מייק סקה. צילום דוברות עיריית הרצליה
מייק סקה צילום דוברות עיריית הרצליה

מהנדס עיריית הרצליה מייק סקה הודיע על פרישה מהתפקיד, שלושה חודשים לפני הגשת תוכנית המתאר

סקה משמש בתפקיד מאז 2012, וימשיך לשמש בתפקיד בחודשים הקרובים, עד סיום הליכי מכרז לבחירת מהנדס עיר חדש. מאיה כץ: "החלטה מבורכת". גורם בעירייה: "היא לא יודעת להפסיד בכבוד"

פורסם בתאריך: 18.12.18 14:37

מהנדס העיר הרצליה, מייק סקה, הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו בעירייה. כך מסרה העירייה. סקה ימשיך לשמש בתפקיד בחודשים הקרובים, עד סיום הליכי מכרז לבחירת מהנדס עיר חדש. נזכיר שבחודש מרץ אמורה העירייה להגיש לוועדה המחוזית את תוכנית המתאר של הרצליה. גורמים בעירייה אומרים כי סביר שסקה יהיה עדיין בתפקיד במועד הגשת התוכנית.

סקה החל את דרכו בעירייה בשנת 2012. לפני כן היה מהנדס העיר יקנעם, מהנדס העיר עכו, בעל משרד תכנון פרטי ומרצה לארכיטקטורה במספר מוסדות להשכלה גבוה בארץ ובחו"ל. "בשנת 2013 הוביל סקה את הפיכתה של הוועדה מקומית לתכנון ולבניה הרצליה למעמד של ועדה עצמאית מיוחדת, הראשונה בשרון, מעמד שאיפשר לעירייה לקדם תכניות של התחדשות עירונית ללא אישורן בוועדה המחוזית", מסרה העירייה. סקה, נאמר, היה ממובילי מהפכת תמ"א 38 בעיר ועסק בקידום מתחמי התחדשות עירונית ופינוי בינוי, הכנת תכנית אסטרטגית לפיתוח איזור התעשייה, תכניות שימור עירוניות, תכניות פיתוח מרכז העיר ותכניות רבות אחרות.

ראש העירייה משה פדלון אמר: "אני רוצה להודות למייק על תרומתו הגדולה לקידום הבנייה והפיתוח של העיר הרצליה. מייק הינו איש בעל חזון וראייה קדימה, כישוריו אפשרו יישומן של תכניות מאתגרות ומורכבות, שהשפיעו על הנוף העירוני וילוו אותנו עוד שנים קדימה. אני מאחל למייק הצלחה בכל אשר יפנה" . מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא: "צר לי על החלטתו של מייק. תחת ניהולו, הצעיד את מינהל ההנדסה של הרצליה להיות גוף יעיל ומקצועי, וזאת ביושר וביושרה אישית יוצאת דופן. בנוסף, הוביל את מהפכת התיקשוב והנגשת מינהל ההנדסה לציבור – ועל כך תודתנו. אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".

והיתה גם ביקורת של מאיה כץ, יו"ר האופוזיציה, שאמרה כי "החלטתו של מהנדס העיר לפרוש מתפקידו מבורכת וטובה להרצליה. חבל מאוד שראש העירייה לא הבין בעצמו את הנזק הגדול שנגרם בשנים האחרונות לתושבות ותושבי העיר בהתנהלותו של מהנדס העיר כמוביל המדיניות העירונית ולא כגורם המבצע, ובכך היווה את עיקר המחלוקות והפערים האידיאולוגיים שעל בסיסם התמודדתי בבחירות האחרונות. במסגרת תפקידי ליוויתי אלפי תושבים כנגד הקשיים העצומים שהערימו עליהם בהליכי רישוי בנייה וכחברת ועדת המשנה לתכנון הבנייה התרעתי וזעקתי על התנהלותו של המהנדס בקידום תוכנית מתאר שאיננה מותאמת לצרכי התושבים ולהתחדשות עירונית שפויה ומידתית שמתעדפת קודם כל את בתי התושבים לפני כל פרויקט גרנדיוזי, לקידום תוכניות בלתי נתפסות ובלתי אחראיות של העברת סמכות למדינה בעשרות אלפי יחידות דיור במספר מתחמים בלי תשתיות מתאימות שאם אכן יצאו לפועל מדובר בבכייה לדורות, ובקידום תכנית האיים המלכותיים מול חופי הרצליה שלדעתי היא פשוט אסון. כולי תקווה שעם עזיבתו של מהנדס העיר גם המדיניות והתפיסה התכנונית תשתנה תוך תיעדוף התושבים ולא היזמים".

גורם בכיר בעירייה מסר בתגובה לדברים של כץ: "הסכינאות הזאת אינה מכבדת ואינה מכובדת. במשך חמש שנים פעלה הגברת כץ בשיתוף פעולה מלא ופורה עם מינהל הנדסה והעומד בראשו ובירכה לאורך הדרך על מהלכים גדולים ביניהם בניית דיור בר השגה, דיור להשכרה, התחדשות עירונית ועוד שהוביל ראש העיר. כעת משהציבור לא נתן בה אמון נראה שאינה יודעת להפסיד בכבוד ולכבד את עובדי הציבור".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. נויה הירש

    בה שמהנדס העיר עוזב היה צריך ללכת מזמן מזמן אישר דברים גרועים ביותר שזו בכייה לדורות ותושבים סובלים ……..

  2. משה לוי

    אחרי שהרס הוא בורח ,עשה כזה נזק לעיר . איך עכשיו יצליחו לבטל את תוכניות הבנייה הענקית שאישרו

  3. חווה

    חבל. אדם משכמו ומעלה. ישר והגון, ערכי ומוסרי. הבין כי לפני שמפשירים קרקעות מצטופפים פנימה, מחזקים שכונות חלשות. הרים את העיר למעלה ושיקם אזורים שלמים

  4. משה

    מייק הוא איש מקצוע .
    נכון …לא תמיד רעיונותיו של מהנדס העיר מקובלות ומחשבותיו מחוץ לקופסא גרנדוזיות
    גם פליטת הפה המיותרת שלו זכורה אבל מדובר באדם הגון ואדריכל מעולה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר