חיים פינטו. צילום ניר קידר
חיים פינטו. צילום ניר קידר

בוקר של החלטות: "אנחנו תלויים במכשירים שמייצרים כל הזמן מידע, ולפעמים גם חולקים אותו עם מישהו אחר"

מנהל טכנולוגיות ראשי בבנק הפועלים, חיים פינטו, סיפר באירוע של The Marker במלון אכדיה בהרצליה על קבלת החלטות בעידן הבינה המלאכותית. "אנחנו עוד לא במקום שבו המכונה מתעלה על הבן אדם", הוא הרגיע. אלעד גולדנברג, יזם ומקים הפעילות העסקית של איביי ישראל, סיפר על האמון הגובר שלנו ברכישות ברשת: "אם ב-2010 ישראלים הזמינו כיסויים לטלפון או מטענים, היום יש בחבילות לפטופים וסמארטפונים"

פורסם בתאריך: 31.12.18 15:12

"העולם משתנה בצורה שבה אנו תלויים הרבה יותר במכונות, תוכנות, מכשירים שמייצרים כל הזמן מידע, אוגרים אותו, לפעמים גם חולקים אותו עם מישהו אחר ולפעמים לא", כך הסביר חיים פינטו, מנהל טכנולוגיות ראשי בבנק הפועלים במסגרת אירוע "בוקר של החלטות" של The Marker ובנק הפועלים, במלון דן אכדיה בהרצליה ביום שישי האחרון. הרבה מאוד דברים בחיי היומיום שלכם פתאום אוטומטיים: אפשר ללכת לסופר ולעשות צ'ק אאוט לבד, בחניות שערים נפתחים ונסגרים כשהאוטו רק מתקרב. הכול נגיש לנו ודיגיטלי והדבר הזה מייצר המון מידע".

פינטו מתאר איך השפיעה הבינה המלאכותית גם על העולם הפיננסי. כך למשל, טכנולוגיית זיהוי פנים. מה שהאדם היה צריך ללמוד במשך 20 אלף שנה, מכונה יכולה ללמוד בשבוע. "העולם משתנה ואנחנו תלויים במכונות. אם בעבר בשביל לפתוח חשבון בנק בסניף נדרשנו להגיע פיזית לסניף ולהזדהות בפני הבנקאי, היום כבר אפשר לעשות את זה דרך האפליקציה. "לקחנו את הטכנולוגיה הזאת, והיום הטלפון הנייד שלכם יודע להסתכל עליכם, להשוות אתכם לתעודת הזהות שלכם, ולאשר שאתם אכן מי שאתם, ואז אפשר לפתוח חשבון מכל מקום, בלי להכריח את האדם להגיע לסניף".

אלעד גולדנברג. צילום ניר קידר

אלעד גולדנברג. צילום ניר קידר

לדבריו, בעולמות של מחקר הטכנולוגיה ומחקר הבינה המלאכותית זו נקודת אל חזור בהיסטוריה האנושית, וזו הנקודה שבה אנשים מתחילים לפחד. "אנחנו עוד לא במקום שבו המכונה מתעלה על הבן אדם והקרב ביניהם מתחיל".

אלעד גולדנברג, יזם ומקים הפעילות העסקית של איביי ישראל, סיפר שרמת הביטחון של הרוכש הישראלי בקניות ברשת נמצאת בעלייה מתמדת. "אם ב-2010 ישראלים הזמינו כיסויים לטלפון, מטענים, דברים שעולים דולר וחצי. היום יש בחבילות לפטופים, סמארטפונים – אלו הוצאות יותר משמעותיות מבחינת ההוצאה והמחיר", הוא אמר באותו אירוע.

לדברי גולדנברג, השינוי הזה מצביע על התפתחות מבחינת האמון של הישראלים בקניות באינטרנט. "אם קונים מוצר ב-700 דולר, אנחנו מצפים לקבל אותו כמה שיותר מהר, ואם הוא לא יגיע בזמן זו בעיה, כי זה גם הרבה כסף וגם מוצר חדש שציפינו לו", הסביר. המשמעות היא שהישראלים התנסו בקניות אונליין מספיק פעמים כדי להרגיש בטוחים לבצע עסקה יותר גדולה.

"אם אמזון תגיע לישראל, כמו שאנחנו מכירים את אמזון, שום דבר לא יהיה כמו שהיה. הם יסחפו את השוק בשנייה. אני לא בטוח שזה יקרה מיד, אבל ביום שאמזון ייכנסו לכאן הם יקלו על מה שקורה כיום. אם עד היום אנחנו רגילים לקבל מוצרים בארה"ב שמגיעים ויש עיכובים בכניסה לארץ, אמזון תמצא פתרונות".

בוקר של החלטות במלון דן אכדיה בהרצליה. צילום ניר קידר

גולדנברג נותן כדוגמה צעד שעשתה אמזון ביולי האחרון – נתנה משלו חינם לכל קנייה מתחת ל-75 דולר, שזה הסכום של הפטור ממכס בארץ. "הם עצרו את זה באיזשהו שלב כי זה כנראה היה לא כלכלי", הסביר. "אבל הם בדקו את השטח. הבינו שיש פה מה לעשות. אחד הדברים שפורסמו היה שישראלים הזמינו בית בובות במשקל של 40 קילו, כי זה היה זול. אנחנו רגילים שזה עולה מאות שקלים בחנויות, אבל אם יש את הפתרון, אז אפשר לעשות את זה".

ואם בית בובות במשקל 40 קילו נשמע כבד – הנתון הבא יגרום לכם להחוויר. "לפי ההערכות צפויים להגיע לישראל יותר מ-550 כלי רכב שישראלים הזמינו באיביי, בלי לשבת בתוכם ולבדוק אותם, פשוט קנו בקליק. מתוכם יש מוסטנג, בנטלי ורכבים במאות אלפי דולרים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר