צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"מרגיש כמו ל"ג בעומר": תלונות על זיהום אוויר בגלל הדלקת קמינים בהרצליה הצעירה

תושבים בהרצליה הצעירה מתלוננים על ריחות עשן חריפים בימי החורף הקרים. לטענתם, פניות לעירייה לא הועילו

פורסם בתאריך: 11.2.19 18:44

תושבים בשכונת הרצליה הצעירה מתלוננים, עוד מהחורף שעבר, על זיהום אוויר שנובע מהפעלת קמינים לחימום הבית בימי החורף הקרים. לטענתם, פניות שלהם למוקד העירוני הופנו לאגף איכות הסביבה בעירייה, ושם לדבריהם הם לא מקבלים מענה.

"בכל ערב, ברגע שנהיה קצת קר או יורד קצת גשם, אנחנו לא יכולים לפתוח חלונות, אלא אם אנחנו רוצים לנשום עשן וריח חריף של עשן", מספרת תושבת השכונה, "זה קורה כל חורף, ואנחנו נכנסים ל'נוהל חורף', ומקפידים לסגור היטב את כל החלונות. אני מאוד רגישה לזה וממש קשה לי לנשום, זה ממש מחניק. יש תקופות שזה פחות נורא, אבל עדיין מריחים את זה, ריח כמו בל"ג בעומר. אני בטוחה שממש לא בריא לנשום את זה. זה לא שאנחנו במינוס מעלות וצריך קמין, המקסימום חורף פה זה עשר מעלות, זה לא כזה קר. אנחנו בתוך עיר, הכל פה צפוף וזה לא מתאים".

את יודעת מאיפה מגיע הריח?

"בפעם הראשונה שהרחתי את זה הייתי בטוחה שיש שריפה והתקשרתי למוקד העירוני שהפנה אותי למכבי האש. הם הגיעו ולא מצאו כלום. לקח זמן עד שהבנו שמדובר בקמינים. זה היה ריח ממש חריף. אני לא יודעת מאיזה בית זה מגיע. היו לילות שהסתובבנו בשכונה וניסינו לגלות מאיפה בא הריח. להבנתי, קמין חוקי עם חומרי בערה חוקיים לא אמור לעשות כזה מפגע. כנראה שיש פה אנשים שמשתמשים בחומרים שהם לא ידידותיים במיוחד. אני מבינה שזה חימום מאוד נעים בבית ויותר טוב מכל אמצעי חימום אחר, אבל מה שהוא גורם לסביבה פחות נעים. נראה לי הזוי שמשתמשים בזה בתוך העיר".

איך גילית שזה מפריע לעוד תושבים באיזור?

"כתבנו פוסט בקבוצת הפייסבוק של השכונה ושאלנו אם עוד מישהו מריח את הריח הזה ואנשים הגיבו שגם הם מריחים. ראינו גם פוסטים של אנשים אחרים שכתבו שהם סובלים מהריח. הבנו שזה לא רק ברחוב שלנו אלא בכל האזור עד אזור שקרוב לשביב".

פנית לעירייה?

"דיברנו עם העירייה כמה פעמים והם מפנים אותנו לאגף לאיכות הסביבה. הם טוענים שיש תיק שפתוח בעניין הזה. אני יודעת שגם עוד כמה תושבים פנו".

תושבת אחרת טוענת שככל הנראה הסיבה לריח ולזיהום האוויר היא בגלל קמין שלא עומד בתקן. "באיזור של הרצליה הצעירה יש אנשים שיש להם קמינים שכנראה אינם תקינים, וארובות שכנראה אינן מספיק גבוהות. בימים מאוד קרים, כשהם מסיקים את הבית באמצעות הקמין, נוצר זיהום אוויר מאוד גבוה. יש עוד שכנים שמתלוננים על זה. זה מאוד מזהם ולעירייה אין כל כך מה לעשות נגד זה. דווקא אין לי בעיה עם הריח, הבעיה שלי היא עם זיהום האוויר. זה מרגיש כמו לנשום עשן של מדורה. זה מספיק קרוב ומרגיש כאילו זה בתוך הסלון שלי. זה מרגיש כמו ל"ג בעומר, כשכל האוויר מלא חלקיקי פיח. זה כמובן לא חד פעמי. דווקא בימים האחרונים היתה הפוגה מסויימת, אולי כי לא היה מספיק קר".

מה אומרים בעירייה?

"אמרו לי שם שיש תקנים, אבל שמאוד קשה לאכוף אותם, אבל שאם מישהו לא עומד בתקנים אז קונסים אותו. אמרו לי שהם יכולים לשלוח אולי עוד שבועיים פקחים לסיור בערב, ורק אז – אם הם ידליקו את הקמין והפקחים יראו עשן – הם יכולים לבקש להיכנס ולבדוק. לא ברור לי גם איך הפקח עצמו יכול לבדוק את גובה הארובה, צריך מישהו שהוא מומחה לזה. ולמה שבעל הבית בכלל ישתף פעולה אם הוא עלול לקבל קנס בעקבות זה? צריכים לשלוח פקחים בזמן אמת".

נציין שבנובמבר האחרון כתב אחד התושבים בקבוצת הפייסבוק של השכונה: "האם יש כאן בתים נוספים שנפגעים מעשן הקמין שנפלט באיזור רחוב זאב? לא ניתן להיות בחוץ או לפתוח חלונות, ממש ל"ג בעומר. פנינו בשנה שעברה לעירייה שקבעה שהארובה באחד הבתים לא בתקן, ואין להפעיל את הקמין. השנה שוב אותו הסיפור".

בסוף ינואר כתבה תושבת נוספת בקבוצה של השכונה: "ערב טוב, אשמח למידע, מה ניתן לעשות לגבי העובדה שכל ערב האוויר בשכונה מתמלא בחלקיקי עשן שריפה של תנורי עץ. אנשים התקינו בבית תנורי עצים ומזהמים את האוויר. אצלי במשפחה יש בעיות נשימה והאוויר מסריח כמו בל"ג בעומר. אל מי ניתן לפנות? אשמח שתיפנו אלי בהודעה אישית".

תגובת העירייה לא התקבלה.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שחר

    איזה הגזמהההה אני גרה בהרצליה צעירה מגיל 0 ובחיים לא הרחתי ריח כזה וכל הרחוב שלנו מלא באנשים עם תנורי נפט וכדומה ..

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר