העוגה שהכינה התושבת אורנה ניסים לכבוד האירוע
העוגה שהכינה התושבת אורנה ניסים לכבוד האירוע

תגידו מזל טוב: יד התשעה חוגגת הערב יום הולדת 70

היום, בשעה 19:30, יחגגו התושבים באירוע מיוחד עם הופעות של זמרים ילידי השכונה וסיפורים נוסטלגיים של תושבים ותיקים

פורסם בתאריך: 30.1.19 16:53

היום (ד'), בשעה 19:30, יחגגו תושבי שכונה יד התשעה (שביב) במתנ"ס אירוע חגיגי לציון 70 שנה לשכונה. שדר הרדיו והזמר יוסי עידן, יליד השכונה, ינחה את האירוע וישיר כמה משיריו. במשך הערב יופיעו הזמר אלי משה, הסטנדאפיסטית שני שגב מנשרי ואמן החושים ערן מינדר. תושב השכונה טלאור שרעבי והזמר אלי גואטה ישירו וניגנו וירקידו את הקהל. לבמה יעלו תושבי השכונה, בהם ותיקי השכונה שלום ג'נאח ויצחק אלבלה, ויספרו על החיים בשכונה. גם סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק תעלה לבמה ותספר על העיר והשכונה. באירוע גם תוצג מצגת על תשעת הרוגי מלכות שעל שמם נקראת השכונה.

יוסי עידן, נולד ב-1963 ביד התשעה ולו אחות תאומה בשם יפה. "היינו התאומים הראשונים בשכונה ובין הראשונים בעיר", הוא מספר. "שנתיים לפני שנולדנו, ההורים שלנו עברו מהמעברה שהיתה בשביב לשיכון הראשון בשכונה. גרנו 12 נפשות בדירת שני חדרים. עד גיל שש אחותי ואני גרנו בשכונה ואז עברנו לגור אצל משפחה אומנת בירושלים, זוג ניצולי שואה. בחופשות ופעם בחודש היינו מגיעים להורים בהרצליה. הם אנשים מדהימים, הם ממש היו כהורים בשבילנו ואנחנו כילדים בשבילם. אפשר להגיד שגדלנו עם כפית זהב בפה, כל מה שרצינו קיבלנו. קיבלנו שם חינוך דתי-מסורתי ונחשפתי שם לראשונה לעולם המוזיקה ולמדתי על פסנתר. נאלצנו לצאת מהבית בשל המצב הכלכלי, החברתי והצפיפות בבית היו קשים ואבא היה חולה. כשההורים מירושלים חלו עברנו לפנימייה בפרדס חנה. אחרי הצבא חזרנו הביתה להרצליה".

יוסי עידן

יוסי עידן

עידן הגיע ממשפחה מרובת ילדים וקשת יום. הוא בוגר להקת פיקוד הנח"ל, עבד כקבלן מיזוג אוויר במשך שנים והיום הוא שדרן רדיו לב העם, שם יש לו תוכנית קבועה בימי חמישי. הוא גם זמר מזרחי-ים תיכוני וכבר הוציא שני אלבומי שירים בעשור האחרון, ועכשיו הוא עובד על השלישי שיכיל גם שירי פופ. "נבחרתי להנחות את הערב כאחד שעשה הרבה והצליח לצאת ממעגל העוני בשכונה, שהיתה ידועה כאחת שנגועה במעגל עוני מאוד כבד ועבריינים", מספר עידן, "אני ניצלתי מזה ואיתי עוד המון אנשים. יצאו מהשכונה הרבה אנשים מוצלחים, אנשי עסקים בארץ ובחו"ל, עם כל זה שהם גדלו בקושי בשכונה הזאת. הייחודיות בשכונה הזאת זו האחווה שיש בין כולם. תמיד היינו אחד בשביל השני בשכונה. זה היה ממש כיף, בעיקר בתקופת החגים שהיינו ממש עוזרים אחד לשני והיתה אווירת חג בשכונה חודשיים שלושה לפני החג עצמו. זה דבר יוצא דופן".

שלום ג'נאח, מוותיקי השכונה, שהגיע לשכונה בשנת 1948, היה גבאי של בית הכנסת הטריפוליטאי שאותו גם זכה לבנות. "הוא שימש כאב בשכונה ועזר להמון אנשים. הוא אדם מאוד מיוחד שעד היום עוזר לאנשים בשכונה", מספר עידן, "הוא אחד האנשים שידע לתת הרגשה טובה לאנשים וחייך, תמיד הקשיב להם ועזר. אם היה צריך ללכת בשביל מישהו לרווחה ולהרים את הקול – הוא היה עושה את זה. הוא היה מאוד מחובר לאבא שלי והם בנו יחד את בית הכנסת. הם תרמו הרבה לקהילה. הם עבדו בבנייה של השכונה דרך סולל בונה".

עידן מספר גם על יצחק אלבלה, בן 68.5, אחד מוותיקי השכונה. "אלבלה ייצג את העדה של הטורקים בשכונה. הוא היה מאלו שבנו את בית הכנסת הטורקי ומשמש שם עד היום כחזן וכגבאי. כולם מכירים אותו בשכונה. הוא איבד את הבן שלו בתאונה רכבת שהייתה בכפר יהושע לפני כמה שנים ואיבד גם את אחיו שטבע בים בשנות ה-70. הוא עד הום גר בבית ההורים שלו עם אחיו משה, שגם משמש כגבאי בבית הכנסת הטורקי. שניהם מאוד מעורבים בכל מה שקשור לקהילה הטורקית".

"כל חיי חייתי בשכונה", מספר אלבלה, "גרנו בהתחלה בצריפים בצפון השכונה. השכונה היתה מחולקת לשני מחנות – בצד הדרומי היו אוהלים ובצד הצפוני היה צריפים. בתחילת שנות ה-50 פינו את האוהלים ובנו את השיכונים ואנחנו עברנו לגור בשיכונים. בהתחלה קראו לשכונה שובקי ואחר כך שביב ואז יד התשעה. כשבאנו לשכונה לא היו כבישים ולא היה כלום, פעם הכל היה פרדסים. היום יש כבישים סואנים ואי אפשר לעבור בשום אופן. הייתי כמו המוכתר של השכונה כל אחד היה בא ומתייעץ איתו ומבקש עזרה".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

היום, בשעה 19:30, יחגגו התושבים באירוע מיוחד עם הופעות של זמרים ילידי השכונה וסיפורים נוסטלגיים של תושבים ותיקים

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר