יוני ספיר. צילום: נועה שפיצר
יוני ספיר. צילום: נועה שפיצר

מדוע בוטלה השתתפותו של מנהיג המאבק נגד אסדות הגז באירוע הפתיחה של שבוע הקיימות?

השתתפותו של יוני ספיר כמרצה באירוע סוכמה לפני שלושה חודשים. ביום רביעי התבשר שהשתתפותו מבוטלת. העירייה: "הרצאתו נדחתה למועד אחר"

פורסם בתאריך: 28.5.19 08:01

השתתפותו של יוני ספיר, יו"ר עמותת שומרי הבית – הנאבקת להרחקת אסדות הגז מחופי ישראל – באירוע הפתיחה של שבוע הקיימות בהרצליה שהתקיים ביום ראשון – בוטלה במפתיע ברגע האחרון. זאת למרות שלדבריו השתתפותו באירוע סוכמה לפני כשלושה חודשים.

ספיר טוען שביום רביעי שעבר, ארבעה ימים לפני האירוע, פנו אליו מעיריית הרצליה והודיעו לו על ביטול ההשתתפות. שמו של ספיר נמחק בעמוד האירוע בפייסבוק, ובמקומו הופיע שמו של מור גלבוע כמרצה השביעי באירוע.

ספיר טוען שלאחר שבעמוד הפייסבוק של העמותה עלה פוסט ובו תהייה מי פעל מאחורי הקלעים כדי לבטל את השתתפותו באירוע, ובין השאר עלה גם שמו של שר האוצר משה כחלון, פנתה אליו ביום שבת בלילה מנהלת היחידה לאיכות הסביבה בעירייה הילה אקרמן והסבירה לו שהשתתפותו בוטלה בעקבות פנייה של חברת נובל אנרג'י (החברה שמקימה את האסדות) לעירייה.

בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של שומרי הבית נכתב, בין היתר : "מי פעל מאחורי הקלעים כדי להשתיק שוב את המאבק להרחקת אסדות הגז ולבטל ברגע האחרון את הרצאתו של יוני ספיר, יו"ר עמותת שומרי הבית, באירוע פתיחת שבוע הקיימות של עיריית הרצליה? אנו מקווים כי עיריית הרצליה ומארגני האירוע, יוכיחו שהם לא מפחדים מבעלי ההון ושליחיהם ויחזירו לתכנית את ההרצאה על המאבק הסביבתי הגדול והחשוב ביותר שנראה בארץ. הרצאה על סיכון חיי אדם וסביבה ע"י משרד האנרגיה וטייקוני האנרגיה".

ספיר לצומת השרון: "אני חושב שזה מיותר שהעירייה לוקחת בחשבון את הפנייה של נובל אנרג'י. (אשר מכחישה כי היא זו שביקשה את ביטול השתתפותו) זה לא גוף שלטוני אלא חברה פרטית שיש לה עניין בקידומו של פרויקט שהוא הרסני לתושבי ישראל ולארץ ישראל. הם טוענים שהניסוח של הדברים שנאמרו לי בשיחה ברביעי בערב לא היה מוצלח ושראש העירייה לא ידע בכלל על ההחלטה. אני מניח שמה שאומרת לי העירייה נכון ושאין פה התערבות שלטונית אלא פנייה של גוף פרטי. אבל השיקולים הכלכליים לא צריכים לבוא לידי ביטוי בשבוע קיימות. צריך להניח להם בצד. כבר שנתיים יש תעשיית השתקה של שומרי הבית. כשלא קיבלנו בהתחלה תשובה מדוע בוטלה השתתפותי שאלנו בפייסבוק מי אחראי לביטול. רק ביום שבת בלילה, אחרי שפורסם הפוסט, מנהלת היחידה לאיכות הסביבה בעירייה התקשרה אלי. היא אמרה לי שהם יקיימו דיבייט בין הצדדים במועד אחר. הבאנו לתשומת לב העירייה את האפשרות שכל מה שביקשו נובל אנרג'י בפנייתם לעירייה הוא לטרפד את הופעתנו באירוע וביקשנו שמועד הדיבייט יקבע עוד לפני האירוע".

אתמול (יום שני), עדכן ספיר כי "מהשיחה שלי עם העירייה הבנתי שהם מנסים לארגן עימות בינינו בפאב ושזה יהיה אירוע מצומצם. זה היקף אחר של הרצאה וסביבה אחרת וקהל בלתי רלוונטי בפאב לעומת קהל רלוונטי של 300 איש באירוע. זה לא פיצוי בעיניי ובטח לא שווה ערך. כמובן שאם יזמינו אותי לאירוע אחר להרצות אגיע בשמחה, אבל מהשיחה האחרונה שהיתה לי עם העירייה היום (שני) כנראה שאהיה לבד כי הם לא מקבלים מנובל אנרג'י אישור הגעה לאירוע. כל העניין של העימות זו פרסה".

בתוך כך, תושבת הרצליה עו"ד חיה ארז, פעילה בנושאי תכנון, סביבה וקיימות, התלוננה על מיעוט נשים שהרצו באירוע הפתיחה של שבוע הקיימות, על אף שיש לא מעט נשים בתחום, כשמיכל לוי ארבל היתה המרצה האישה היחידה מבין שבעה מרצים. "בתור עירייה שיש בה יחידה סביבתית שמובלת על ידי נשים הייתי מצפה לראות יותר נשים באירוע הפותח של שבוע הקיימות", היא אומרת, "תחום הסביבה בישראל, כמו גם בהרצליה, מובל על ידי נשים מקצועיות ומשמעותיות שהקול שלהן והתפישה הייחודית שלהן צריכים להישמע מעל כל במה אפשרית. ניתן לצפות שיהיה לכך ביטוי גם בערב חגיגי זה. כל זאת במיוחד בימים אלה שהמודעות למשבר האקלים ולפגיעה הקשה שלו בנשים נמצאת בשיח המרכזי בכל העולם".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה לא ביקשה לבטל השתתפותו של מר ספיר בהרצאה אלא דחתה את ההרצאה שלו למועד אחר. להפך, היחידה לאיכות הסביבה בעירייה ביקשה לקיים דיון מורחב בנושא חשוב זה בהשתתפות כל הצדדים הרלוונטיים לנושא. מועד הדיון ייקבע בימים הקרובים".

בנוגע להשתתפות של נשים באירוע הפתיחה נמסר מהעירייה: "התכנים של ההרצאות בשבוע הקיימות נקבעו על ידי מנהלת היחידה לאיכות הסביבה, הגברת הילה אקרמן, ועל ידי מארגנת שבוע הקיימות, הגברת לירון מעוז, על פי הנושאים, מידת העניין והרלוונטיות לציבור תושבי הרצליה, ללא כל קשר למגדרם של המרצים".

מנובל אנרג'י נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים את עיריית הרצליה על קיום שבוע מיוחד בנושא חשוב זה וגאים על תרומתנו לשיפור איכות החיים והפחתת זיהום האוויר בישראל באמצעות גז טבעי שמחליף פחם מזהם. אכן ביקשנו להשתתף באירוע חשוב זה ולספר על תרומתנו בנושא הקיימות  ובשום שלב לא ביקשנו לבטל או למנוע השתתפות נציג כלשהו באירוע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אזרחית מודאגת

    מי מנהל את עיריית הרצליה? טלפון קטן מנובל אנרג" – החברה שבבעלטתה המפעל המזהם ביותר במדינה, והעיריה משתפנת ומתקפלת. קיימות למראית העין.

  2. אזרח מודאג

    לפעמים אני לא מבין את הזרם הצעקני והאלים של הפמיניזם החדש.
    הן הציבו רף חדש של טרור מחשבתי, ועל דבר נחשב אצלהן הדרה של נשים.
    עיריית הרצליה הובילה את האירוע באמצעות נשים, שטרחו ועמלו וארגנו.
    וכן נבחרו מרצים ומרצה אחת.
    והם נבחרו בגלל כישוריהם.
    והצביעות הגדולה ביותר של גברת חיה ארז היא , שכאשר מדובר בדובר עם אג’נדה פוליטית שנוייה במחלוקת ולא במקצועיות של הנואם זה בסדר להביא גבר ורק גבר מאוד מסויים.
    אבל כאשר מדובר בהבאת מרצים מהשורה הראשונה בהתאם למומחיות שלהם אז שם צריך לוותר ולקחת מרצים לפי המגדר שלהם.

  3. עמי

    עוד יום עצוב. הרצליה מתרפסת בפני חברה פרטית אמריקאית!
    לא יאמן! האמריקאים מרוויחים את הכסף ואנחנו מקבלים את הזיהום.
    ועוד עיריית הרצליה מתהדרת שחרתה על דגלה מינהל תקין….
    בושה!!
    סתם אזרח מבואס

  4. זמירה רינגר

    כל זמן שנתניהו יושב על כס ראש הממשלה,
    הריקבון רק ילך ויעמיק. יש רק פתרון אחד
    ואין בלתו לסלק את נתניהו מראשות הממשלה!
    האיש הזה ידו בכל ויד כל הטייקונים ובעלי הענין בו!
    הוא טווה רשת קורים שעולה על מיומנותם של
    העכבישים הנחשבים כמומחים בתחום…

  5. אורי

    תגובת נובל אנרגי שקרית ומקוממת. אסדת תמר היא המפעל המזהם בישראל. מאגר לוויתן מיועד לייצוא, וישאיר לנו רק זיהים.

  6. יעל

    תמוה בעיני מה הקשר בכלל של נובל אנרג'י, חברה זרה, לקיימות. הרי כרגע אסדת תמר מזהמת פי 20 ממפעלי הבזן שכבר ידוע לכולם שמסרטנים רחובות שלמים של א.נשים.
    והפחם בחדרה יוחלף בגז רק משיזרום מכריש-תנין (אסדה שמוקמת כראוי על פי הבאר). הגז מלוויתן שבהקמת נובל מיועד ברובו ליצוא.
    פעם הערכתי את הרצליה וזיקתה לאיכות הסביבה, היום הוכחתם שאתם לא ראויים יותר להערכה, תתביישו, על זה שאתם מונעים משיקולים זרים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר