הביצה מול אשכול הגנים, השבוע
הביצה מול אשכול הגנים, השבוע

שלולית הענק שנקוותה ליד גני הילדים בהרצליה ב' הפכה לביצה, אך העירייה מנועה מלפעול

העירייה שאבה בשבוע שעבר את המים, אך בגשמים האחרונים נוצרה במקום ביצה ענקית. למרות שמדובר בשטח פרטי, ההורים דורשים מהעירייה לטפל במפגע. סמנכ"ל העירייה: "אנו יכולים לפעול רק על פי חוק"

פורסם בתאריך: 20.2.19 14:50

בקושי עבר שבוע מאז שהעירייה שאבה את המים משלולית החורף שנוצרה בשכונת הרצליה ב', מאחורי אשכול גני הילדים שברחוב הזמר העברי 3, והשלולית נקוותה שוב. ההורים שולחים, מהבוקר, מיילים לעירייה ודורשים פתרון מיידי לבעיה ודורשים לחפות את הקרקע בחול. למרות שהעירייה מנועה מלפעול בקרקע באופן חופשי מכיוון שמדובר בשטח פרטי, ההורים מבקשים שהעירייה תפעל להסדיר את העניין מול בעלי השטח.

נזכיר כי לפני כשבועיים התלוננו הורים על כך שמול ובצמוד לאשכול הגנים נקוותה בריכת חורף ענקית, שחוץ מהיותה מקום מפגש לבעלי כנף, היתה לדבריהם גם מקור ליתושים ולסכנת טביעה. למחרת הפרסום בצומת השרון, העירייה שאבה את המים מהמקום. השטח לא חופה בחול, ובגשמים האחרונים נוצרה ביצה גדולה במקום.

השלולית מול אשכול הגנים, השבוע

הביצה מול אשכול הגנים, השבוע

מיכל לב ארי, אמא לשני ילדים שלומדים בגנים ירדן ומעגן שמאחוריהם נקוותה השלולית, שלחה הבוקר מייל לסמנכ"ל העירייה יוסף (ג'ו) ניסימוב. "גם הבוקר הבת שלי התעוררה עם תגובה אלרגית לעקיצות היתושים", כתבה, "אני מנסה להשיג אותך כבר כמה ימים בטלפון אבל אינך חוזר אלי. הביצה שברחוב הזמר העברי 3 עדיין קיימת והיא פוגעת בריאותית בבת שלי. אם בריאותה של בתי היא על הפרק, ומשהו יקרה לה, אני מודיעה לכם שאני אישית אתבע אתכם ואתם תהיו אחראיים. אני מפצירה בכם לפתור את הבעיה עם הביצה היום. לא מעניין אותי שזאת קרקע פרטית. ישנו חוק עזר שאומר שאם בעל הקרקע לא פותר זה מחובתכם לפתור ותחייבו אותו. אם את לא חוזרים אלי עוד היום אני פונה לתקשורת ולעיתונות".

הבריכה מול אשכול הגנים

הבריכה בשיאה, לפני כשבועיים, מול אשכול הגנים

ניסימוב השיב לה: "אנו מנסים לטפל במגרש הפרטי הצמוד ממערב למבנה גני הילדים, כולל בשלולית חורף שנוצרה שם. שאבנו פעם אחת, על אף שאסור לנו לפי חוק להיכנס למגרש פרטי. משך 11 שעות הוצאו מים מהשדה ה'כלוא'. בתקופה של חורף וגשמים, היה ברור כי זה  מענה זמני ומיידי לכמה ימים. את השלולית הזו מנטרים באופן קבוע כנגד יתושים, אז למרות שמאד קל לתפוש אותה כגורם לעקיצות יתושים, המקום נבדק ומקבל טיפול. יש כנראה מקור אחר לדגירה וזה יכול להיות כל אדנית או כוס נשכחת. בימים של שמש אחרי כמה ימי גשם, היתושים צצים בכל רחבי העיר. מכל מקום, יש אתגר חוקי לטפל בשטח פרטי. מאחר וזה מונח לפתחו של בעל הנכס, הוא מקבל דוח כל יום על כך שהשלולית קיימת ועל כך שהמגרש אינו מגודר. אני בקשר והיוועצות מתמדת עם הייעוץ המשפטי שלנו, אנשי איכות הסביבה והניקוז ואנשי התפעול… בידינו רק לפעול על פי חוק ואנחנו עושים כל שלעיל ידינו למצוא פתרון הן לשלולית והן לסגירת השטח".

"אתמול לקחתי את הבת שלי מהגן והיא היתה עקוצה", אומרת לב אריאלי. "היא התעוררה היום בבוקר עם פרצוף ויד נפוחים. הילדה שלי תחיה באופן קבוע על תרופות? אני אתן לה תרופות מטשטשות בשעות הבוקר המוקדמות ואשלח אותה לגן? הבעיה לא נפתרה ואני מצפה שימצאו לה פתרון. זו הבריאות של הבת שלי ואני לא הולכת לוותר. התקשרתי לפניות הציבור יום אחרי ששאבו את המים ושאלתי מתי הם מתכוונים להביא את החול, ואז הבנתי שאין כוונה כזאת כי בעירייה קיבלו החלטה שזה לא ייעשה כי זו קרקע פרטית ואין להם רשות חוקית להיכנס בכלל לקרקע הזאת ועלולים לתבוע אותם והם בשיח מול בעל הקרקע. נאמר לי גם על ידי ראש אגף תב"ל כי בגלל שהיתה סכנה ממשית אז הם עשו לנו טובה ושאבו את המים. זה לא מעניין אותי בכלל, זה חוסר אחריות משוועת, מעבר לסכנה הבריאותית יש שם גם סכנת טביעה, מספיק שילד אחד רץ לשם בשבריר שנייה. מי מתכוון לקחת אחריות על ילדינו? אני מתכוונת לשלוח מכתב בעניין למבקר המדינה".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר