צילומים: אסף ברנר, עיריית הרצליה, עזרא לוימישל גבינט
צילומים: אסף ברנר, עיריית הרצליה, עזרא לוי מישל גבינט

השנה שהיתה: תושבי הרצליה בוחרים את האירועים הכי חשובים בעיר ב-2018

הבחירות המקומיות, פרויקט ההתנדבות המרגש, פתיחת בית הספר החדשני, ההנצחה של שולמית אלוני, הנפילה של מכבי, הנסיקה של הפועל: תושבים בהרצליה בוחרים את האירועים הכי חשובים בעיר בשנה החולפת. פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 31.12.18 18:50

"דינ'לה זה בעיני הפרויקט המרגש של השנה"

זיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית בהרצליה

זיו עומר

# "הבחירות המוניציפליות, ברמה הציבורית, מהוות את האירוע המשמעותי של השנה. מבלי לגעת בפוליטיקה, ראינו הפגנת דמוקרטיה הוגנת עם מועמדים ראויים, ולאחר מספר חודשים של מיקוד בבחירות, אני שמח להמשך העשייה לטובת תושבי העיר".

# "פתיחת בית הספר היסודי על שם יצחק נבון מהווה ללא ספק את אחד האירועים המשמעותיים בעיר בשנים האחרונות. לשמחתי, ליוויתי את תהליך הקמת בית הספר משלב הרעיון, חלוקת אזורי הרישום באופן שיוריד את העומס הרב מבתי ספר סמוכים, ובחירת הכיוון הפדגוגי כאשר מלכתחילה הבהיר ראש אגף החינוך, מר יעקב נחום, שזה לא יהיה בית ספר 'רגיל' אלא כזה המכין את הילדים לאתגרי המאה ה-21. לשמחתי, כל החששות שהיו אצל חלק מההורים לפני התבדו, ובית הספר עלה על כל מה שדמיינו, עם מנהלת יצירתית ופתוחה שבנתה בית לתפארת בו הילדים נכנסים עם חיוך ויוצאים עם חיוך".

פרויקט דינל'ה. צילום: אסף אמר

פרויקט דינל'ה. צילום: אסף אמר

# "הפרויקט המרגש של השנה בהרצליה הוא בעיני פרויקט 'דינ'לה – מבשלים באהבה', שיזמו והקימו קבוצת חברים בהובלת חברי הטוב רותם לוין. הפרויקט, שנושא את שמה של אמו של רותם אשר נתינה היתה חלק מרכזי בחייה, מחבר בין אנשים ומשפחות המתקשים לבשל ארוחות חג (מבוגרים, נכים, תשושים וכד'), ובין משפחות המבקשות לתרום דרך הלב, העשייה והבישול. בפסח העמיד פרויקט דינל'ה 500 ארוחות חג, בשבועות 750 ובראש השנה 1,000 (!). את 2018 סגר חג דינל'ה בו נהנו מעל 350 איש מארוחה ביתית טעימה 'סתם כי אפשר'".

 

"פעם ראשונה שעברנו את ה-1,500 איש בפתיחה. היה מטורף"

ד"ר איה לוריא, מנהלת מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

צילום אורי גרשוני

# "עשינו השנה במוזיאון כמה דברים שהייתה להם משמעות עירונית גדולה. במוצאי שבת פתחנו מערך תערוכות חדש "זירת האירוע" – תשע תערוכות של אמניות ואמנים. זו פעם ראשונה שעברנו את ה-1,500 איש בפתיחה. היה מטורף מה שהלך כאן.

# "השנה גם יצאנו עם יותר ויותר אירועים קהילתיים, החוצה לגן הפסלים של המוזיאון, עם הפרויקט 'מוזיאון על הדשא' שמתקיים בסוכות, בפורים ובקיץ. מאות אנשים הגיעו לכל אחד מהאירועים האלה שמובילה מוזה, מחלקת החינוך שלנו. אנשים אמרו לי שזו הפעם הראשונה שהם נכנסים למוזיאון ומכירים אותו. לצערי, לא מספיק הרצלייניים נכנסים ומכירים את המשאב הזה, שהכניסה אליו עד גיל 18 היא בחינם. האירועים הקהילתיים האלה יוצרים סוג של מפגש אחר. המטרה שלנו היא כמה שיותר לקרב את הקהל למוזיאון, בעיקר משפחות".

מוזיאון על הדשא במוזיאון הרצליה, צילום אסף ברנר

מוזיאון על הדשא במוזיאון הרצליה. צילום אסף ברנר

# "השנה, בפעם הראשונה, חברנו לחודש הגמלאי שהיה בנובמבר ברשויות המקומיות בישראל. בהרצליה יש הרבה אנשים בגיל השלישי, וזו אוכלוסייה חזקה ודומיננטית בעיר. עשינו יום שלם סביב נושא אספנות ואספנים והגיעו מאות אנשים. זה משהו חדש. אנחנו אחד משלושת המוזיאונים המובילים בארץ בתחום האמנות, אבל אנחנו גם מאוד מטפחים את היותנו מוזיאון עירוני ששייך לקהילה".

"היכל בעיר הפך למרכז להרצאות ומופעים למבוגרים ולילדים שוקק חיים"

רות רזניק, מנכ"לית עמותת "לא" הנאבקת באלימות כלפי נשים, וחברת מועצת עיריית הרצליה לשעבר

רות רזניקצילום דודו בכר

צילום דודו בכר

# "האירוע הראשון הוא בחירה עניינית ושקולה של משה פדלון לקדנציה שנייה לראשות העיר. תמכתי בו ציבורית בבחירות, למרות היותי פעילה במפלגת מרצ, בגלל ההיכרות הממושכת שלי כחברת מועצה בימים שעבד כראש אגף שאיפ"ה. ראיתי את התייחסותו בגובה העיניים לכל אדם ולמצוקות של תושבי העיר. בקדנציה הראשונה שלו הוא הצליח להעביר את משרדי העירייה למקומם הנוכחי, לאחר שנים רבות שהבניין עמד בשיממונו".

# "שני אירועים נוספים הם הקמת בי"ס יסודי ע"ש הנשיא יצחק נבון והנצחת השרה שולמית אלוני ז"ל במרכז הלימודי החדש בבניין העירייה המיתולוגי ברחוב הנדיב 2. ועדת השמות של עיריית הרצליה החליטה על קריאת שמות שני אנשי ציבור ידועים בעירנו – בית ספר יסודי ע״ש הנשיא הנערץ יצחק נבון ז״ל, ומרכז לימודי בבניין לשימור ששימש את עיריית הרצליה ובהקמתו היה בית הספר הראשון בעירנו. המרכז המאפשר לילדי העיר קידום ולימוד בתחומים שונים, הוקדש לזכרה של השרה ומייסדת ר״צ-מר״צ, שולמית אלוני ז״ל, חברתי, שהייתה הפמיניסטית וההומניסטית ששינתה את תפיסת החברה לגבי זכויות האדם והפרט במדינתנו".

בית ספר יצחק נבון בהרצליה. צילום עיריית הרצליה

בית ספר יצחק נבון בהרצליה. צילום עיריית הרצליה

# "גם מהבחינה התרבותית נעשו דברים משמעותיים בעיר, כמו פתיחת הפארק העירוני למרכז מוזיקלי מדהים עם מיטב האמנים. מרכז זה הופך לאבן שואבת לאלפי אורחים גם מחוץ לעיר ולבטח תורם לתיירות להרצליה. כמו כן, הפיכת היכל בעיר למרכז להרצאות ומופעים למבוגרים ולילדים השוקק חיים ופעילות מרובה. הפעלות רבות לילדים בשדרות ח״ן. מוזיאון הרצליה שהפך לאבן שואבת לאמנים ותערוכות ובמיוחד להצגות לילדים והוריהם בימי שבת. עונג אמיתי".

 

"הנפילה של מכבי, הנסיקה של הפועל"

ערן קוליק, שחקן ומאמן עבר במכבי הרצליה

ערן קוליק צילום שרון בוקוב

צילום שרון בוקוב

# "הנפילה של מכבי הרצליה: ירידת הליגה של מכבי הרצליה הייתה כואבת מבחינתי, כאיש המועדון. צריך לומר את האמת, הקבוצה נראתה רע לאורך השנים האחרונות בהן דישדשה בליגה הלאומית והיו לא מעט עונות שהקבוצה שרדה רק בזכות מזל. העונה האחרונה, שהסתיימה בירידה, אופיינה בחילופי מאמנים רבים על ידי הבעלים אריאל שיימן. שיימן גם הכריז כי יש לו שחקני נוער מעולים שיהוו את השלד בקבוצה ויובילו אותה קדימה, אך בפועל רואים ששחקני הנוער בינוניים ולא רק שלא הובילו את מכבי הרצליה לצמרת ליגה א', אלא גם העמידו אותה במרכז הטבלה של הליגה השלישית".

שחקני מכבי הרצליה. צילום עזרא לוי

שחקני מכבי הרצליה. צילום עזרא לוי

# "הנסיקה של הפועל הרצליה: בניגוד ליריבתה העירונית, הפועל הרצליה מתמודדת בשנים האחרונות בצמרת ליגה א' בניסיון לעלות, לא מצליחה להגיע למקום הראשון אלא לפלייאוף ושם היא מפספסת. מה שלי מפריע, זה שאחרי הכישלון בפלייאוף בעונה שעברה, שוחררו המון שחקנים ונעשתה בנייה מחדש. בכדורגל לא מפרקים קבוצה בקיץ אחד אלא מנסים לייצר קבוצה מהבסיס הטוב שהיה בעונה שעברה. אולי העונה זה יצליח להם. בכל אופן, אני בהחלט מזהה מגמה של שינוי בעיר. מחלקת הנוער של האדומים משתפרת והם לקחו כוח רציני כמו אברהם בכר להיות מנהל המחלקה. הרבה שחקנים עוברים ממכבי להפועל ובהחלט רואים שינוי ביחסי הכוחות בעיר".

# "קדנציה שנייה לפדלון: משה פדלון הוכיח את עצמו בקדנציה הראשונה, ניצח בבחירות גם עכשיו ואני חושב שהוא עושה פעולות טובות מאוד בעיר. כמובן שיש גם בעיות ואין ספק שהמרכזית שבהן היא הבנייה הרבה שגורמת לפקקים בעיר. עכשיו רוצים לבנות גם באזור שדה התעופה וזה יגדיל את הבעיה מבחינת התנועה. הכניסה והיציאה מהעיר בשעות העומס הן בעייתיות מאוד. פרט לכך, חובה לציין שהרצליה די ירוקה ופדלון עושה פעולות ראויות לשיפור העיר. לכן, אם זה ימשיך כך יכול להיות שהוא אפילו יזכה לקדנציה שלישית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר