בניין עיריית הרצליה. צילום ניר קידר
בניין עיריית הרצליה הישן. צילום ניר קידר

יחד באשכול: הרצליה תשתף פעולה עם רמת השרון וכפר שמריהו

שלוש הרשויות השכנות יהדקו את שיתוף הפעולה ביניהן במסגרת אשכול משותף כדי לשפר את השירות לציבור ולמטרות חיסכון והתייעלות

פורסם בתאריך: 15.8.17 15:27

משרד הפנים פרסם באחרונה קול קורא לרשויות המקומיות, במסגרתו מעודד המשרד את הרשויות בכל רחבי הארץ להתאגד באשכולות, שיאפשרו להן לקדם עשייה משותפת בנושאים שונים. הרשויות שיכללו בכל אשכול יעבדו יחד לשיפור השירותים לציבור, תוך שיתוף בידע המקצועי ובניסיון שנצבר בכל רשות, והעמדת מערכות קיימות ברשות לטובת הרשויות האחרות. כל זאת למטרות חיסכון במשאבים והתייעלות.

עיריית הרצליה כבר משתפת פעולה עם המועצות המקומיות של רמת השרון וכפר שמריהו, ושלושת היישובים הללו אמורים להיכלל באשכול משותף.

בראש כל אשכול יעמוד מנכ"ל וצוות במימון משרד הפנים שינהלו את שיתופי הפעולה. במשרד הפנים מממנים את הקמת האשכולות בתקציב מיוחד, אבל כסף זה טרם שולם והוא יועבר רק לאחר הקמתו הרשמית של האשכול. בסך הכל נענו 93 רשויות לקול הקורא והן מבקשות להקים ביחד 14 אשכולות ישובים, מצפון ועד דרום. אלה שיזכו לאישור משרד הפנים יצטרפו לחמשת האשכולות שכבר פועלים מזה תקופה בגליל ובדרום.

מעיריית הרצליה נמסר: "קיים שיתוף פעולה הדוק עם הרשויות רמת השרון וכפר שמריהו לשעת חירום ומצבי קיצון. במסגרת זו הוחלט על הקמת יחידת מתנדבים רחבה שתוכל לתת מענה למגוון מצבים העשויים להתרחש במלחמה, אסונות טבע וכדומה. נערכו פגישות עם משרד הפנים שברך על ההחלטה וביקש לרתום לאשכול ערים נוספות. מנהל היחידה הוא חבר מועצת כפר שמריהו מר שי רז ובראש אשכול איגוד ערים עומד סמנכ"ל עיריית הרצליה דורון נחום".

ראש המועצה המקומית כפר שמריהו, דרור אלוני: "המועצה המקומית כפר שמריהו, עיריית הרצליה ורמת השרון, נמצאות בקשרים קבועים לאורך שנים בגלל המבנה הארגוני של המשטרה ופיקוד העורף. החלטנו לקחת את זה צעד אחד קדימה בנושא של מוכנות למצבי חירום וסיוע במצבים אלה כבר לפני מספר שנים. לנו בכפר שמריהו יש יחידת חילוץ והצלה של מתנדבים כבר 8 שנים, שהיא ברמה מאוד גבוהה ועובדת בתיאום עם פיקוד העורף ורשויות כיבוי האש. הצענו לעיריית הרצליה ולעיריית רמת השרון לייצר אשכול רשויות לסיוע הדדי במצבי חירום, ויצא המקרה ומשרד הפנים הוציא "קול קורא" לנושא של אשכולות. אז החלטנו שלושה ראשי הרשויות לאגד את עצמנו ולענות לקול הקורא של משרד הפנים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהיה מצוין אם יהיה מוקד 106 משותף

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר