בית העלמין האזרחי. צילום עזרא לוי
בית העלמין בהרצליה. צילום עזרא לוי

אושרה הרחבת בית העלמין החדש, לראשונה תתאפשר קבורת שדה

204 מהקברים החדשים ישמשו לקבורה אזרחית. חבר המועצה ויו"ר תאגיד הקבורה משה ועקנין: "בתוך שלושה-ארבעה חודשים יחלו בבנייה"

פורסם בתאריך: 20.2.19 09:59

בבית העלמין העירוני החדש של הרצליה תתאפשר לראשונה קבורת שדה, קבורה באדמה, בנוסף לקבורת הסנהדרין שהיתה עד כה (בקבורת הסנהדרין נמצאים הקברים זה מעל זה בקיר המתנשא לגובה של עד שלושה קברים). כחלק מתוכנית הפיתוח של בית העלמין ייבנו 1,100 מכפלות (קבר לבני זוג האחד מעל השני) בקבורת שדה אורתודוקסי, 204 מכפלות קבורת שדה אזרחית ותוספת של 680 כוכים בקבורת סנהדרין. זאת, בעקבות יוזמה של חבר מועצת העיר ויו"ר תאגיד הקבורה העירוני משה ועקנין (ש"ס).

ועקנין: "מאז כניסתי לתפקיד בתחילת הקדנציה הייתי מכוון מטרה בנושא בגלל מצוקת חוסר בקברים שישנה בבית העלמין שהוקם על ידי תנועת ש"ס הרצליה. היתר הבנייה למכפלות קבורת שדה אורתודוקסי ואזרחי ניתן בשבוע שעבר מהוועדה המקומית לתכנון ובניה וממשרד הדתות. אני מעריך שתוך שלושה-ארבעה חודשים יתחילו בבנייה של הפרויקט, שמוערך בכעשרה מיליון שקלים. החברה הכלכלית תוציא בקרוב מכרז לבניית הפרויקט. כמו כן, מכירת קברים בקבורת שדה תיפתח בקרוב לתושבי הרצליה. כרגע יש כ-400 כוכים בלבד בבית העלמין שיספיקו לתקופה של כשנה. ברצוני להודות לראש העיר מר משה פדלון, מנכ"ל העיריה, הגזברות ומחלקת ההנדסה על התמיכה והסיוע".

חבר המועצה משה ועקנין ומנכ"ל בית העלמין אילן זהבי

חבר המועצה משה ועקנין ומנכ"ל בית העלמין אילן זהבי

בית העלמין העירוני, בראשות המנכ"ל אילן זהבי, מתנהל על פי כללי ההלכה. הוא מספק שירותי גמ"ח למשפחות הנפטרים במהלך השבעה באספקת אוהל אבלים, ערכת שתיה חמה, תנור, מאוורר, כיסאות ודומה. במקום נפתח מבנה טהרה חדש הנחשב למשוכלל ביותר בארץ.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר