דן אכדיה. צילום עזרא לוי
דן אכדיה. צילום עזרא לוי

הרחבת מלון דן אכדיה: העירייה תערער למועצה הארצית לתכנון ובנייה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה בספטמבר את התנגדות העירייה לתוכנית להרחיב את המלון פי שישה. ביום ראשון אישרו חברי המועצה להגיש ערר למועצה הארצית

פורסם בתאריך: 25.12.18 14:44

חברי מועצת עיריית הרצליה אישרו, בישיבת המועצה ביום ראשון, את הצעת ראש העירייה משה פדלון להגיש ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחודש ספטמבר לדחות את ההתנגדות שהגישה העירייה לתוכנית ההרחבה של המלון, כמו גם התנגדויות של 120 תושבים המתגוררים סמוך למלון וחוששים מעומס תחבורתי.

לפי התוכנית, מספר חדרי המלון בדן אכדיה, יגדל פי שישה,  מ-208 חדרים ל-1,350 חדרים. כמו כן, יתווספו לשטח המלון עשרות אלפי מ"ר בשלושה מבנים נוספים ונפרדים בגובה של 17-8 קומות והקומפלקס יכלול גם שטחי מסחר ואולמות אירועים וכנסים, מסעדות, מתקני ספורט ו-268 חניות ציבוריות. בעירייה חוששים שהתוכנית תגרום לכאוס תחבורתי ולפגיעה אנושה במרקם החיים של התושבים המתגוררים בסמוך למלון ובציבור המגיע לחוף הים.

בנימוקי הוועדה המחוזית לדחות את ההתנגדות נכתב כי "בכל הבדיקות נמצא כי הזכויות אשר מאפשרת התוכנית, אינן מייצרות תוספת תנועתית על המרקם הקיים אשר יחרגו מקיבולת הרחובות. יתרה מזאת, פתיחת רחוב רמת ים ואבא אבן משפרת את מערך התנועה הכולל עבור תושבי המקום והמרקם העירוני בסביבתו". עוד נכתב כי "במסגרת בדיקות התחבורתיות שנעשו הוכח שעל אף עומסי התנועה במרחב הפרויקט יגדלו כתוצאה ממימושו, עדיין רמת העומס ברחובות הסובבים נשארת בשעות ובימי השיא סבירה".

"אנו לא מוותרים – ומערערים", אמר ראש העירייה משה פדלון, "עיריית הרצליה תיאבק בפרויקט בכל הכלים העומדים לרשותה. אם אכן תצא התוכנית לדרך היא תפגע ברווחתם ובאיכות חייהם של תושבי הרצליה, ותיצור מפגע תחבורתי וסביבתי שהשפעתו תורגש הן בסביבה החופית והן במערב העיר".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר