רכב הסעות של רן שי. צילום עזרא לוי

הנחיה של מנכ"ל העירייה: "לא להתקשר עם חברת ההסעות רן-שי כדי למנוע חשש לניגוד עניינים מכאן ולהבא"

יהודה בן עזרא הוציא את ההנחייה בעקבות חוות דעת שביקשה העירייה מהוועדה לניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות במשרד המשפטים. זאת משום שבנם של בעלי החברה נשוי לבתו של ראש העירייה. יריב פישר: "אדאג שהמשטרה ומבקר המדינה יחקרו את הנושא"

פורסם בתאריך: 30.6.19 11:49

עיריית הרצליה תפסיק את ההתקשרות עם חברת ההסעות רן-שי, זאת בעקבות חוות דעת שקיבלה מהוועדה לניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות במשרד המשפטים. רן רפפורט, בנם של בעלי חברת רן-שי, המשמש כסגן המנכ"ל בחברה וכמנהל התפעולי שלה, נשוי לשירי רפפורט, בתו של ראש עיריית הרצליה משה פדלון, שעובדת בעיריית הרצליה בתפקיד מנהלת מחלקת נוער וקהילה. רן-שי סיפקה בעבר שירותי הסעות לגופים עירוניים כמו עמותת הספורט העירונית בני הרצליה, שבה רפפורט משמשת כחברת דירקטוריון.

במייל ששלח בימים האחרונים מנכ"ל עיריית הרצליה יהודה בן עזרא לעובדי העירייה, הוא הודיע להם כי העירייה מפסיקה את עבודתה עם רן-שי ושאין להעסיק את החברה בהסעות העירייה. בעקבות הודעת המנכ"ל, שלח לו חבר המועצה יריב פישר מייל וביקש הסבר להחלטה. בן עזרא השיב לפישר: "בהתאם לחוות דעת הוועדה לניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות, שהתקבלה עתה, ואשר על פי האמור בה נועדה למנוע חשש לניגוד עניינים מכאן ולהבא, עשויה להיות מניעה בהתקשרות העירייה וגופיה עם חברת רן-שי. לפיכך, על מנת למנוע ספק, קיבלה הנהלת העירייה החלטה להוציא ההנחיה. יצוין כי הוועדה מצאה לנכון להדגיש שאין באמור בחוות דעתה בכדי להטיל דופי בראש העירייה, בבתו, או בפעולה מהפעולות שביצעו במסגרת מילוי תפקידיהם, אלא רק למנוע חשש לניגוד עניינים מכאן להבא".

באפריל אשתקד העלה פישר את הנושא בישיבת מועצת העיר באמצעות שאילתה. "בשל הקרבה המשפחתית של חברת ההסעות למר פדלון ולבתו אבקש לקבל את החומרים הבאים: טבלת שימוש בהסעות החברה של כלל גורמי העירייה בחלוקה לחמש השנים האחרונות ובחלוקה של הגורמים הבאים. א) עיריית הרצליה על כל אגפיה ובדגש על מחלקת חינוך ורווחה. ב) חברות הבת של העירייה. ג) שימוש של קבלני הסעות, של קבלני משנה מחויבים בחוזים. ד) קבוצות הספורט בעיר, ה) כל גורם אחר הקשור לעירייה. האם הקשר המשפחתי דווח? האם ישנה חוות דעת משפטית שאישרה את המשך העבודה?".

בתשובת העירייה לשאילתה נכתב כי "ראש העיר אינו עוסק בפועל בנושאים אזוטריים מסוג זה ואינו בעל זכות אישורי חתימה על הזמנות עבודה ותהליכי רכש בשרשרת הניהול העירוני. בשולי הדברים נציין כי זו אחת הסיבות שהחברה לא ניגשה למכרזי עירייה והיא גם לא דרך משכ"ל (החברה למשק וכלכלה, חברת בת של השלטון המקומי המספקת שירותים לרשויות המקומיות; מ.ל.ג) כי הדבר היה מחייב חתימה ואישור ראש העיר על המכרזים".

בן עזרא הסביר באותה הישיבה כי בשל העובדה שחברת רן-שי שייכת להוריו של בעלה של בתו של ראש העירייה, החברה לא יכולה לגשת למכרזים. לדבריו, "במכרזים יש ניגוד עניינים כי ברגע שיש מכרז מי שמאשר החלטות פרוטוקול של ועדת מכרזים וחותם על ההסכם זה ראש העיר. אבל בשוטף, כשמחלקת הרווחה מזמינה הסעה מפה לשם זה שלוש הצעות מחיר, ההזמנה באה לאישור מנכ"ל, ראש העיר לא מתעסק בדברים האלה. לכן הניגוד עניינים לא יכול לבוא לידי ביטוי". הוא גם אמר אז כי העירייה תבקש חוות דעת של היועצת המשפטית בעניין.

יריב פישר. צילום סיון אוליקר

יריב פישר. צילום סיון אוליקר

פישר טוען: "כשגילינו שמתקציב הרזרבה של ראש העיר (ב-2017, מל"ג) שולם כסף לרן-שי עבור הסעות שסיפקה, טענו שהכל תקין ושאין כל פסול. כשהמשכתי לבדוק ולהתריע איימו עליי בתביעה. הודעת מנכ"ל העירייה היא נכונה וחשובה אך היא לא יכולה לחפות על העבר. בשנים האחרונות השתמשו בחברת ההסעות בתי ספר, תנועות נוער וקבוצות הספורט. אדאג שמשטרת ישראל ומבקר המדינה יקבלו את כל הנתונים ויחקרו את הנושא".

ממשרד המשפטים נמסר: "עמדת הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות היא שבהיעדר הצדקה לסטייה מהדין הכללי, יש מניעה להתקשרות בין עיריית הרצליה וגופיה לבין חברת 'רן-שי שירותי הסעות בע"מ'. הוועדה מבקשת להדגיש כי אין בדברים אלה כדי להטיל דופי במאן דהוא, אלא רק למנוע חשש לניגוד עניינים מכאן ולהבא".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בהתאם לחוות דעת הוועדה לניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות, ואשר על פי האמור בה נועדה למנוע חשש לניגוד עניינים מכאן ולהבא, עשויה להיות מניעה בהתקשרות העירייה וגופיה עם חברת רן-שי. לפיכך, על מנת למנוע ספק, קיבלה הנהלת העירייה החלטה להפסיק ההתקשרות עם החברה".

בחברת רן-שי סירבו להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר