התחרות אתמול
התחרות אתמול

400 צופים, 200 לוחמים ו-15 מדליות להרצליה: בי"ס אילנות אירח אתמול את אליפות ישראל בקראטה קיוקושין

מי שאירגן את התחרות הוא שיהאן איציק אשכנזי, ראש הקיוקושין האירופי בישראל ומורה ותיק שמלמד כבר 30 שנה במתנ"ס בית פוסטר. גם משה פדלון הגיע לצפות

פורסם בתאריך: 3.2.19 18:51

אתמול בבוקר (שבת) גדשו כ-400 איש את היציע בבית הספר אילנות בהרצליה, כדי לצפות באליפות ישראל הראשונה בקראטה קיוקושין שהתקיימה במקום בהשתתפות כ-200 לוחמים – ילדים מגיל חמש, נוער ובוגרים. גם ראש עיריית הרצליה משה פדלון הגיע לצפות בתחרות.

באולם הספורט של בית הספר היו ארבע זירות שבהן התנהלו קרבות במקביל בשיטה של מגע מלא. בתחרות התנהלו כ-40 מקצים שונים לפי גיל ומשקל, ובסוף הקרבות הוכרז אלוף מכל קבוצת גיל. שיהאן איציק אשכנזי, ראש הקיוקושין האירופי בישראל (IFK) ומורה ותיק שמלמד כבר 30 שנה במתנ"ס בית פוסטר, ארגן את התחרות. אשכנזי עשה מאמצים רבים כדי לקיים תחרות אחת לכל הזרמים והזמין מאמנים מזרמים שונים להשתתף בתחרות. הנבחרת ההרצליינית של שיהאן אשכנזי ושל מאמן נבחרת הקרב סנפאי (דן 1), אנדריי מרגולין, זכתה אתמול בחמש מדליות זהב, שש מדליות כסף וארבע מדליות ארד.

אחד הזרמים המובילים בקראטה הוא קיוקושין, שמשמעותו "האמת המוחלטת". קיוקושין נוסד באופן רשמי בשנת 1957 על ידי מאסוטאטסו אוימה ביפן, ונחשב לשיטת קראטה מסורתית. הוא שם דגש חזק על קשיחות פיזית ומנטלית, הכוללת קרב מגע מלא, ולכן הוא נקרא לעתים גם קראטה מגע מלא וזה הופך אותו לאחד האטרקטיביים בעולם.

התחרות אתמול

"זאת היתה הפעם הראשונה שהצלחנו לאחד כל כך הרבה מאמנים מזרמים שונים תחת קורת גג אחת, שמה שמשותף לכולנו זה התקנון", מספר אשכנזי, בן 53, שהתחיל להתאמן בקראטה בגיל עשר. "אנחנו עם הפנים קדימה ואני מקווה שעם ההצלחה הזאת פתחנו מסורת שבה נוכל לאחד עוד שיטות של קראטה פעם בשנה לתחרות ארצית. למרות שזה נשמע אלים, אנחנו עושים את הכל באווירה של מסורת היפנית עם הרבה כבוד, והלוחמים בסוף כל קרב חייבים ללחוץ ידיים וגם למאמן של המתחרה השני. יש הרבה זרמים של קראטה ובגלל זה עדיין לא הצלחנו להגיע לאולימפיאדה. יש לי נבחרת שמתחרה בארץ ובעולם עם תארים בינלאומיים ודירוג בינלאומי.

שיהאן איציק אשכנזי

"האירוע הכי קרוב שאנחנו עובדים עליו במלוא המרץ זה אליפות העולם בקטה, שתהיה באמסטרדם בהולנד באפריל, תחרות יוקרתית שנערכת פעם בארבע שנים. באליפות העולם בקטה המתחרים נבדקים בתנועות המסורת של הקראטה. כלומר, המתחרה עומד באמצע ומציג קרב דמיוני מול מספר לוחמים, שילוב של תנועות הגנה והתקפה לפי הדרגה שלו. המתחרה נבדק באיכויות שלו, ברמת הריכוז, הדיוק ואיכות רמת התנועה שלו. יש לי נבחרת שעובדת מאוד קשה לקראת התחרות ואנחנו מקווים לחזור עם הישגים. בתחרות הקודמת ב-2014 שני לוחמים שלי זכו במדליית זהב – אלופת עולם עד גיל 18 ואלוף עולם לנוער עד גיל 18. יש לנו רמת ציפיות גדולה מעצמנו. מכיוון שזה עדיין לא נחשב ספורט אולימפי, גם נבחרת הקרב והקטה נוסעים הרבה לחו"ל אבל הכל על חשבון הכיס של כל אחד. הכל נעשה מאהבה ורצון טוב לתחום הזה, אהבה טהורה של התלמידים ותמיכה אדירה של ההורים. אנחנו לא מקבלים שום תמיכה ציבורית. כמובן שיש כל מיני בעלי עסקים שלפעמים תורמים לנו מתוך עניין בתחום הזה".

מימין: משה פדלון, אשכנזי ועופר לוי

אשכנזי התחיל ללמד קראטה מיד אחרי שסיים את לימודיו בוינגייט כמאמן בכיר באומנויות לחימה וחינוך גופני לגיל הרך בסוף שנות השמונים. "תוך כדי הלימודים פתחתי את בית הספר לקראטה ולהגנה עצמית בבית פוסטר בנווה עמל", מספר אשכנזי, "בשיעור הראשון היו לי ארבעה תלמידים וזה הלך והתפתח ומאז אני שם 30 שנה ויש לי היום 200 חניכים בכל הגילאים, מגיל גן ועד פנסיונרים. הכי צעיר בן חמש והכי מבוגר בן 67. יש משפחות שלמות שמתאמנות אצלי. יש אצלי כ-40 חגורות שחורות, כולם התחילו להתאמן אצלי כילדים והיום הם בוגרים לפני ואחרי צבא. יש לנו סניפים במתנ"ס נווה ישראל, ברמת השרון וברחובות".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

הזוכים בתחרות הקארטה קיוקושין

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טל דרורי

    חבל שאין התייחסות או יזכור לסנסאי שלנו vadim matveev מראשון לציון שהרבה מאוד קרדיט מגיע לו מעבר לעשייה ולארגון התחרות גם שימש כשופט ראשי בתחרות בלעדיו התחרות לא היתה יוצאת לפועל! אוס סנסאיי ואדים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר