השריפה במרינה. צילום משטרת ישראל
השריפה במרינה. צילום משטרת ישראל

אמש: ארבעה כלי שיט נשרפו במרינה. החשד: הצתה

חבר האופוזיציה ויו"ר החברה לפיתוח תיירות בהרצליה לשעבר, יונתן יעקובוביץ', פנה לעירייה בישיבת המועצה לפני שבועיים ושאל אם יש כוונה לתגבר את האבטחה במרינה. העירייה: "החברה לפיתוח תיירות תפעל להעניק שירותי אכיפה ופיקוח באופן מיטבי"

פורסם בתאריך: 25.3.19 14:28

היום בשעה 2:27 לפנות בוקר קיבלו כוחות המשטרה וכיבוי האש דיווח על שריפה שפרצה באחת הסירות שעגנו במרינה בהרצליה. כתוצאה מהשריפה בסירה ניזוקו קשות עוד שלושה כלי שיט שעגנו בסמוך אליה. מכיבוי האש נמסר כי שלושה צוותי כיבוי פעלו במקום. עוד מסרו כי האירוע התרחש מערבית לקניון ארנה, ברציף C. לפי הדיווחים לא היו נפגעים ומחקירה ראשונית עולה חשד להצתה. נסיבות המקרה נבדקות.

צפו בסרטון ממצלמות האבטחה במרינה שבו נראה אלמוני החשוד בהצתה בפעולה (צילום: לא ידוע, ניתן לפנות למערכת לקבלת קרדיט):

 "ארבע הסירות שנשרפו שייכות לחברת טורנדו שעושה הפלגות מסחריות במשך שנים רבות", מספר חבר המועצה יונתן יעקובוביץ ולשעבר יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות, "זה מתחבר באופן ישיר לשאילתה שהעליתי בישיבת המועצה האחרונה בנושא העלאת מחירי העגינה בעשרה אחוז. שאלתי מדוע העירייה לא רואה לנכון להגביר את האכיפה, הפיקוח והניטור של מה שקורה במרחב הציבורי במרינה, שהוא מרחב ציבורי שמופקר, עם גניבות, השחתת רכוש וכדומה. פשוט אין שום אכיפה באיזור. המהלך שניסינו לעשות בזמנו הוא להכשיר פקחים של משרד התחבורה כדי שיוכלו לעשות אכיפה באיזור של המרינה. היום אין אכיפה לא של המשטרה ולא של השיטור העירוני. חורה לי שהמקרה שהיה אמש לא נמנע".

אחת הסירות שהוצתו מכוסה בקצף מפעולות הכיבוי. צילום דוברות הכבאות

אחת הסירות שהוצתו מכוסה בקצף מפעולות הכיבוי. צילום דוברות הכבאות

הוא מוסיף: "העירייה מצד אחד מקבלת החלטות להעלות את מחירי העגינה ומצד שני לא רואים את החובות של המרינה כלפי העוגנים שם שמכניסים, בעקבות ההעלאה של העשרה אחוז בינואר האחרון, 17 מיליון שקל. כשאני הייתי היו"ר ודרשו ממני להעלות את מחירי העגינה אמרתי שאין סיכוי שאעלה את המחירים אם אני לא נותן את השירות עד הסוף. מבחינתי השירות הבסיסי זה דבר ראשון לאבטח ולשמור על הנכסים שעומדים לי במרינה ובעליהם משלמים כל כך הרבה כסף".

יונתן יעקובוביץ

בשאילתה שהעלה יעקובוביץ בישיבת המועצה לפני שבועיים הוא כותב: "במסגרת התקציב האחרון העלתה החברה לפיתוח התיירות את מחירי העגינה ב-10 אחוזים בטענה כי התייקרויות כאלו ואחרות מחייבות זאת, וזאת למרות שההוצאות של המעגנה צפויות לרדת בכארבעה אחוזים. האם נעשה דיון בנושא והאם נשאלו שאלות על ידי חברי הדירקטוריון בנושא זה? האם מתוכננת העברת אכיפה והקצאת פקחים ייעודיים לטובת שמירה על נכסי בעלי היאכטות שמשירים מקום מפני ונדליזם, הסגת גבול וכיוצ"ב וזאת, למרות הורדת תקציב האבטחה?".

תשובת העירייה לשאילתה היתה: "החברה לפיתוח תיירות קיימה דיון בישיבת הדירקטוריון במיום 7.1.19 בישיבה הצגנו לחברים את בקשת החברה לייקר את העלויות במרינה ובמספנה מהסיבות הבאות: נושא התקציב הוצג באופן כללי בדירקטוריון. עליית המחירים נובעים מהתייקרות ומגידול משמעותי בעלויות התפעול, החפירה והעגינה התת-ימית. נושא האכיפה והפיקוח הם נושאים חשובים בעבודת המרינה ועל כן החברה תפעל להעניק שירותים אלו באופן מיטבי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר