ירון נמר

בשישי בחוף אכדיה: אירוע גלישה לאנשים עם מוגבלות. גם ירון נמר יהיה שם

באירוע הגלישה של פרויקט Wave Ability יוכלו אנשים עם מוגבלות להתנסות בגלישת גלים באמצעות גלשנים ייעודיים. ירון נמר, בן 12.5 עם ניוון שרירים: "אני מאוד מתרגש לקראת האירוע"

פורסם בתאריך: 5.9.19 08:44

מחר (שישי) בין השעות 9:30 ל-14:00, ייערך בחוף אכדיה בהרצליה אירוע גלישה של פרויקט Wave Ability, שבו יוכלו אנשים עם מוגבלויות להתנסות בגלישת גלים בים בעזרת מתנדבים מהקהילה. Wave-Ability הוא מיזם ייחודי שהוקם על ידי ענבל רייכלר, נכת צה״ל, גולשת לשעבר ופעילה בקהילת ROI, וצוות של גולשים, אנשי ים, מהנדסים ומעצבים במטרה להנגיש את חווית הים וספורט גלישת הגלים בישראל לאנשים עם מוגבלות פיזית. אחד מיעדי המיזם הוא לבנות קהילה של אנשים עם מוגבלות פיזית ולאפשר להם לממש את זכותם לפעילויות פנאי בים. במסגרת המיזם פועלות בצורה שוטפת כמה קבוצות גלישה בכמה מוקדים בארץ בשיתוף בתי ספר לגלישה בארץ ועמותות המתעסקות בפעילות ימית וכן מיוצרים גלשנים ייחודיים ומותאמים אישית לאנשים עם מוגבלויות פיזיות שונות.

המיזם החל כהאקתון של עמותות TOM ו-Restart הנקרא Makers for Heroes, שבו יצרו לרייכלר, שנפצעה לפני 18 שנה בתאונת אימונים בזמן שירותה הצבאי והפכה לנכה, גלשן מותאם אישית שבאמצעותו היא יכולה להיכנס לים ולגלוש בכיף ובביטחון. לאחר שחזרה לים הבינה רייכלר את החופש שהשהייה בים והגלישה מאפשרים לאדם עם מוגבלויות והחליטה שהיא רוצה לאפשר לעוד אנשים במצבה לחוות את הים.

ירון נמר, בן 12.5 עם ניוון שרירים דושן, שמתגורר בהרצליה, יתנסה מחר בגלישת גלים בפעם הראשונה. לירון יש לו חולשה בגפיים והוא מתהלך עצמאית אבל יש לו מגבלה בריצה ובמדרגות, הוא מתעייף בקלות ואין לו את הכוח הפיזי להתמודד עם גלישה ושיווי משקל. הוא חבר בעמותת "צעדים קטנים", שמטפלת בילדים שחולים במחלות דושן ובקר של ניוון שרירים והם שותפים למיזם הזה. "אני מאוד מתרגש לקראת האירוע", אומר ירון שלומד בכיתה ז' בחטיבת הביניים יד גיורא בהרצליה, "זו תהיה הפעם הראשונה שאני אתנסה בגלישה בים ונראה איך אני אצליח לעשות את זה ואם לא אז הכל בסדר, לא נורא. כשהייתי בכיתה ה' השתתפתי בחוג הימאות שהיה בבית הספר ברנר שבו למדתי. הייתי על מפרשית, קייקים וסנונית. הייתי רוצה לעשות את המפרשיות לשניים כמו שעשיתי בחוג הימאות והייתי רוצה להמשיך להתנסות בגלישה גם אחרי ההפנינג".

התנסית בעוד ענפי ספורט?

"התנסיתי עד לפני חצי שנה ברכיבה על סוסים ועכשיו התנסיתי בשיעור של קרב מגע בבית הספר ואני אתנסה במחצית השנייה של השנה בסקווש. התנסיתי פעם בסייף באיזושהי קייטנה והיה לי מאוד כיף. הייתי רוצה להתנסות בזה שוב. תחום הספורט מאוד מעניין אותי".

אמא של ירון, סוזי, מוסיפה: "אנחנו באים להפנינג להכיר ולהבין שאפשר לגלוש גם אם יש לך איזושהי מוגבלות. לאט לאט מבינים שלמרות המוגבלות אפשר לעשות פעילויות ימיות. אנחנו נכיר עולם חדש ואנחנו מאוד סקרנים. זה יהיה כיף מאוד וזו תהיה חוויה נעימה ומתקנת כי עד עכשיו זה היה מחוץ לתחום. יהיו שם גלשנים מותאמים, שיש עליהם ידיות אחיזה ואפשר להיעזר בהן. זה כל פעם מרגש אותי מחדש לראות איך אפשר לקחת את העולם, שתמיד היה העולם של אנשים בריאים וללא מוגבלות, ולהראות שאפשר גם אחרת ושלקבל את השונה והאחר זו לא סיסמה. אני רואה את זה גם בכיתה שבה הוא לומד עכשיו בחטיבה וגם בכיתה שבה למד בברנר, איך מתאימים את בית הספר, הכיתה וכל המערך לילד עם צרכים מיוחדים על מנת שהוא יוכל ללמוד בכיתה רגילה ולא להרגיש שהמגבלה מפריעה לו. לכל מקום שאנחנו פונים אליו ברמה האישית נענים בשמחה ולא היה אף פעם מורה או מדריך שלא היה מוכן לבוא לקראתנו ולהנגיש את זה אליו.

"מכיוון שהמוגבלות של ירון היא גמישה, הוא לא צריך עדיין כיסא גלגלים והוא יכול להתנייד עצמאית, ההתאמות הנדרשות הן מינוריות ולכן המערכת יכולה לעשות התאמות בקלות יחסית. המטרה היא להביא את הילדים האלה להשתלב בכל מיני חוגים נוספים ולפתוח את האפשרות בפניהם וזה לא במטרה להתמודד עם המחלה. יש יתרון בים מבחינת אוויר ונשימה, קצת לשמור יותר על פעילות פיזית מתונה ולא להתעייף. עד עכשיו ברוב המקרים הם היו עושים רק פיזיותרפיה, בריכות ופילאטיס ועכשיו מנסים להביא להם חוגים ופעילויות אחרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר