אוטובוס מפלס את דרכו ברחוב צה"ל. צילום שמוליק ניסים

רחובות צרים, אוטובוסים גדולים: למה משרד התחבורה לא מאפשר הפעלת מיניבוסים בשכונות?

מחזיקת תיק התחבורה דניאל אייזנברג פועלת מול משרד התחבורה בעקבות תלונות של תושבים בנווה עמל

פורסם בתאריך: 17.7.19 08:33

תושבים בשכונת נווה עמל מתלוננים שהאוטובוסים של חברת מטרופולין שעוברים בשכונה גדולים מדי ולא מתאימים לאופי השכונה, שהרחובות שלה צרים מאוד. הם מבקשים שבמקום אוטובוסים גדולים חברת ההסעות מטרופולין תשתמש במיניבוסים, מכיוון שהאוטובוסים ממילא לא עמוסים מאוד וגם מיניבוסים פחות מזהמים את הסביבה. התושבים פנו למחזיקת תיק התחבורה דניאל אייזנברג-צדיקים. לדבריה, היא פועלת מול משרד התחבורה יחד עם ראש העירייה משה פדלון על מנת להסדיר את נושא המיניבוסים בשכונה.

"הגוף בעל הסמכות להחליט לגבי סוגי רכבי התחבורה הציבורית בעיר הוא משרד התחבורה באמצעות חברת מטרופולין", אומרת דניאל אייזנברג-צדיקים לצומת השרון, "נושא קידום הכנסת המיניבוסים לשכונות חשוב מאוד לראש העיר משה פדלון ולי, כמחזיקת תיק התחבורה בעיר. לאחרונה, נפגשתי עם נציגי מטרופולין והעליתי את הבקשה לאפשר מיניבוסים קטנים לשכונות בעיר. למרות שנאמר לי שאין להם מיניבוסים קיבלתי לא מזמן צילומים של מיניבוסים של מטרופולין בערי השרון האחרות. מטרופולין טוענים שמיניבוסים אלו הם חלק מפיילוט ושמשרד התחבורה לא מממן קניית נוספים. אני קוראת למשרד התחבורה להקשיב לבקשות של נציגי הציבור בהרצליה, הבאות מתוך השטח וההיכרות עם צרכי לקוחות התחבורה הציבורית, ולפעול לאלתר לרכישת מיניבוסים נוספים. כמחזיקת התיק אני בודקת ומתנסה באופן אישי בתחבורה הציבורית בעיר, אין קו שלא נסעתי בו על מנת להכיר את הצריכים והאתגרים העומדים לפני בנושא".

דניאל אייזנברג

דניאל אייזנברג-צדיקים

תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה פועל בשיתוף עיריית הרצליה לשפר באופן מתמיד את התחבורה הציבורית בשכונת נווה עמל, כמו בשאר חלקי העיר. במסגרת זאת, נלקחים בחשבון צרכי הנוסעים ובקשותיהם ובהתאם לכך מבוצעים שינויים ושיפורים לטובת הנוסעים. באשר למעבר אוטובוסים גדולים בשכונת נווה עמל, יצוין כי בקווי שירות אלה פועלים אוטובוסים גדולים בהתאם העונים על הדרישה הקיימת. מיניבוסים מופעלים ביישובים כפריים או קטנים בהם קיימת דרישה מעטה לתחבורה ציבורית. יצוין כי משרד התחבורה מקדם כיום שימוש באוטובוסים חשמליים במקום אוטובוסים המופעלים בסולר. בתוך מספר שנים כ-60 אחוז מהתחבורה העירונית בישראל תופעל באמצעות אוטובוסים חשמליים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אריק קשה

    פשוט לא ייאמן, עוברים אוטובוסים ענקיים וריקים ברחובות השכונה הצרים (כמו בבורוכוב), שוברים מראות של רכבים כי רוחב הכביש לא מספיק, נתקעים ואז מנסים לנסוע ברוורס תוך סיכון הוחכי הרגל והכל תוך כדי צפירות של נהגים מתוסכלים. אםילו שינוי צירים לרחובות ראשיים יפתור את הנושא. חבל שאי אפשר לצרף תמונות

  2. משה

    וכצפוי, בעלי הרכב הפרטיים שחונים איך שבא להם מתלוננים. ועל חשבון מי יבוא הפתרון? על חשבון נוסעי התחבורה הציבורית!

    במקום שיחנו את המכוניות כראוי, ולאוטובוסים יהיה מספיק מקום לעבור ברחובות השכונתיים (ויש מקום!), באים בתלונות ומבקשים לפגוע בנוסעי התח"צ עם מיניבוסים שבהם לא יהיה מקומות ישיבה.

    הרחובות בנווה עמל לא השתנו בעשרות השנים האחרונות, וגם האוטובוסים לא השתנו בתקופה הזו. מה לפתע השתנה? מה שהשתנה זה הצפיפות של כלי הרכב הפרטיים בשכונה והיעדר פתרונות חניה ראויים שגורמים לבעלי הרכב הפרטי לסתום את הרחובות בחוסר אכפתיות.

    ברור שישנן שעות שבהם השימוש בתח"צ נמוך והאוטובוסים ריקים יותר, אבל אלה השעות שבהם בלאו הכי הרחובות ריקים גם הם כי כולם בעבודה/לימודים. דווקא בשעות הבוקר והערב יש צורך באוטובוסים גדולים – ודווקא בשעות האלה האוטובוסים נחסמים על ידי רכבים פרטיים. הפתרון הוא לא שינוי למיניבוסים, אלא מציאת פתרונות לחנייה בשכונה מבלי לסתום את הרחוב.

    אני, אגב, בתור הולך רגל נאלץ מדי פעם ללכת על הכביש כי על המדרכות חונות מכוניות. בהרבה מקרים יש לאנשי המקום חנייה פרטית אבל הם מעדיפים לחנות בחוץ. כל עוד לא יימצאו לכך פתרונות, אנשים כמוני ייפגעו – גם כהולכי רגל וגם כמשתמשי תח"צ.

    צריך לזכור ששיעור המשתמשים בתחבורה ציבורית בהרצליה עלה מאז הרפורמה שהגדילה את מספר הנסיעות הפנימיות בעיר ובשכונות. מספר הנסיעות ברכב פרטי בהרצליה נמצא גם הוא בשפל היסטורי בזכות השיפור בתח"צ. אלה הפתרונות לתחבורה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר