דרך שבעת הכוכבים. צילום עזרא לוי
דרך שבעת הכוכבים. צילום עזרא לוי

השלב הראשון של פרויקט הנת"צים בהרצליה יוצא לדרך

הנתיבים שיסללו בשלב הראשון יחברו בין מחלף שבעת הכוכבים לתחנת הרכבת בהרצליה ובין מחלף שבעת הכוכבים לרחוב משה דיין בהרצליה ב'. העבודות אמורות להתחיל בימים הקרובים ולהימשך כשנה

פורסם בתאריך: 16.12.18 08:31

העבודות במסגרת פרויקט הקמת נתיבי התחבורה הציבורית הייעודיים "מהיר לעיר" אמורות להתחיל בימים הקרובים בהרצליה, כך מסרה העירייה. במסגרת השלב הראשון בפרויקט אמורה להיות מוסדרת רמפת ירידה לאיילון צפון ממחלף שבעת הכוכבים לבאים ממערב, סלילת רחוב תחבורה ציבורית (כזה שהתנועה בו מותרת רק לכלי רכב ציבוריים) המקשר בין מחלף שבעת הכוכבים לתחנת הרכבת בהרצליה וסלילת מסלול תחבורה ציבורית ממחלף שבעת הכוכבים לרחוב משה דיין. העבודות, ברגע שיחלו, אמורות להימשך כשנה.

מחברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט, נמסר כי מפת תוואי הנת"צ בהרצליה נמצאת בשלבי אישור סופיים "ותפורסם לציבור כשתאושר סופית". עוד מסרו בנתיבי איילון כי "יתקיים שיתוף ציבור באשר לשדרוג מערך קווי התחבורה הציבורית במסגרת הפרויקט".

את פרויקט מהיר לעיר מקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, ב-17 רשויות והוא אמור ליצור רשת מטרופולינית רציפה של מסלולי תחבורה ציבורית ייעודיים, עם העדפה ברמזורים, בגוש דן. הפרויקט כולל גם סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית, לרבות העלאת התדירות ופתיחת קווים חדשים.

ראש העירייה משה פדלון אמר: "מהיר לעיר הוא אחד משורה של פרויקטים לשיפור התחבורה שעיריית הרצליה מקדמת בעיר. זוהי פעילות עירונית אינטנסיבית ברוח המגמה שעלתה במפגשי התושבים בתכנית המתאר. במסגרת זו אנחנו פועלים לייעל את תנועת האוטובוסים כך שהם יהוו חלופה מהירה, יעילה ואיכותית למכוניות הפרטיות וכתוצאה מכך יצומצם מספר המכוניות בכבישים, יופחתו עומסים וכולנו נהנה מזרימה נוחה של התנועה".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק התחבורה, דניאל אייזנברג, אמרה "כפי שהבטחנו, מהפכת התחבורה בהרצליה מתחילה. אני מודה לראש העיר על שיתוף הפעולה ואני בטוחה שתושבי הרצליה ייהנו משיפור התחבורה הציבורית בעיר".

טליה כהן וולף, סמנכ"לית מנהלת 'מהיר לעיר' בחברת נתיבי איילון, אמרה כי "הפרויקט ידאג לחבר את העיר למטרופולין תל אביב, ולא פחות חשוב, לדאוג להתחדשות ופיתוח המרחב העירוני. בעבור התושבים וציבור הנהגים מדובר בשדרוג משמעותי שיחסוך עבורם שעות מבוזבזות בפקקי העתיד, ויתרום לשגשוג העסקים מכל ההיבטים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יוסי

    יעזור רק אם באמת יהיו קווים תדירים במסלול ישיר למרכז תל אביב.
    עם אכיפה נגד רכבים פרטיים שנוסעים במסלול.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שינוי מהותי בתחבורה הציבורית עדיין לא החל. נתיבים זה יפה . אבל היעילות לא תהיה שלמה כל עוד רמת השרות בתחבורה ציבורית והנגישות לתחנות לא ישופרו. הבעיה המרכזית זה מרכז העיר . בהצלחה נקווה לטוב.

  3. בעל ידע ####

    מה שבאמת יעזור זה שידרוג הפנייה לאיילון דרום לכיוון תל אביב , ע"י הקמת גשר ומחלף נוסף וחיבור ישיר של שכונת גליל ים החדשה וכל האזור הזה של הרצליה למחלף איילון דרום . מדובר בחיבור נוסף נפרד ממה שקיים בשדרות שבעת הכוכבים . בזמנו בקשתי זאת מראש העיר לפני שהוחלט על הקמת כמות אדירה של יחידות דיור בגליל ים ובהרצליה בכלל והוא סירב בכלל להתייחס לזה . 70% מהרכבים שיוצאים מהרצליה יוצאים לכיוון דרום – תל אביב, רמת גן, גבעתיים אזור קריית עתידים, ראשון לציןן , אשדוד ועוד

  4. חוה אתרוג מירוני

    אשמח מאד אם יפרסמו לתושבים התוכניות לנת"צ בשדרות משה דיין ובכלל בעיר כדי שהתושבים יוכלו לראות מה קורה ואם צריך גם להגיש ערער.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר