הסרת הלוט מעל השלט. צילום דוברות עיריית הרצליה

האיש שניהל את מכבי הרצליה: העירייה הנציחה את זכרו של נפתלי בלס ז"ל במגרש כדורגל

"באהבתו הרבה להרצליה ובקידום תחומי הספורט בעיר, שמור לנפתלי בלס ז"ל מקום חשוב בתולדות העיר", אמר בטקס ראש העירייה, משה פדלון

פורסם בתאריך: 26.8.19 08:58

עיריית הרצליה קראה מגרש אימונים ברחוב יוסף נבו ע"ש נפתלי בלס ז"ל. הטקס התקיים במעמד ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, סגן ראש העירייה עופר לוי, ובני משפחת בלס.
נפתלי בלס ז"ל עלה עם הוריו מפולין ב-1924 והם היו בין 50 המתיישבים הראשונים במושבה הצעירה הרצליה. הוא היה מראשוני המורים להתעמלות בארץ וממקימי תנועת אליצור. בנוסף הוא היה גם שחקן כדורגל במכבי תל אביב ואלוף הארץ בהטלת כידון וזכה במקום השני בענף זה במכבייה השנייה שנערכה בארץ. בתחילת שנות ה-30 הוא הקים בהרצליה את סניף "מכבי" ואת תנועת הנוער "מכבי הצעיר", ניהל את קבוצת הכדורגל של "מכבי הרצליה" והיה ראש התנועה של מכבי צעיר במשך כעשור. מלבד פעילותו בתחום הספורט היה בלס ז"ל חבר ב"הגנה" משנת 1929, מדריך קשר בהרצליה ומדריך לכלי נשק בהגנה ובנוטרות בתקופת המנדט הבריטי. הוא שימש בין השאר כמדריך לחינוך גופני וכקצין ספורט. בשנות ה-60 הוא יזם רעיון מקורי – טיולים שנתיים על אופניים, והוא יצא עם התלמידים לטיולי רכיבה ברחבי הארץ. ב-1997 זכה באות יקיר החינוך הדתי.

נפתלי בלס ז"ל

נפתלי בלס ז"ל מהשירות הצבאי ב-1948

פדלון אמר בטקס: "באהבתו הרבה להרצליה ובקידום תחומי הספורט בעיר, שמור לנפתלי בלס ז"ל מקום חשוב בתולדות העיר, ומגרש האימונים שיישא את שמו יוסיף להנצחתו ולהנחלת זכרו לדורות הבאים".
לאה שביט, בתו של נפתלי בלס ז"ל, סיפרה לצומת השרון: "התחלתי לפני שלוש שנים את כל התהליך של הנצחת אבי בהרצליה. בסוף 2016 פניתי לוועדת השמות בבקשה להנציח אותו בזכות כל הדברים המיוחדים שהוא עשה בהרצליה בראשית ימיה. נפגשתי עם חלק מחברי ועדת השמות ונתתי להם חומר עליו וכשהם דנו בישיבה בבקשה שלי הם אישרו פה אחד את העובדה שהוא ראוי להנצחה וגם מועצת העיר אישרה פה אחד. זה היה תהליך מאוד ממושך אבל בסוף היה שכר לעמלי. ישבתי עם מזכירת העיר רינה זאבי על עיצוב השלט, על הטקסט בשלט ועל המיקום של השלט. אני בחרתי את שירי ארץ ישראל ששרו בטקס, אחד מהם הוא שירה של נעמי שמר 'אומרים ישנה ארץ'. הוא היה אחד השירים האהובים על אבי. בטקס דיבר תלמיד של אבי ואני. הילדים שמצולמים בתמונה לא היו מתוכננים. הם בדיוק סיימו אימון של מכבי הרצליה כשהסרנו את הלוט מהשלט וקראנו להם להצטלם איתנו. זו היתה מעין סגירת מעגל".

תמונה מהטקס

לאה שביט בטקס הנצחתו של נפתלי בלס ז"ל.

 

עוד מוסיפה שביט: "הטקס היה מאוד מכובד ומרגש ואני מאוד גאה בתוצאות ומרוצה מהן. שאלו אותי אם אני רוצה רחוב או בית על שמו ואמרתי שאני רוצה רק משהו בתחום הספורט כי כל מהותו היתה איש ספורט. כשהציעו את המגרש הזה, זה מאוד מצא חן בעיניי. אני בטוחה שזו הנצחה מאוד ראויה למי שהוא היה. מרגש אותי שנכדיו וניניו זוכים להכיר את פועלו. אבא נפטר לפני 18 שנה וביום שבת היה תאריך הפטירה שלו. הטקס התקיים שישה ימים לפני תאריך הפטירה שלו, בחודש אב, והיה לי חשוב שזה יהיה סמוך לתאריך הזה ואני מאוד שמחה שזה יצא כך ושנסגר מעגל. אני מקווה שהוא רואה מלמעלה והוא גאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר