ישיבת מועצת עיריית הרצליה. צילום מיטל ליאור-גוטמן

מועצת העיר אישרה: הארנונה בהרצליה מתייקרת

חברי המועצה אישרו אתמול את צו הארנונה לשנת 2020, לפיו תחול עלייה בשיעור של 2.58 אחוזים בארנונה בעיר, שיעור העלייה האוטומטי בהתאם לחוק ההסדרים

פורסם בתאריך: 26.6.19 07:33

חברי מועצת עיריית הרצליה אישרו אתמול (שלישי), בישיבה שלא מן המניין, את צו הארנונה לשנת 2020, לפיו תחול עלייה בשיעור של 2.58 אחוזים בארנונה בעיר, שיעור העלייה האוטומטי בהתאם לחוק ההסדרים. נציין כי בסוף דצמבר אשתקד העלתה עיריית הרצליה את שיעורי הארנונה ב-0.32 אחוזים בהתאם לחוק.

הצביעו בעד משה פדלון, עפרה בל, איה פרישקולניק, איתי צור, יהונתן יסעור, עופר לוי, דניאל אייזנברג, ירון עולמי, דנה אורן-ינאי, אורן אוריאלי, צבי וייס, אלעד צדיקוב, משה ועקנין ואיל פביאן. הצביעו נגד מאיה כץ, גרי גוזלן, יונתן יעקובוביץ, תמי גרוסמן, רונן וסרמן ויוסי קוממי.

יו"ר האופוזיציה כץ ביקשה בדיון להגיש למשרד הפנים ערעור על ההחלטה לייקר את הארנונה אוטומטית, כפי שעשתה עיריית הוד השרון. כץ לצומת השרון: "התנגדנו לעליית תעריפי הארנונה כי אנו לא חושבים שיש סיבה הגיונית לעלייה משמעותית שכזו. ראש העירייה וחברי הקואליציה בחרו להצביע בעד ולהעלות את התעריפים למרות שישנן רשויות שמתנגדות לכך ופועלות נגד החלטת משרד הפנים. איך מצפים שצעירים ישארו או יחזרו להתגורר בעיר? בנוסף, ביקשנו שיינתן תמריץ להנחה בארנונה לעסקים הקטנים ברחובות המרכזיים סוקולוב ובן גוריון כדי לעודד עסקים מגוונים להגיע לעיר ולצערנו הדבר לא בא לידי ביטוי בצו החדש. אבסורד נוסף הוא חוסר ההיענות לבקשתנו לאפשר לבתים של חיילים בודדים הנחה גורפת בארנונה ככל שזה בשיתוף גורמי צה"ל ולא בהגבלת מטרים כפי שכתוב בצו אלא להתאימו למבנים של החיילים הבודדים. חשוב שיידעו תושבי הרצליה שעליית הארנונה הנוכחית הינה מיותרת וחסרת כל הצדקה הגיונית ואפשרי היה להמשיך עם התעריפים הקיימים ללא עלייה".

פדלון ענה בישיבה להצעה של כץ לערער על העלאת הארנונה: "30 רשויות הגישו בקשה להעלות את הארנונה מעבר למה שקבע החוק. כל שקל בקופה העירונית הולך, ואנחנו אמורים לפתוח חמישה בתי ספר חדשים, 26 גני ילדים ולבנות הצללות ואולמות ספורט. למרות שמשרד החינוך אחראי על החינוך, אנחנו מביאים את רוב הכסף מהקופה הציבורית. אנחנו זקוקים לכל שקל ורוצים להיות ראשונים בהכל".

להצעתה של כץ לתת הנחה בארנונה לעסקים קטנים בסוקולוב ובבן גוריון ענה מנהל מחלקת ארנונה שלומי אסולין: "במשך קרוב לעשור פנינו למשרד הפנים בבקשות חריגות להפחתת הארנונה במרכז העיר ומשרד הפנים ענה באופן חד משמעי שהוא לא מאשר הנחה בתעריפים או הטבה בארנונה. ניסינו ולא צלח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אורי

    במקום להעלות מיסים מתושבי הרצליה אפשר להפסיק את חגיגות הקיץ בפארק הרצליה שכל תושבי הפריפריות מגיעים בהמוניהם היות וזה בחינם.לא ידוע לי איזו עיר נוספת מארחת מדי שבוע בקיץ בחינם אזרחים שאינם תושביה .או לחילופין לגבות ממי שאינו תושב הרצליה סכום מסוים עבור כניסה להופעה בפארק.(כך גם אולי יתאפשר לאזרחי הרצליה למצוא מקום ישיבה )אינני סבור שאזרחי הרצליה אמורים לממן עבור כולם את ההופעות או להעשיר את קופתו של גיל שוחט.מספיק עם בזבוז כספי התושבים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר