השאטל העירוני לים בשבת
השאטל העירוני לים בשבת

"מרצ מסכנת את הקואליציה": מחלוקת על רקע הכוונה להפעיל הסעות עירוניות לבני נוער בלילות שבת

חבר הקואליציה אלעד צדיקוב, מהסיעה הדתית "גשר", מתנגד להצעה של מרצ. בתוך כך, דחתה מועצת העיר את הצעת יש עתיד לחדש הגשת בג"ץ נגד משרד התחבורה כדי שיאפשר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעיר

פורסם בתאריך: 17.1.19 09:23

מחלוקת בתוך הקואליציה במועצת עיריית הרצליה, ובעיקר בין ראש הסיעה הדתית גשר אלעד צדיקוב לבין סיעת מרצ-התנועה הירוקה, על רקע יוזמת מרצ להפעיל הסעות במימון העירייה לבני נוער בלילות שבת למוקדי בילוי בעיר.

הכל החל כשמועצת עיריית הרצליה דחתה ברוב קולות, בישיבתה ביום שלישי, את הצעת חבר המועצה מהאופוזיציה רונן וסרמן (יש עתיד), לחדש את העתירה לבג"ץ שהגישה עיריית הרצליה נגד משרד התחבורה ב-2012, בה דרשה לאפשר לה להפעיל בעיר תחבורה ציבורית בשבת בהיקף מצומצם ובצירים ראשיים בלבד. את הבג"ץ, נזכיר, הגישה העירייה כשבראשה עמדה יעל גרמן. ב-2015 החליט ראש העירייה משה פדלון למשוך את העתירה.

"ההצעה לסדר הזאת נוסחה בצורה עדינה על מנת לא לפגוע באף אחד", אומר וסרמן על הצעתו לחדש את הגשת העתירה לבג"ץ, "הרעיון הוא כפול – מצד אחד לאפשר תחבורה ציבורית מוגבלת בכמותה ובמסלוליה, כך שתפעל בצירים הראשיים בלבד, לאורך כל סוף השבוע, ומהצד השני – לתת לבג״ץ לקבל את ההחלטה הסופית בנושא, מה שנמנע בעבר לאחר שהמועצה הקודמת קיבלה החלטה לבטל את הבג"ץ".

רונן וסרמן

רונן וסרמן

ראש העירייה פדלון ביקש להוריד את הצעתו של וסרמן מסדר היום. הוא הסביר כי בעקבות פנייתם של מרצ-התנועה הירוקה ומחזיקת תיק התחבורה דניאל אייזנברג (מרצ-התנועה הירוקה) יוקם צוות ייעודי לבדיקת נושא התחבורה הציבורית וכי הם עובדים על תוכנית אחרת לפתרון הבעיה, בין השאר על הסעות של בני נוער בימי שישי למקומות בילוי.

משה פדלון

משה פדלון

וסרמן לא קיבל את התשובה. "אני שמח מאוד על ההתקדמות המשמעותית בעיקר לאור הסכמתן של הסיעות הדתיות להפעלת קו לנוער בשישי בערב, וזה רק מחזק את העובדה שצריכים פה תחבורה ציבורית אמיתית, שלא ממומנת על ידי העירייה בסופי השבוע", אמר, "אין להשוות הסעה עירונית לתחבורה ציבורית מסודרת. אפשר להתפשר על מוניות שירות, שיסיעו גם את הצעירים וגם את המבוגרים לכל מקום בשישי. גם למוניות שירות צריך פנייה לשר התחבורה. לכן אני לא מוריד את ההצעה מסדר היום ומבקש להצביע עליה".

בעקבות דבריו של ראש העירייה ושל וסרמן על ההסעות של בני נוער בשבת התרעם חבר המועצה אלעד צדיקוב וצעק והחל ויכוח בינו לבין חברת המועצה דנה אורן-ינאי.

בסופו של דבר, הצביעו בעד הורדת הנושא מסדר היום משה פדלון, איה פרישקולניק, עופרה בל, עופר לוי, דניאל אייזנברג, יהונתן יסעור, צבי וייס, ירון עולמי, אלעד צדיקוב, משה ועקנין, איתי צור ואורן אוריאלי. הצביעו נגד הורדת הנושא מסדר היום: רונן וסרמן, יריב פישר, מאיה כץ, גרי גוזלן, תמר גרוסמן, איל פביאן ודנה אורן-ינאי. נעדרו מהישיבה: יוסי קוממי ויונתן יעקובוביץ.

לאחר הישיבה אמר וסרמן: "ראש העירייה אמר שזו לא סמכותה של העירייה ורמז שמי שעומדת מאחורי ההצעה הזו היא ח"כ יעל גרמן, ואמר שעדיף שהיא תדאג לקדם את הנושא ברמה הארצית בכנסת. הוא אמר שמרצ-התנועה הירוקה עובדים על פתרונות אחרים בהרצליה, כולל פתרון להסעות של בני נוער בשישי בערב. מרצ הצביעו נגד הבג"ץ בטענה שהם עובדים על תוכנית מאוד גדולה ושיש להם פתרונות אחרים. אני טוען שהיה אפשר להריץ את הנושא של הבג"ץ במקביל, זה לא היה מזיק. אני מאוד למצוא כל פתרון אפשרי כדי לדאוג לציבור שצריך ושרוצה את התחבורה הציבורית בסוף השבוע ואני לא חושב שהיה צריך להוריד את ההצעה מסדר היום".

חבר המועצה צדיקוב מתנגד כאמור גם לבג"ץ, וגם להסעות העירוניות לבני הנוער בימי שישי. "סיעת יש עתיד ניסתה בישיבת המועצה השבוע לדחוק את ראש העיר להגשת בג"ץ להפעלת תחבורה ציבורית בהרצליה, אך נתקלה בתשובה נכונה וברורה מצידו. עיריית הרצליה איננה אי בודד, אלא רשות מקומית בתוך מדינה המתנהלת לפי חוקי כנסת ישראל", אמר, "מעניין שסיעת יש עתיד בהרצליה, לא משקיעה את תשומות האנרגיה האלו בהגשת בג"ץ עצמאית מצידה או על ידי מפלגת האם ברמה הארצית".

אלעד צדיקוב

אלעד צדיקוב

באשר ליוזמת סיעת מרצ להפעיל הסעות לנוער בימי שישי בערב, אמר צדיקוב: "לצערי הרב סיעת מרצ בקואליציה העירונית בוחרת להיות מפירת הסטאטוס קוו העירוני ובוחרת להפעיל תחבורה בליל שבת, לראשונה בהרצליה. הרמיסה המכוונת של הערכים היהודיים , באופן מופגן ודווקני של מדינת ישראל ושל הרשות המקומית מעידה על נתק ערכי והיסטורי". הוא הוסיף: "סיעת מרצ, נכון לכעת, מובילה את הקואליציה למבוי סתום. לסיעות הדתיות שלושה מנדטים, בדיוק כמו לסיעת מרצ, עובדה שיכולה לשנות את מאזן הכוח בשל הפרת הסכמים קואליציוניים אודות סטאטוס קוו, ולגרום לאובדן הרוב בקואליציה העירונית. זהו מעשה לא שקול ויומרני, המעיד על חוסר חשיבה טקטי וסיכון פזיז של הקואליציה העירונית.  אני קורא לסיעת מרצ לשקול את החלטותיה מחדש, לשמר את הסטאטוס קוו העירוני, לעמוד במילת הכבוד ובחתימת ההסכמים הקואליציוניים – ולא לדחוק את ראש העיר להיתכנות של אובדן רוב במועצת העיר".

דניאל אייזנברג מסיעת מרצ, מחזיקת תיק התחבורה, אמרה: "אני בעד תחבורה ציבורית בשבת ואני עובדת על זה מהיום שנכנסתי לתפקיד. אני לא חושבת שבג"ץ זה מה שיפתור את בעיית התחבורה הציבורית בשבת בעיר. אני מנסה למצוא פלסטרים ופתרונות פנימיים מיידיים לתחבורה הציבורית בשבת, פתרונות שהם בגבול היכולת שלי, ולא לחכות לבג"ץ או לחקיקה בכנסת. בעניין ההסעות של בני הנוער בשבת, אני חושבת שבטיחות בני הנוער היא מעל הכל, לפני שבת ולפני הכל. אם אני אעשה הסעות ובזכותן הילדים ייצאו ויחזרו בשלום הביתה – אז עשיתי את שלי".

דניאל אייזנברג

דניאל אייזנברג

בעמוד הפייסבוק של חברי סיעת מרצ-התנועה הירוקה נכתב כי תוקם קבוצת חשיבה בהובלת אייזנברג, שתפקידה "למצוא פלסטרים ופתרונות לבעיה הארצית של תחבורה ציבורית בשישי שבת… חלק מהרעיונות שעומדים על הפרק הם: קווי מוניות שירות שיעברו בעיר, הסעות לבני נוער לאירועים, מסיבות ומפגשים בכוכב השמיני ופיתוח, הרחבת פעילות אוטובוס השבת לים הפארק ואיזורי הבילוי ואופציות תחבורה אוטונומית. אנו נשמח לרעיונות והצעות אשר יובילו לתוצאות הטובות ביותר. מוזמנים מוזמנות לשלוח לנו בפרטי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה תמיד מחפשים פלסטרים, ופתרונות חפלפ, או שהולכים על פתרון מלא, או שלא.
    רצוי שמרץ תחליט כבר מיהי ומה היא מייצגת בהרצליה.

  2. נועם

    כרגיל אלעד צדיקוב הנציג הדתי היחידי שבאמת אכפת לו מהשבת ומשמירת היהדות בהרצליה

  3. שושו

    בקיצור, מרצ מסמסו את הציבור החילוני בהרצליה. בתקווה שמתישהו הם יקימו תכנית חלופית, בעוד כשברור לכולם שזה לא יקרה.

    מצטער שהלכתי לבחור. עדיף היה ללכת לים.

  4. מרצ זה ליכוד

    השתלט על מרצ ליכודניק, עושה דברו של פדלון. כל זה עבור תיק סגן ראש העיר, תפנוקים ושכר מנופח. לאדון הנכבד לא אכפת שבנות צעירות נאנסו בעיר כי אין תחבורה בלילה. לא מעניין אותו הצעירים וההורים שלהם שנאלצים לשלום לאלפי שקלים בהסעות ומוניות. מרצ באו למרר לחילוניים את החיים. בחיים לא אצביע מרצ יותר. גנבו את הקול שלי. בושה!

  5. קרן

    לא יאומן שנציג דתי אחד עוצר את מרצ שלושה מנדטים! בושה! תלמדו ממנו איך עובדים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תוכיח שאתה היית מצביע מר״צ. אתה כל כך דואג לבנות צעירות? וה״ליכודניק״ שאתה רומז עליו הוא חבר מרצ שנים רבות.

  7. תפסיקו לפחד מצדיקוב!

    למה מרצ חוששים מצדיקוב? הוא רק מנדט אחד! הדתיים האחרים גם ככה לא יעשו כלום. למה סיעה של שלושה מנדטים לא מעבירה החלטה כמו שצריך???

  8. אבנר

    חייבים לפנות לתנועה הדתית הגדולה בהרצליה
    ש״ס שתתחיל לעשות סדר בקואליציה ולמנוע את הפריצות בסטטוס קוו כולל לשקול פרישה מהקואליציה

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזל של רץ יש את דניאל שלא סופרת את צדיקוב

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שוב הוכח שמיעוט דתי משליט את ּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּּדעתו על רוב חילוני מובהק בהרצליה.הרי זה ברור שהמדיניות של הדתיים זה להשתלט על המדינה ולהנהיג פה מדינת הלכה נוסח אירן

    במקום שהחילונים יפעלו להחזרת השפיות לדתיים הם עוד עוד משתפים פעולה עם המנהגים ההזוײַם של הדתיים שחושבים שיש להם מונופול על הדת היהודית

  11. משה

    אין מה לריב כלום לא יקרה באמת . מרצ רימו את הבוחרים שלהם ביחד עם התנועה הירוקה.
    לא דואגים לכלום ממה שהבטיחו בבחירות הם ישבו בקואלציה 4שנים ואז קצת לפני הסוף יעשו רעש לפני הבחירות הבאות שיגיעו . זאת שיטה אצלם
    ככה הם עשו גם בתל אביב אצל חולדאי מעל 15 שנה כקואליציה ואז אופוזיציה בכאילו . אם הם היו רוצים מחר ראש העיר היה מחדש תחבורה ציבורית בשבת .ומונע בנייה מסיבית שכחלון מתחנן . בלעדיהם אין לו יכולת לעשות כלום משמעותי בעיר . סמכו עליהם בוחרים והם עושים מהציבור בהרצליה צחוק .

  12. יעל ג

    מרצ – מבזה את מצביעי השמאל ומבזה את מצביעי הימין. מבזה דתיים וחילוניים. מבזה את רה"ע פדלון ומבזה את דניאל הילדה הבכיינית. מפלגה מושחתת ורמאית.

  13. אורן

    ידעתי מראש שמרת באו בשביל הג'ובים, והנה זה מתחיל. חבל שעכשיו צריך לחכות 5 שנים בשביל שמי שהצביע מרצ יצביע פעם הבאה רק יש עתיד!

  14. אמנון

    צדיקוב, צא מארבע אמותיך ותבין שהאופי היהודי הוא לא האופי שלך. אתה מייצג רק מיעוט של היהודים. רוב היהודים, גם בהרצליה, רוצים וזקוקים לתחבורה ציבורית בשבת.
    העדר תחבורה ציבורית מסכן את חיי בני הנוער וגורם לפגיעה חמורה בסביבה, שהורגת אלפים כל שנה. כל עוד אין תחבורה ציבורית, אנשים קונים רכב פרטי ומשתמשים בו כל השבוע. זה גורם לזיהום אויר, התחממות גלובלית, פקקים ואובדן שעות עבודה רבות למשק.
    לכל זה אחראי צדיקוב וחבריו שמונעים מהאזרחים צורך בסיסי של תחבורה ציבורית זמינה כל השבוע ופוגעים בעיקר בחלשים שאין להם חלופה של רכב פרטי מזהם.
    צדיקוב, תתבייש.

  15. יוסי

    כל הכבוד למרצ. יש עתיד תצטרפו גם לקואליציה!!
    הרצליה היא עיר חילונית וליברלית.
    לא צריך דתיים קיצוניים שיחליטו עלינו.

  16. מי זה מרץ בכלל

    עופר לוי ליכודניק גרוש ומובטל שהושחל למרץ כדי לגרוף קולות של המזרחים שונאי מרץ בהרצליה אולי בשיתוף של פדלון.דקה אחרי הבחירות כנופית מרץ מחפשי הגובים חתמו הסכם חלומי על חשבון כיסם של תושבי הרצליה.עופר קיבל
    תפקיד מדהים של סגן מבלי שיהיו לו כישורים בסיסיים לזה ומספר 4 ברשימה הילד שחר לוי מונה ליועץ האישי שלו וכל החגיגה על חשבון התושבים.גם הילדה אייזנברג שהיא כולה סטאזרית למשפטים חטפה את תיק התחבורה וגם יסעור המכולתניק לא יצא מקופח.בקיצור חגיגת שחיתות לא קטנה.עכשיו חוץ מגובים וכמה משפטי סרק הם לא עושים ולא יעשו כלום עבור הרצליה וזה בעלות של מליון וחצי שכר לשנה שמשלמים התושבים השחוקים של העיר

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אי אפשר לסמוך על מרץ. למה להצביע להם, אפשר היה להצביע לפדלון באותה מידה

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    די עם הכפיה הדתית שלכם דתיים ארורים לכו ל100שערים תנו לחיות בשקט

  19. יישר כח לצדיקוב

    כל הכבוד צדיקוב! חבר מועצת העיר היחידי ששומר על הזהות היהודית ועל הסטאטוס קוו לכל אורך הדרך. ברכה לעיר הרצליה ! חבר מועצת העיר היחידי שעומד בהבטחותיו בכל מחיר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר