בניין עיריית הרצליה. צילום ניר קידר
בניין עיריית הרצליה הישן. צילום ניר קידר

עכשיו באפליקציה: עזרה לכבדי ראייה בהתמצאות בעירייה

מערכת Right Hear המעניקה הכוונה קולית הותקנה בעירייה, על המשתמשים להוריד את היישום המתאים לטלפון 

פורסם בתאריך: 24.8.17 12:18

יחידת הנגישות העירונית בשיתוף אגף המיחשוב מתקינה בימים אלה בבניין העירייה מערכת חדשנית המסייעת לכבדי ראייה להתמצא במבנה. בשלב זה מדובר בניסוי, המתבצע בחלק ממחלקות העירייה, בהן אגף הנדסה, חינוך וגבייה.

מדובר ב-Right-Hear, מערכת הממפה את האזור שבו נמצא האדם על ידי הכוונה קולית וכוללת  שלושה מרכיבים מרכזיים: אפליקציה חינמית למשתמש באנדרואיד וגם באייפון, נקודות הנגשה חכמות שמותקנות במבנה וממשק ניהול תוכן.

המערכת פועלת כאשר המשתמש מוריד את האפליקציה ובוחר מתוך רשימת המקומות הנגישים את בניין העירייה ואת הוראות ההגעה אליו. החל מכניסתו לבניין, האפליקציה תחל בהשמעה קולית של המידע בהתאם למיקום בתוך המבנה. כך למשל ההוראות כוללות מיקום נוכחי כמו: "הנך בכניסה הראשית", מכשולים בסביבה: "שים לב לחמש מדרגות לפניך", אירועים מיוחדים: "היום מתקיימת קבלת קהל", מה נמצא מסביב: "השירותים בעוד 10 מטרים לימינך, מעליות בעוד 20 מטרים לשמאלך" ואפילו אפשרות להתקשר לנציג סיוע מתוך האפליקציה.

"עיריית הרצליה חרתה על דגלה את הנגשת העיר על מתקניה ומבניה הציבוריים, והניסוי שאנו מקיימים נועד להרחיב את היכולת שלנו להעניק לאנשים עם מוגבלות מענה יעיל ומותאם לצרכיהם" מסר ראש העיר, משה פדלון.

מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, אמר: "עיריית הרצליה רואה חשיבות בהנגשת המרחב הציבורי בעיר, ובתוכו כמובן בניין העירייה והשירותים העירוניים שאנו מציעים, וזאת בצורה שוויונית ומכבדת על מנת שכולם יוכלו ליהנות מהם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר