אופניים חשמליים. צילום עמותת אור ירוק
אופניים חשמליים. צילום עמותת אור ירוק

בניגוד למגמה הארצית: ירידה במספר המאושפזים מהרצליה בעקבות תאונות אופניים חשמליים

11 בני אדם מהרצליה אושפזו בשנת 2018 לעומת 16 בשנת 2017. בכל הארץ נרשמה עליה של 26 אחוז במספר המאושפזים - רובם המכריע רוכבים

פורסם בתאריך: 13.5.19 07:10

11 בני אדם אושפזו בשנת 2018 בעקבות תאונות שבהם היו מעורבים אופניים חשמליים. כך עולה מנתונים שפרסמה היום עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק המבוססים על דוח של מכון גרטנר, מכון מחקר לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות בישראל. מדובר בירידה בהשוואה למספר המאושפזים בשנת שקדמה לה, שנת 2017, אז אושפזו בעיר 16 בני אדם.

מהדוח, שהכינה ד"ר מאיה סימן-טוב, עולה כי בשנת 2018 נרשמה בכל הארץ עליה של 26 אחוז במספר המאושפזים בבתי החולים בעקבות תאונת אופניים חשמליים בהשוואה לשנת 2017, עם 864 מאושפזים לעומת 688, שהם בממוצע כמעט שלושה מאושפזים בכל יום.

הדוח סקר את שש השנים האחרונות (2018-2013), ולפיו 91 מהמאושפזים בבתי החולים היו רוכבים, שמונה אחוזים הולכי רגל ואחוז אחד היו רוכבי אופנועים או קטנועים. לפי הדוח, 33 אחוז מהולכי הרגל שאושפזו נפגעו כאשר צעדו על המדרכה.

עוד לפי הדוח, בשנת 2018 אחד מכל ארבעה רוכבים (23 אחוז) שאושפזו בבתי החולים בעקבות תאונת אופניים חשמליים היה מתחת לגיל 16 – גיל האסור לרכיבה).

מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה: "בכל שנה יותר ויותר בני אדם נפגעים בתאונות עם אופניים חשמליים וזו תוצאה של אוזלת היד של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגרירת רגליים במשך שנים רבות. היפגעות רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים הפכה כבר מזמן לבעיה לאומית שגבתה את חייהם של עשרות בני אדם בשנים האחרונות. במשרד התחבורה חייבים לקחת אחריות ולהוביל סלילה של שבילי רכיבה בטוחים עבור הרוכבים ובמקביל גם המשטרה וגם הרשויות חייבות להגביר את האכיפה, כדי לצמצם את מספר הרוכבים הנפגעים ולמנוע את ההרוג הבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר