היום ומחר: גראז' סייל המוני בנווה עמל – 45 משפחות ו-8 אמנים פותחים את החצרות שלהם

צעצועים, כלי קרמיקה, רהיטים ועציצים: אירוע "מכירה בחצר" בנווה עמל מתקיים היום זו השנה העשירית. למי שלא מספיק, יש גם את מחר. "פתיחת החצרות הובילה לחברויות חדשות, והולידה לפחות סטארטאפ אחד", מספרת אחת היוזמות עירית אהרוני

פורסם בתאריך: 11.4.19 12:18

היום (חמישי) אחרי הצהריים, ומחר מהבוקר ועד הצהריים, תתקיים בפעם העשירית "מכירה בחצר" בשכונת נווה עמל בהרצליה. 45 משפחות מהשכונה יפתחו את שערי חצרותיהן ויציעו למכירה פריטי יד שנייה שאינן זקוקות להם עוד. בנוסף, שמונה אמנים ימכרו את יצירותיהם, בהם הצורפת נעה לירן, אמן רהיטי חרש ברזל דני חן, האמנית רוני מנדל שיוצרת תכשיטי מקרמה ומוכרת אבנים טובות, האמנית עפרי פז שיוצרת לוכדי חלומות מעוצבים וייחודיים, האמנים חנה נייגר וצבי דישון שימכרו מוצרי סטודיו לקרמיקה וקדרות, האמנית מיכל אבידור שתמכור יצירות ועציצים סוקולנטיים וקקטוסים, האמנית מיכל סלע שתמכור תכשיטים מעוצבים, בגדים וכלי בית והאמנית רמה אמיר שתמכור טקסטיל בצביעה טבעית.

המכירה תתקיים היום מהשעה 16:00 עד 20:00, ומחר (שישי) מהשעה 9:00 עד 14:00. היום בשעה 17:00 יתקיים בספריה הקהילתית גם מופע מוזיקלי לילדים בשם "צלילים מהחצר האחורית", שבו הנגנים יעשו שימוש בכלי נגינה שנבנו מגרוטאות וחומרים ממוחזרים. הכניסה למופע ללא תשלום.

מכירת החצר אצל גליה כדורי

"ב-2010 חשבנו שבשכונה עם בתים צמודי קרקע כמו נווה עמל, יתאים מאוד הפנינג דמוי הגראז׳ סיילס שמתקיימים בארצות הברית", מספרת עירית אהרוני שיזמה את מכירת החצר יחד עם שני חברים בשכונה לפני תשע שנים, "פנינו עם הרעיון לעירייה שלשמחתנו הרימה את הכפפה ונתנה לנו תקציב פרסום והתארגנות והמשיכה לתמוך ולתת לאורך כל השנים. בחמש השנים האחרונות הפרויקט מובל על ידי ועדת תרבות של עמליה – קהילה פעילה בשיתוף פעולה עם המתנ"ס ומנהלת המתנ"ס חבצלת פנחס וסוזי לוי רכזת הקהילה. משנת 2010 ההפנינג מתקיים כל שנה בנווה עמל בשבוע שלפני פסח. כ-60 חצרות נפתחות ברחבי השכונה ואנשים מוכרים רהיטים, כלי בית, בגדים, מוצרי ספורט, גינון, צעצועים וכיו״ב".

עציצים של מיכל אבידור

איך התושבים הגיבו ומגיבים למכירת החצר?

"בשנה הראשונה זה דרש הרבה הסברים, אבל מאז ה'מכירה בחצר' הפכה לאירוע מסורתי שתושבי השכונה מחכים לו ויודעים לעשות סדר לקראת פסח ולשמור פריטים למכירה ויש בשכונה ממש תחושה של ציפייה לקראת האירוע. פתיחת החצרות והביקור בחצרות השכנים הובילו בעבר להיכרויות וחברויות חדשות והוליד לפחות סטארטאפ אחד. מדובר בהפנינג קהילתי מחבר ומקסים, שמשלב גם ערכים של מיחזור וקיימות, כמו מכירות יד שניה, צמצום צרכנות ומיחזור, בבחינת 'הזבל של האחד הוא אוצר עבור האחר'. עם השנים ההפנינג הפך לאירוע שמעורבים בו המון ילדים ששמחים לקנות ולמכור צעצועים ומשחקים". 

כמה אנשים מגיעים לאירוע ומאיפה?

"מגיעים אנשים מרחבי העיר, קשה מאוד לכמת כמה בדיוק".

איך אתם נערכים לאירוע?

"אנחנו מפיצים בשכונה פלייר 'קול קורא' שמזמין תושבים להירשם למכירה, מרכזית את הנרשמים ברשימה מסודרת, עורכים מפה עליה מסומנות החצרות שנפתחות, פרסום בבאנרים, פליירים וכדומה, חלוקת רשימת החצרות והמפה בתיבות הדואר בשכונה, חלוקת שלטים לשער של החצרות שנפתחות ותיאום עם אגף שאיפ״ה לגבי ניקיון ופינוי בסיום המכירה. השנה פנינו למחלקת ההתנדבות בעירייה והם חיברו אותנו עם עמותת מתנדבי הרצליה שיש לה חנויות יד שנייה בעיר והעבירו לנו רשימה של דברים שצריכים החיילים הבודדים בדירות שלהם בעיר. בתום האירוע נתרום לעמותה ולחיילים את כל מה שיישאר".

מכירת החצר אצל האמנית חנה נייגר, נווה עמל

מכירת החצר של האמנית חנה נייגר

"הרעיון מאחורי האירוע הזה הוא חברתי, אנשים שבאים לאנשים אחרים, קונים ומדברים זה עם זה", מוסיפה שרון רז שעוזרת בארגון האירוע, "יש גם את הרעיון של איכות הסביבה שעומד מאחורי האירוע ושלא צריכים לקנות הכל חדש. עד היום זו היתה מכירה בעיקר של דברים יד שנייה והשנה פנו אלינו כמה אמנים מהשכונה שרצו להצטרף למכירה, אז החלטנו לעשות קטגוריה חדשה 'חצרות אמנים' וסימנו אותם במפה בנפרד".

"יש גם את הספרייה הקהילתית שלנו שמאוד פעילה והתושבים תורמים ולוקחים ספרים בכל שעות היממה", מספרת רז, "למעט כמה מקרים של ונדליזם שמעכירים את האווירה הספרייה עובדת מדהים. לפני כשבוע גנבו לנו את המדפים והדלתות של הארון החדש שרכשנו שבוע לפני כן עבור משחקי קופסה ולאחר יום אחד גנבו גם את הארון. את הארון החדש קנינו לאחר שעיקמו והשחיתו את המדפים של הארון הישן והיו גם מקרים בודדים שזרקו את כל הספרים על הרצפה. המתנדבים המקסימים שלנו סידרו הכל בחזרה. יש שם ספסלים ופרגולה. כדי למנוע את המקרים האלה ביקשנו מהעירייה שידאגו לתאורה יותר חזקה שם ולמצלמות אבטחה".

מפת החצרות שבהן תתקיים המכירה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מכירה בחצר כבר הפכה למסורת בשכונה, כל הכבוד לתושבי נווה עמל על הירתמותם לגראז' סייל וליוזמת עירית אהרוני ,

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר