמשכנו להסביר לו שזה לא חוקי וביקשנו להצביע עבור ההצעה שלנו ולא קיבלו את הטענה. בגלל שהוא עשה מהלך לא דמוקרטי, יצאנו החוצה".

יריב פישר

יריב פישר

כץ: "לראש העירייה אין שום סמכות לקבוע מי יהיו נציגי האופוזיציה בוועדה. הוא פועל ברמה האישית ולא המקצועית כלפי נציגי האופוזיציה ועוקף את החוק ובכך בעצם פוגע בזכויות שלהם שניתנו לפי דין. אנחנו נפעל בכל הכלים שעומדים לראשותנו, כולל כלים משפטיים. הגשנו לראש העירייה מסמך שבו אנחנו מציינים במי רוב חברי האופוזיציה בחרו שיהיה בוועדת המשנה, אך הוא בחר – בניגוד לכל תהליכי חלוקת הוועדות, לשבץ את איל פביאן במקומו של יוסי קוממי. נראה כי ראש העירייה מתנגד לכך שיוסי קוממי יהיה בוועדה באופן אישי. החלטה זו הייתה אמורה לעלות כבר בישיבת המועצה החגיגית אבל נעצרה על ידי חברי האופוזיציה וירדה מסדר היום, כי הובאה בניגוד לחוק התכנון והבנייה. החלטתם של משה פדלון ושל חברי הוועדה שהצביעו היא בניגוד לפקודת העיריות ולפסיקה הקיימת, היא פוגעת בייצוג היחסי של סיעת יש עתיד והליכוד, היא בניגוד למפתח הסיעתי שפועל מהסיעה הגדולה לקטנה, היא אינה מאפשרת שיקוף בהתאם להוראות הדין והיא חשפה את העירייה לעתירה מנהלית בנושא".

קוממי: "להערכתי זו נקמה אישית נגדי. ישבנו רוב חברי האופוזיציה ושיבצנו את החברים בוועדות השונות, כל אחד לפי איפה שהוא יכול להועיל והגשנו את הרשימות לוועדות לפי זה. פדלון החליט שהוא מתערב באופוזיציה, הוא הוציא אותי והכניס את פביאן כדי לעשות הפרד ומשול. זה לא דמוקרטי ללכת ולעמוד בכוח מול האופוזיציה. בסך הכל דרשנו את מה שמגיע לנו. אם לא תהיה ברירה אנחנו נלך לעתירה מינהלית. יש פה משחק כפול של ראש העיר. מצד אחד פביאן לא יושב בקואליציה ומצד שני ראש העיר מטפח אותו כשלוחה שלו באופוזיציה ודואג שהוא ייכנס לוועדת המשנה ומתעקש שהוא יתפוס את המקום שלי. מה פתאום פדלון דואג כל כך לפביאן שיהיה בוועדת המשנה ולמה הוא לא הוציא את מאיה כץ? אם זה הולך לפי גודל סיעה, אז למה יריב פישר לא נבחר להיות חבר?".

יוסי קוממי, הליכוד. צילום תמר מליו

יוסי קוממי. צילום תמר מליו

גורמים שנכחו בישיבה טענו כי נראה שיש שיתוף פעולה חריג בין פביאן לראש העירייה. למרות שלפביאן יש מנדט אחד, הם טוענים, הוא קיבל ייצוג חריג בוועדות השונות ובחברות העירוניות. פביאן אמר בתגובה: "סיעת החופש לבחור בחרה להישאר כעת באופוזיציה ופרסמה את החלטתה באופן ציבורי נרחב וברור. הסיעה היא סיעת אופוזיציה עצמאית לכל דבר ועניין באופן הברור ביותר. ברור לחלוטין לכל תושבי הרצליה, כי נושא התכנון והבנייה, המאבק על בינוי שפוי ואיכות חיים בהרצליה למען התושבים שלה היה הנושא הראשון, העיקרי והבולט ביותר הן במערכת הבחירות שניהלנו, והן בפעילות הציבורית שלי בהרצליה בשנים האחרונות, לצד נושא החינוך ואורח החיים החופשי בעיר. בהתאם, כחבר מועצת העיר, הגשתי את מועמדותי לוועדות שונות של העירייה, ובראש ובראשונה וקודם לכל עניין אחר – לוועדת התכנון והבנייה, הן למליאה והן לוועדת המשנה לתכנון ובנייה. בכך פעלתי בדיוק כפי שהבטחתי עד כה לבוחרי. אני שמח שמוניתי להיות חבר בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, ואפעל ככל יכולתי למען תושבי הרצליה והעיר הרצליה במסגרת תפקידי זה".

איל פביאן

איל פביאן

פדלון מסר בתגובה: "יש ועדת מליאה לתכנון ובניה שמונה 17 חברים, והחברים האלה צריכים לבוא ולהצביע על ועדת המשנה, בתנאי שהם יבואו עם מפתח של ארבעה חברים מהקואליציה, שניים מהאופוזיציה ואחד מכפר שמריהו. אני הצעתי את עצמי להיות היו"ר ונבחרתי, והצעתי הרכב מסוים שהתקבל על ידי 11 חברי המליאה. גם האופוזיציה הציעה את החברים, ויצא שהם קיבלו שישה בעד ו-11 נגד. כך שהייתה הצבעה חוקית ולגיטימית עם כל המשמעויות שלה והכל בהתאם לחוק התכנון והבניה וזה אושר על ידי הייעוץ המשפטי. אם הם יעתרו, נשיב להם בבית המשפט. אני מכבד ומוקיר את תרומתו הציבורית של חבר המועצה קוממי וכי ההצעה שהוגשה היתה ממניעים עניינים בלבד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חטא היוהרה

    פדלון הגאון לא סופר את האופוזיציה אחרי
    שעופר לוי ,סוג של גאון הפך למשתף של של פדלון
    תמורת תפקיד מכובד לו ולכל אנשי מרץ שהיו
    בבחירות מן שלוחה של פדלון והרשימה הדגולה
    שלו שכוללת את איה פרישקולניק ופליטת יש עתיד
    עפרה בל שתמשיך ללעוס מסטיקים בעיריה על חשבון תושבי הרצליה

  2. רוני

    עוד כמה שנים אי אפשר יהיה לזוז פה, עם הבנייה המטורפת הזו לגובה. עצוב

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה אי אפשר לחשוב בצורה עניינית ולבחור מי יותר מתאים. זוהי וועדה שדורשת הרבה נסיון והבנה בתחום. האם לקוממי יש את הנסיון הדרוש? לפביאן יש וזה גם כיכב במצע הבחירות שלו. צריך לבחור מי ראוי ונכון לתפקיד לטובת העיר ולא לטובת מפלגה כזו או אחרת.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לרוני- כנראה שלא היית מזמן במרכז העיר שנראה כמו תעלת בלאומיך ברחוב סוקולוב שנקטע באמצע
    עי גאונת הדור יעל גרמן.הקשישה הלא חביבה הזאת גרמה נזק עצום להרצלייה ולתושביה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר