צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל

ההורים והתלמידים הצביעו ברגליים: השתתפות דלה במבחן המיצ"ב באנגלית בהרצליה

רוב ההורים נענו לקריאת הנהגת ההורים ולא שלחו את הילדים לבתי הספר. בנדיב ישבו תלמידים בכיתה ולא פתרו את המבחן. יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר: "הורי ישראל אמרו עד כאן!"

פורסם בתאריך: 14.5.19 14:26

מבחני המיצ"ב באנגלית לכיתות ה' ו-ח' החלו הבוקר בשעה 10:00 בבתי הספר היסודיים אילנות, בר-אילן, ברנדיס, הנדיב, ברנר, לב-טוב, נוף ים ושז"ר וחטיבות הביניים זאב ז'בוטינסקי, יד גיורא, סמדר ואחיה. מדיווחים של נציגי הנהגת ההורים העירונית בתי הספר ברחבי העיר נראה כי ברוב בתי הספר הנוכחות במבחנים היתה נמוכה ביותר ופחות ממחצית התלמידים הגיעו למבחן. ביום ראשון, נזכיר, קראה הנהגת ההורים העירונית להורים להחרים את מבחן המיצ"ב שהתקיים היום וכן את זה המתוכנן ליום שלישי, במתמטיקה.

בהנהגת ההורים אומרים כי בבית הספר היסודי ברנדיס הגיעו למבחן 36 תלמידי שכבת ה' מתוך 100. בבית הספר היסודי הנדיב הגיעו מעט מאוד תלמידי מכיתה ה' למבחן וגם הם, לפי דברי יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר מירב בראונשטיין, ישבו בכיתה ללא מעש ולא פתרו את המבחן.

בבית הספר ברנר הגיעו פחות ממחצית ממספר התלמידים. מתוך שלוש כיתות בשכבת ה' שכל אחת מונה כ-30 תלמידים, הגיעו בשתי כיתות פחות מעשרה תלמידים ובכיתה השלישית הגיעו יחסית הרבה תלמידים. בבית הספר אילנות הגיעו למבחן 80 אחוז מהתלמידים. "הנהגת ההורים שלנו החליטה ברוב קולות, שלא לתמוך בהחרמת המיצ"ב", אמר יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר רפאל קרמונה.

בחטיבת הביניים סמדר השתתפו במבחן המיצ"ב 70 מתוך 105 תלמידים, שהם כ-67 אחוזים. "בחינות המיצ"ב המתקיימות במתכונתן הנוכחית אינן מתכתבות עם המטרה הראשונית שלשמה התחילו עם בחינות אלו", אמר יו"ר ועד ההורים בחטיבה גיא שיראזי, "אני מברך על המהלך אותו התחיל משרד החינוך בבחינת התהליך, אולם זה בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. יחד עם זאת, אני שמח כי תלמידי חטיבת סמדר לא נלחצים מעצם קיום המיצ"ב ואינם חווים זאת כאירוע מלחיץ או מאיים. אני תקווה כי משרד החינוך ישכיל לבצע התאמות ושינויים על מנת לחזור למטרת המיצ"ב המקורית".

בבית הספר היסודי בר-אילן הגיעו היום 12 תלמידי שכבת ה' למבחן מתוך 51. "אני לא מתנגדת למדידה ובקרה", אומרת יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר בר-אילן נורית כהן, "אלו כלים אינטגרליים לניהול תקין. עם זאת, מבחני המיצ"ב במתכונתם הנוכחית, לא רק שאינם מהווים כלים אפקטיביים למדידה, הם גם מכניסים מערכת שלמה לסחרחורת מיותרת שפוגעת גם בילדינו וגם בצוות החינוכי. הנהגת ההורים העירונית בהרצליה היתה החלוצה בנושא ויזמה בתחילת השנה מהלך של ביטול מבחני המיצב החיצוני. לצערי, משרד החינוך, איתו עמדה ההנהגה בדין ודברים בנושא, לא עמד בהבטחותיו ולכן יצאנו בקריאה נוספת להורים שלא לשלוח את ילדיהם לבחינת המיצב שהתקיימה היום. אני באופן אישי לא שלחתי את רומי, בתי, לבית הספר ואני מברכת את כל ההורים שנהגו כמוני ותרמו לקידום המאבק".

גם רותם לוין, אב לילדה בכיתה ה' בבית הספר ברנר לא שלח את בתו לבית הספר היום. "לאחר שלצערנו משרד החינוך לא עמד בהתחייבויותיו האחרונות והמצב נשאר בדיוק כמו שהוא, גם אני וגם בתי לא רואים סיבה לתת שוב יד למשיכת הזמן ומדיניות הזלזול בהורים והילדים ולכן בתי לא השתתפה היום במיצ"ב ואף לא תשתתף בשבוע הבא", הוא אומר, "חבל שאנשי משרד החינוך לא תפסו את היד המושטת של ההורים לפני מספר חודשים ושוב מתעלמים בבוטות מכל ההמלצות, הדרישות והניסיון שנצבר על חשבון נפש וגב הילדים".

היו גם הורים ששלחו את ילדיהם לאחר שנאמר לתלמידים כי הציון של המבחן ייכנס לממוצע. "נאמר לתלמידים כי המבחן נכנס לציון של התעודה", מספרת אחת האמהות לתלמיד בחטיבת הביניים יד גיורא, "לכן, לא ממש היתה לו ברירה אלא לגשת למבחן". בתגובה הבהירו בהנהגת ההורים שהציונים לא יכללו בממוצע.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר אמר לצומת השרון: "מבחני המיצ"ב במתכונת הנוכחית פשטו את הרגל. הם הופכים את ילדינו לעכברי מעבדה שבמקום ללמוד מיומנויות של המאה ה-21, לומדים לשנן מידע ולהקיא אותו בשאלות אמריקאיות. במקום ליהנות מחדוות הלמידה, נמצאים הילדים חודשים ארוכים בלחץ גדול שמשניא עליהם את הלימוד. היום נפל דבר בישראל. הורי ישראל אמרו עד כאן! אין לי ספק ששיטת המיצ"ב לקראת שינוי משמעותי, והשבתת המיצ"ב היא שיעור בדמוקרטיה אשר מראה למקבלי ההחלטות במשרד החינוך – עצרו, הקשיבו וחשבו מסלול מחדש. צורת עבודה לפיה ״מה שהיה הוא שיהיה״ אינה דרך שאנו מצפים לחנך לפיה את ילדינו, וכמובן שאיננו מצפים ממשרד החינוך לפעול לפיה. אנו מצפים לספקנות וחדשנות, ומאמינים שהשינוי בדרך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם תעקבו אחרי הכתבות בחודשים האחרונים תראו שאלו אותם בתי ספר מובילים את המאבקים הללו , וכל זה על גבם של ילדיהם.
    ברנר, הנדיב, בר אילן, שזר,
    קבוצה של בתי ספר מהיסודיים שהחליטו כך מאבק יתחיל מהם.
    ואני תוהה מדוע לא שומעים על בית הספר החדש?

  2. מקלדת אנונימית

    משום שלא התקיים שם מבחן מיצב. אין תלמידי כיתות ה׳ בבית הספר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר