רחוב סוקולוב. צילום עזרא לוי
רחוב סוקולוב בהרצליה. צילום עזרא לוי

העירייה שוקלת להגביל את החניה ברחוב סוקולוב לשעתיים

הדברים עלו בדיון במועצת העיר בהצעה לסדר של חבר המועצה רונן וסרמן. ראש העירייה אמר שהגבלת החניה תשחרר 3,000 כניסות לחניה ביום. ועדת התנועה אמורה להגיש את מסקנותיה בתוך חודש

פורסם בתאריך: 23.5.19 09:23

עיריית הרצליה בוחנת אפשרות להגביל את משך זמן החניה המותר ברחוב סוקולוב במרכז העיר. כך עלה מדיון בהצעה לסדר שהגיש חבר המועצה רונן וסרמן (יש עתיד) בישיבת מועצת העיר האחרונה בשבוע שעבר.

וסרמן הציע שעיריית הרצליה תבצע פיילוט ובו תבחר שלושה אזורים ספציפיים, בהם תוגבל החניה לשעתיים, ותבחן את ההשלכות של הפיילוט מבחינת בתי העסק והתושבים של הרחוב. "העיר הרצליה משופעת בחניונים נגישים ונוחים מאוד, אך למרות זאת, מי שמעוניין לחנות במרכז העיר ו/או בצמוד למרכזים מסחריים, מתקשה למצוא מקום חניה", כתב וסרמן בהצעתו, "אחרי מעקב יסודי אחרי דפוסי החניה בעיר, ניכר שישנם רבים אשר חונים שעות רבות ברחובות המרכזיים ותופסים מקומות של קונים פוטנציאליים. בבדיקה שנעשתה במספר מקומות בעולם, עלה כי שישנם מקומות רבים בעולם אשר מגבילים את החניה באזורים מסוימים לעד שעתיים. במצב כזה ישנה תחלופה רבה של מבקרים בעסקים השונים, מה שמגדיל מאוד את המחזור של החנויות באזורים הללו".

ראש העירייה משה פדלון אמר בישיבה בתגובה להצעה של וסרמן כי הוא מודע לבעיה ושלפני כשנה הועלתה הצעה דומה ושהעירייה כבר עובדת על שינוי הסדרי החניה ברחוב סוקולוב כך שהחניה של כלי רכב תוגבל לשעתיים. הוא הסכים כי יש לעשות את זה וציין כי מבדיקה שערכו כ-150-120 סוחרים מחנים ברחובות המרכזיים ותופסים את החניה למשך 14-12 שעות, ובחישוב של 20 כניסות של רכבים לכל חניה, מדובר בכ-3,000 כניסות לחניה ביום. "אלה לקוחות פוטנציאלים שהסוחרים מפסידים", אמר פדלון.

וסרמן העלה שוב את ההצעה לקיים פיילוט בשלושה איזורים בעיר. המנכ"ל יהודה בן עזרא ענה לו שהוא "מתפרץ לדלת פתוחה. בקרוב יהיה דיון בנושא בוועדת התנועה. ראש העירייה ודניאל (אייזנברג, מחזיקת תיק התחבורה – מל"ג) מובילים את המהלך הזה והם יודעים גם באיזה איזורים יש בעיה, רק צריך לעשות את העבודה המקצועית בוועדת התנועה שתוך חודש תשב ותגיש את ההמלצות שלה", אמר.

וסרמן לצומת השרון: "ההצעה לסדר הגיעה לאחר בחינה יסודית של הנושא. ראשית, התגוררתי מספר שנים בחו"ל וראיתי איך הנושא הזה עובד שם. לא היה קורה מצב שבו הייתי מגיע למרכז העיר ולא הייתי מוצא חניה, לכל היותר הייתה מתפנה חניה בתוך 3-4 דקות. בתקופת הבחירות הארציות הקמנו מטה באזור סוקולוב-בן גוריון, ראיתי עד כמה מצב החניה שם הוא בלתי נסבל. יותר ממחצית מהרכבים ברחוב סוקולוב חונים לאורך שעות רבות ומונעים מלקוחות את האפשרות לחנות בקלות ולהיכנס לקנות מה שהם צריכים. החוויה פוגעת גם בתושבים וגם בסוחרים, שבעצמם חונים ברחוב הראשי ומונעים מעצמם פרנסה.

רונן וסרמן

רונן וסרמן

"הרעיון היה לעשות פיילוט בן חודשיים-שלושה, בפורמט דומה למה שקורה בחו"ל – הפקח מצלם ומתעד כל רכב חונה ברחוב, ומאותו הרגע מתחיל קאונטר שמחשב את זמן החניה, לאחר זמן מה הפקח מגיע שוב לרחוב ומתעד שוב כל רכב חונה, במידה ועברו שעתיים מהתיעוד הקודם, והרכב עדיין חונה ברחוב עם המגבלה של השעתיים, ולא משנה איפה, הרכב מקבל קנס. כולי תקווה כי הנושא יקרום עור וגידים עוד לפני חודשי הקיץ (יולי-אוגוסט), כי ידוע שבחודשים אלה גם כמות העסקים במרכז העיר יורדת, בעיקר כי חם מאוד ואנשים מעדיפים לקנות במקומות ממוזגים, או כאלה שבהם הם ימצאו חניה בקלות ולא יצטרכו ללכת מרחק רב".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בדיון והינו בעל חשיבות רבה מבחינת ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה. אופן היישום בדרך הנכונה והיעילה ביותר נבדק ממש בימים אלו. כאשר יתקבלו ההחלטות הן כמובן יפורסמו ויובאו לידיעת הציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה לוי

    מאיפה ממציאים את השקר הזה שהעיר במרכז משופעת בחנייה ? רוב מרכז הרצליה אין חנייה ואין בו חניונים בכלל בכלל . אם לא יכריחו קבלנים בסוקולוב והסביבה לחפור וליישם בניית חניונים ציבוריים תמורת זכויות בנייה אז מרכז העיר לא יפרח ולא יהיה נגיש לרכבים .

  2. טוביה

    משה, יש ארבעה חניוני ענק במרכז העיר, מה שכתבת לשוט לא נכון עובדתית.
    אני כן מסכים איתך שצריך תמיד להוסיף עוד חניה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר