דוד דהן, משה פדלון. צילום עזרא לוי

בדרך לפתרון? הקהילה הצרפתית ביטלה את ההפגנה היום נגד העירייה

העירייה מתכוונת לפנות את בית הכנסת של הקהילה שפועל בבית פרטי ברחוב וינגייט ללא אישורים. פדלון וראשי הקהילה נפגשו אחרי נתק של שש שנים ודנים במציאת פתרון קבע לבית הכנסת

פורסם בתאריך: 8.8.19 12:46

ראשי הקהילה הצרפתית בהרצליה הודיעו אתמול (רביעי) על ביטול הפגנת הענק בהרצליה שתוכננה להתקיים היום אחר הצהריים, במחאה על עך שהעירייה אינה מאפשרת להמשיך ולהפעיל את בית הכנסת של הקהילה בבית פרטי ברחוב וינגייט 90 בהרצליה פיתוח. ההפגנה בוטלה לאחר פגישה שהתקיימה אתמול בין נציגי הקהילה הצרפתית לראש העירייה משה פדלון. חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב מספר כי הצליח לתווך בין הצדדים לאחר נתק של כשש שנים, ולסייע בקיום הפגישה. נציגי הקהילה מסרו כי הפגישה נערכה ברוח חיובית ופרודוקטיבית, עם נכונות לזנוח את משקעי העבר ולהתבונן קדימה למציאת פתרון קבע לבית הכנסת.

בית הכנסת של הקהילה הצרפתית בהרצליה פיתוח

בית הכנסת של הקהילה הצרפתית בהרצליה פיתוח

"היה לנו מפגש עם ראש העירייה וראינו שיש כיוון טוב ורצון טוב מצדו למצוא פתרון ולכן ביטלנו את ההפגנה מחר", מספר ראש הקהילה הצרפתית דוד דהן לצומת השרון, "דיברנו בכנות ונפתחנו ונעשה ביחד מאמץ למצוא פתרון בדרך של שלום ולא במלחמה. לא באנו לארץ כדי להילחם ולריב אלא לחיות בכיף בארץ שלנו ולגדל פה בשקט את הילדים שלנו בשמחה ואהבה. אנחנו מקווים שהפעם זה יצליח ויסתדר בצורה טובה ומכובדת לכל הצדדים. אנחנו מאמינים בראש העירייה שהפעם זה יהיה טוב. נכנסו עכשיו למו"מ ומרתון של פגישות עד שנמצא פתרון קבע לבית הכנסת, אחרי נתק של כשש שנים. בשבוע הבא צפויות עוד פגישות. בינתיים בית הכנסת ברחוב וינגייט 90 פועל במסגרת מצומצמת והמטרה היא לעזוב כמה שיותר מהר את המקום שם. אנחנו מקווים שיימצא לנו בהקדם מקום מכובד וראוי לקהילה יפה ומכובדת כמו שלנו שמאוד אוהבת את הרצליה פיתוח ואת הארץ".

צדיקוב אמר: "אני מברך ומודה לראש העירייה על התהליך המחודש. האחריות לכלל הציבור כראש רשות צריכה לגבור על כל שיקול אחר וראש העירייה הוכיח זאת בנכונותו. זהו צעד בונה אמון של אהבת ישראל, שהוא יקר ערך עוד יותר בימי תשעת הימים".

מעיריית הרצליה נמסר: "היחסים בין הקהילה הצרפתית לבין עיריית הרצליה, וראש העיר בפרט, היו מאז ומעולם טובים. המחלוקות האחרונות נבעו מעניינים שבדין. ראש העיר, משה פדלון, מאמין בהידברות פתוחה ומציאת פתרונות במסגרת החוק – וכך יעשה".

אלעד צדיקוב

אלעד צדיקוב

נזכיר כי בישיבת ועדת המשנה המקומית שהתקיימה ב-26 ביוני החליטה לדחות את בקשת המתפללים לאישור שימוש חורג וקבעה כי המבנה יישאר בשימוש של בית פרטי. בעקבות ההחלטה החליטו בקהילה הצרפתית לצאת למאבק וקבעו הפגנת ענק בכיכר דה שליט היום 8 באוגוסט, במטרה לנסות למנוע את צו הפינוי שעתיד להינתן לבית הכנסת. נציין כי בית כנסת פועל בבית פרטי מזה שמונה שנים. בשנת 2012 נתנה ועדת המשנה לתכנון ובניה אישור לשימוש חורג בחלק מקומת הקרקע של בית המגורים כבית כנסת, אך הגבילה אותו עד 3.4.2015 וכן לא אפשרה להפיק אישור להמשך השימוש החורג במקום מעבר לתקופה מוגבלת של שלוש שנים. על אף שהאישור פג כבר לפני כארבע שנים פעילויות בית הכנסת ממשיכות כסדרן. בנוסף לכך יש חריגות בניה במגרש שלטענת העירייה גם הן וגם עניין השימוש החורג במבנה נמצאים בטיפול משפטי. תושבים המתגוררים בסמוך לבית הכנסת טוענים כי המקום משמש גם כמקווה, מרכז התכנסויות ומועברים בו שיעורי דת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לראש העיר הרצליה וכל הכבוד לראשיה קהילה הצרפתית
    הם החליטו לשים את האגו בצד ולמצוא פתרון.
    בית הכנסת הפריע לשכנים שבצורת העיין שלהם לא היו מוכנים שיהיה ליד ביתם בית תפילה.
    הקהילה הזו היא קהילה מפוארת ומכובדת שהגיעה לארץ אחרי שלא הרגישה בטוחה בצרפת.
    וגם בארץ החלה להירדף.
    וכעת מחפשים פתרון שיאפשר לקהילה את זכות התפילה.

  2. אחד שאכפת לא מהרצליה נאורה

    באמת? עוד התקפלות בפני הכפייה הדתית וההדתה במדינה. תראו מה קורה ברחוב נורדאו… בית כנסת שהתנפח למימדים מטורפים, בלתי חוקיים, בניית כולל ללא רישיון ומלא דתיים, לא מהשכונה, שספונים יום ולילה ברחובות השקטים הסמוכים. ככה זה מתחיל, אחר כך החילוניים מתייאשים ועוזבים ואחר כך קמה לה שכונה דתית, חרדית, קיצונית לתפארת מדינת ישראל.
    חיו ותנו לחיות! תפסיקו להיות גרורות סרטניות!

  3. יונתן

    אם כבר זה כפייה חילונית אתם עושים הכל כדי שהדתיים יסתלקו או לא ישמרו שבת כהלכתה זה כבר דיקטטוריה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר