חברי מועצת עיריית הרצליה מצביעים על תקציב 2019
חברי מועצת עיריית הרצליה מצביעים על תקציב 2019

בתום ישיבה של שבע שעות: אושר תקציב עיריית הרצליה לשנת 2019

התקציב העירוני עומד על כמעט מיליארד שקלים, 35 אחוז ממנו מיועדים לחינוך. באופוזיציה טוענים: צומצמו תקציבי צהרוני בתי הספר, השאטלים, התמיכות בארגוני סביבה, סייעות החינוך המיוחד ועוד. בכיר בעירייה: "ניסיון כושל של גורמי אופוזיציה לעכב את אישור התקציב"

פורסם בתאריך: 24.12.18 12:17

בתום ישיבה של שבע שעות, שהסתיימה בשעה 1:00 אחרי חצות, אישרו חברי מועצת עיריית הרצליה את התקציב העירוני לשנת 2019. התקציב הרגיל שאושר עומד על סכום של 954.5 מיליון שקלים, גידול של 34.5 מיליון שקלים לעומת אשתקד. התקציב הבלתי רגיל (תב"ר, שהוא תקציב הפיתוח) עומד על 489 מיליון שקלים, פיחות של 48 מיליון שקלים לעומת השנה שעברה. גורמים בכירים שנכחו אתמול בישיבה טענו שכבר עשר שנים לא היתה ישיבת תקציב ארוכה וטעונה כל כך.

תקציב החינוך (כולל בריאות) לשנת 2019 הוא 302 מיליון שקל, שהם 34.6 אחוז מהתקציב הכולל. תקציב הרווחה 105 מיליון שקלים (12.1 אחוז מהתקציב); שיפור פני העיר ואיכות הסביבה 103 מיליון שקלים (11.9 אחוז מהתקציב); תרבות, נוער וספורט (כולל קליטה) 73 מיליון שקלים (8.4 אחוז מהתקציב). 56 מיליון שקלים מיועדים להקצבות, פנסיה ו"שונות" (להוציא חינוך ורווחה). מינהל כללי 52.5 מיליון שקלים; תב"ל (תחזוקה, ביטחון ולוגיסטיקה) 46 מיליון שקלים; מינהל כספי כ-36 מיליון שקלים; ביטחון, פיקוח וסדר ציבורי 27.5 מיליון שקלים; תקציב מהנדס העיר 24 מיליון שקל; רשות החופים 19 מיליון שקל; מיחשוב ומערכות מידע 14 מיליון שקלים; תקציב דובר ואירועים שישה מיליון שקלים; תקציב משאבי אנוש 5.5 מיליון שקלים.

משה פדלון

משה פדלון

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר כי "תקציב 2019 נותן ביטוי לאיתנות הכלכלית שלנו שמאפשרת לנו להעניק לתושבים את מיטב השירותים ולהשקיע בחינוך, בתשתיות, בתרבות, בהתחדשות עירונית ובכלל התחומים התורמים לאיכות החיים בעיר". מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר כי "התקציב הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין כל אגפי העירייה ואני מודה למנהל הכספים של העירייה, לאנשי המינהל הכספי, למנהלים ולחשבים על העבודה המוקפדת והמקצועית".

יו"ר האופוזיציה מאיה כץ (סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו), שסיעתה הצביעה נגד התקציב, אמרה: "אתמול ישיבת התקציב נמשכה שעות רבות וחברי האופוזיציה שאלו בה הרבה מאוד שאלות חלק ניכר מהשאלות היו בנוגע לספר התקציב, שנועד לשקף את הפעילות ואת סדר העדיפויות של העירייה. בהרבה מהשאלות ששאלנו ביקשנו הסברים מדוע ירדו תקציבים או לא תוקצבו במכלול רב של פרויקטים. אין ספק שבגלל הפער המספרי בין חברי הקואליציה לאופוזיציה התקציב עבר ויש מקומות שאני חושבת שנכון היה לתקצב ולתעדף אותם אחרת. הרצליה עיר טובה ורשות איתנה לא מהיום ולכן תקציב הרשות המקומית תמיד ייראה באחוזים כלליים מאוד גדול ומושקע, אבל ההסתכלות צריכה להיות בפרטים הקטנים".

לדוגמה?

"לדוגמה, סוגיית עליית אחוז השכר והמשרות שתוקצבו באופן ישיר הורידו את היחס לתקציב הפעילות השוטפת העירונית. פעילויות שצמצמו את היקפן הן השאטלים, גם של קו הקיץ וגם של מרכז העיר בשבת וצומצמו תמיכות בארגונים ירוקים ובפעילות סביבתית. יש חוסר הלימה בין תיקצוב מכללת הגמלאים, שיש בה עלייה במספר המשתתפים ונוסף שם עוד יום שלם של פעילות, והתקציב נשאר אותו הדבר. יש ירידה בתקציבי עיקור וסירוס חתולים, ובכלל יש ירידה בתקציב בכל הקשור בבעלי חיים וגם באיכות הסביבה.

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

"אחת הסוגיות המרכזיות שעלו היא לאן צריך ללכת הדיבידנד שמקבלת העירייה מתאגיד המים. טענו שהוא צריך ללכת לפרויקטים של תשתיות ניקוז וביוב בעיר, בעוד שהעירייה לוקחת את זה להחזרת קרנות והלוואות. יונתן יעקובוביץ' הציג את נושא חוסר התיקצוב בנושא המצוקים בחוף הים ובנושא תכנון תב"עי בחוף הים, שגם לא תוקצב. לא תוקצב נושא הפיתוח של הכביש ברחוב משה דיין ועוד הרבה מאוד דברים שאנחנו סבורים שצריכים להיות בסדר העדיפויות הגבוה. תמי גרוסמן הציגה הרבה מאוד שאלות בנוגע לתקציבי שיפוץ בתי הספר וסדרי עדיפויות בתחום החינוך. נושא נוסף שלא בא לידי ביטוי בתקציב 2019 הוא תוספת תקציב לפרויקט בתי הספר של החופש הגדול. יש ירידה משמעותית בתקציבי הסייעות הצמודות לילדי החינוך המיוחד בצהרונים וגם במסגרות הרגילות. יש ירידה בתקציב צהרוני בתי הספר מ-794 אלף שקל ב-2018 ל-350 אלף שקל ב-2019. זאת בעוד שבמינהלת היול"א יש גידול בתקציב מ-300 אלף שקל בתקציב 2018 ל-480 אלף שקל בתקציב 2019".

יריב פישר

יריב פישר

גם חברי סיעת יש עתיד התנגדו אמש לתקציב. ראש הרשימה יריב פישר אמר: "מדובר בתקציב העתק והדבק, ללא כל חזון או אמירה מהותית לגבי מעמד הביניים. אנחנו נמשיך לשלם הון עתק לצהרונים, לחוגים העירוניים ולקייטנות הקיץ. בנוסף, כולם מבינים שאנחנו על סף שינויים כלכליים עולמיים וגם כאן עיריית הרצליה לא בולמת את הגידול בתקנים ובשכר. באשר לצו הארנונה, העירייה ממשיכה לעבוד הפוך ולתת הנחות מפליגות בארנונה לתאגידים הענקיים, אך ממעמד הביניים – הצעירים, החברות הבינוניות והסטרטאפים – גובים ארנונה מטורפת, שגורמת לחברות הקטנות והבינוניות שמחזיקות באמת את הכלכלה לעזוב לערים אחרות. שוב העירייה מתקצבת את התרבות התורנית ואת המועצה הדתית בסכומים חסרי תקדים וזאת למרות הדוחות ביקורת חמורים שעסקנו בהם בשנים האחרונות ושטרם טופלו. חוסר התקצוב לאכיפת פסק הדין בדירות הנופש במרינה מוכיח שהעירייה לא מתכוונת לטפל בנושא כפי שפסק בית המשפט העליון".

רונן וסרמן

רונן וסרמן

רונן וסרמן מיש עתיד הוסיף: "כחברי מועצה, קיבלנו את התקציב כמו שהוא. אישית השתדלתי לעבור על כולו לאורך השבוע האחרון ובעיקר בסוף השבוע. הכנתי רשימה של כ-70 שאלות שמטרתן הייתה להבין את השינויים הבעיות שראיתי בו, חלק מהתשובות שקיבלתי במסגרת הישיבה הניחו את דעתי, חלק פחות הניחו את דעתי, בסופו של דבר השאלות שלנו לא שינו כהוא זה את הצעת התקציב שהונחה לפני המועצה. בכל מקרה כל הכבוד לעובדי העירייה על העבודה הקשה ועל כך שנשארו עד השעה 1:00 בלילה".

איל פביאן שהצביע נגד התקציב אמר כי "לא נתנו תשובות ומענה ברור בתחום החדשנות החינוכית, תכניות חינוך עירוניות, תגבורים וירידה בצורך בשיעורים פרטיים, תכניות ללקויי למידה, צהרונים ועוד ועוד בתחום החינוך. אין תוספת לתחבורה ציבורית בשבת ובערבי שישי, לשירותים לציבור החופשי בעיר, לנושאי איכות סביבה ושתילת עצים, טיפול בבעלי חיים, אין שינוי ובשורה בנושאי דת ועיר ונמשכת מדיניות התקצוב של מוסדות שונים על סמך העבר".

גורם בכיר בעירייה אמר: "עיריית הרצליה היא הרשות הגדולה הראשונה בישראל שאישרה את תקציב 2019, דבר חריג בנוף של תרבות הניהול של השלטון בישראל. למרות הפיליבסטר של חברי האופוזיציה התעקשנו להמשיך את הישיבה ולסיימה עוד באותו הלילה על מנת לאשר את התקציב ולאפשר המשך ניהול תקין ושוטף של תנופת העבודה העירונית. הישיבה נמשכה אל תוך השעות הקטנות של הלילה בנוכחות מלאה של חברי המועצה ומנהלי האגפים המקצועיים בעירייה אשר נתנו מענה לכל השאלות הקשורות לנושא התקציב שעלו במהלך הדיון. גם בקדנציות שונות של ראשי עיר שונים בהרצליה לא זכור דיון תקציב שכזה וניסיון כושל של גורמי אופוזיציה לעכב את אישור התקציב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שם

    לא הבנתי: קוצץ תקציב של פרוייקטים שונים. התקציב ל מה עלה במקביל?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר