הדמיה לפרויקט אקו הרצליה
הדמיה לפרויקט אקו הרצליה (מקור: יח"צ)

קבלו את המספרים: תנופת הבנייה בהרצליה לעומת הנעשה בארץ

לפי סקר חדש של מרכז הבנייה הישראלי, בהרצליה בונים כ-20.7 יחידות דיור לכל אלף תושבים. ומה הממוצע הארצי?

פורסם בתאריך: 13.8.17 16:12

עכשיו זה רשמי: הרצליה נמצאת בתנופת בנייה מעבר לממוצע הארצי. מחקר שערך מרכז הבנייה הישראלי על פי נתוני הלמ"ס נכון לשנת 2016 מגלה כי היקף הבנייה החדשה בהרצליה עומד כיום על 20.7 דירות לכל 1,000 תושבים. נתון זה גבוה בשיעור של כ- 50% מהממוצע הארצי שעומד על 13.2 דירות ל- 1,000 תושבים.

המחקר שמתפרסם בדק את כמות הדירות בפרויקטי הנדל"ן הפעילים היום ברחבי הארץ והשווה אותם על פי גידול האוכלוסייה בכל עיר נכון לשנת 2016.

בבדיקה שהתייחסה לישובים בהם יש כיום מעל 10,000 תושבים ניכרים פערים גדולים בין הישובים בארץ, כאשר בחלק מהישובים יש בניה בהיקף של עשרות דירות עבור כל אלף איש, ובחלק הבניה היא בהיקף נמוך מאד של פחות מדירה אחת לכל 1,000 תושבים.

העיר שבה נבנות כיום הכי הרבה דירות ביחס לאוכלוסייה היא באר יעקב, שם נבנות כיום 83.5 דירות עבור כל 1,000 תושבים בעיר – יותר מפי 6 מהממוצע הארצי. היקף בניה גבוה קיים גם בראש העין  – 73.8 דירות עבור כל 1000 תושבים.

בשבוע שעבר פרסמנו כי מנהל מקרקעי ישראל ועיריית הרצליה מבקשים להאיץ קידומן של שתי תכניות בנייה בעיר – קרית השחקים וקרית המסלול, בהיקף של 3,100 יחידות דיור.

אבי זיתוני, מנכ"ל ובעלים של חברת א.זיתוני הבונה מספר פרויקטים בהרצליה, מפרט: "הביקושים הרבים הביאו להתחלות בנייה רבות בעיר. מדובר באחד האזורים היקרים בישראל והמבוקשים שבהם. האזור מאופיין באוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי גבוה מאוד. כיום יש ביקוש גדול לדירות יוקרה להתגורר בהרצליה, בעיקר ממשפרי דיור בסביבה הקרובה וכן תושבים שעוברים מוילות בכפר שמריהו והרצליה פיתוח".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר