שגרירות פולין צילום אלון רון
שגרירות פולין. צילום אלון רון

תושב הרצליה אריק לדרמן, שנאשם שירק על השגריר הפולני, מבקש להיפגש איתו

משפטו של לדרמן נפתח השבוע. השופט קבע כי לא יוכל לפנות ישירות לשגריר כדי לקבוע פגישה אלא לעורכת הדין של השגרירות. סנגורו של לדרמן: "להבנתי התביעה לא הביעה הסתייגות"

פורסם בתאריך: 25.6.19 14:08

שלשום (יום ראשון) נפתח בבית משפט השלום בתל אביב משפטו של אריק לדרמן, תושב הרצליה הנאשם שירק לפני כחודש על שגריר פולין בישראל מארק מגירובסקי. השופט רועי פרי החליט כי בא כוחו של לדרמן יוכל לפנות לעורכת הדין שמייצגת את שגרירות פולין בבקשתו להפגש עם השגריר אך לא תהיה פניה ישירה לשגריר. כמו כן, הוא ביקש כי הצדדים יסיימו את כל סוגיית חומרי החקירה והשלמת החוסרים בתוך 45 ימים מיום הדיון. המשך הדיון נקבע ל-25.9.2019.

לפי כתב האישום שהוגש ב-16.5, לדרמן, תושב הרצליה בן 65, הגיע אל השער של שגרירות פולין ב-14.5 בשעה 13:11 לערך, נעמד במרכז נתיב הנסיעה ומנע את המשך הנסיעה של הרכב שבו ישב השגריר מאחור. בתגובה צפר הנהג של השגריר על מנת שלדרמן יפנה את הנתיב אך לדרמן לא עשה כן. מיד לאחר מכן ניגש לדרמן על חלון הנהג, אחז ברכב והיכה בגגו בחוזקה בידיו. השגריר הורה לנהג לבלום את הרכב והחל לצלם את הנעשה באמצעות הטלפון הנייד שלו. מיד איגף הנאשם את הרכב וניגש אל הדלת האחורית ימנית שלצדה ישב השגריר, פתח את הדלת וירק שתי יריקות על גופו של השגריר. "במעשיו איים הנאשם בהתנהגותו על הנהג בפגיעה שלא כדין בגופו או בנכסיו בכוונה להפחידו או להקניטו, וכן, במעשיו המתוארים תקף הנאשם שלא כדין את השגריר", נכתב בכתב האישום.

שגריר פולין בישראל. צילום מארק ניימן / לע"מ

שגריר פולין בישראל מארק מגירובסקי עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. צילום מארק ניימן / לע"מ

בא כוחו של לדרמן, עו"ד אבי אברהמוף מהמשרד של עו"ד בעז בן צור, טען בפני השופט פרי כי הם פנו בשני מכתבים לתביעה וביקשו לקבל את חומרי החקירה וטרם קיבלו אותם, "על מנת לייעל את ההליך אני כבר פניתי היום לנציגת התביעה, סוכם כי בימים הקרובים תקבע בינינו פגישה. כמו כן, בימים הקרובים בכוונתנו לפנות לשגריר פולין בישראל במכתב ולהציע פגישה, כמובן שזה יהיה נתון לשיקול דעתו. הדברים נאמרו כעת לנוכח החלטת בית המשפט בעניין שלא תעשה כל פניה. מצאנו לנכון לפנות לתביעה, להבנתי התביעה לא הביעה הסתייגות ולכן אנו נבקש לקבוע את התיק לאחר הפגרה".

בתגובה לדבריו של אברהמוף, אמרה עו"ד אווה קוקליס שמייצגת את שגרירות פולין בדיון כי היא מבקשת שלא תיעשה שום פניה ישירה לשגריר אלא ישירות אליה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר