צילומים אמיל סלמן, אוליבייה פיטוסי, עופר וקנין

הרצליה מהמרת: איך תיראה הקואליציה לאחר הבחירות?

עושים פאזל: עוד לפני המדגמים, מנסים חברי הפרלמנט המורחב של הרצליה לחזות את מספר המנדטים של כל מפלגה ולהרכיב את הקואליציה הבאה

פורסם בתאריך: 17.9.19 11:58

שרה (שרית) וינו אלעד: ממשלת אחדות בראשות גנץ ובלי הדתיים

צילום עזרא לוי

לדעתי, הליכוד יאבד מכוחו אבל מפלגות הימין כמו עוצמה יהודית וימינה יתחזקו. אם ליברמן יתן את הקולות שלו לגנץ, הוא יוכל להקים קואליציה עם הליכוד ובלי נתניהו. הקואליציה, אני מקווה, תהיה קואליציית אחדות בלי המפלגות הדתיות ועם העבודה והמחנה הדמוקרטי. הקואליציה: כחול-לבן – 35 מנדטים, הליכוד – 28, מנדטים, ישראל ביתנו – 12 מנדטים, העבודה-גשר – 5 מנדטים, המחנה דמוקרטי – 15 מנדטים. בכל מקרה, חשוב שכולם יצאו להצביע. (שרה (שרית) וינו אלעד היא שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון)

ערן קוליק: ידו של נתניהו תהיה שוב על העליונה

צילום עזרא לוי

מקרי העבר מוכיחים שאנשי הימין מגיעים לקלפיות בכמויות גדולות יותר מאלו שחוזים בסקרים, והם גם בדרך כלל מצביעים לנתניהו. יכול להיות שוויון בין המפלגות הגדולות, אבל ידו של נתניהו תהיה שוב על העליונה, למרות שבאופן אישי הייתי רוצה לראות שינוי. היו מחליפים לכל המנהיגים הגדולים שהיו בעבר ובני גנץ הרבה יותר מראוי להוביל את המדינה. הקואליציה: הליכוד – 36 מנדטים, ש"ס – 9 מנדטים, ימינה – 9 מנדטים. יהדות התורה – 8 מנדטים. (ערן קוליק הוא כדורגלן עבר במכבי הרצליה ומאמן כדורגל)

צורי ז'אן: נתניהו ירכיב את הקואליציה הבאה

אני חושב שבנימין נתניהו יקים את הקואליציה הבאה. מפלגת הליכוד תקבל 38 מנדטים, אליה תצטרף ש"ס – 8, אגודת ישראל – 7, ימינה – 9, עוצמה יהודית – 4 ומפלגת העבודה-גשר – 6. (צורי ז'אן הוא הבעלים של קבוצת ז'אן נדל"ן)

גלי עציון: כחול לבן, ליברמן והליכוד בלי נתניהו

צילום עמית סליקטר

כפי שזה נראה כרגע, ב-18 בספטמבר נמצא את עצמנו במצב די דומה לבחירות באפריל מבחינת הגושים. האופציה לממשלת ימין-דתיים ללא ליברמן (שכנראה יתחזק), נראית פחות סבירה. נתניהו ינסה כנראה 'לגייס' ח"כים מהצד הימני של כחול לבן, אולי את אורלי לוי (בכל זאת לא שמאל טבעי). הימור שלי – הניסיון לא יצלח. בחירות נוספות הן לא אופציה. במצב הזה, נראה שהתוכנית של ליברמן – ממשלת אחדות – עשויה להתממש – כחול לבן – ליכוד (ללא נתניהו), ליברמן. השאלה הנשאלת, איך ליברמן, שהגה את התוכנית, שומר על עצמו שלא ימצא את עצמו מחוץ לחגיגה. והשאלה הגדולה יותר, ששואלים אצלי בבית – תגידי, את חיה בסרט? הקואליציה שאני חושבת שתהיה היא: הליכוד 32 מנדטים, כחול לבן – 31, ליברמן – 8. (גלי עציון היא עורכת דין ופעילה חברתית)

תומר שילה: כחול לבן עם ימינה והשמאל

להערכתי תמונת המנדטים תהא דומה לבחירות הקודמות ותתחלק כך: כחול לבן תקבל 34 מנדטים, הליכוד -33, הרשימה המשותפת – 12, ימינה – 11, המחנה הדמוקרטי – 9, ישראל ביתנו -9, ש"ס – 7, אגודת ישראל – 5 והעבודה – 5. בשלב ראשון, עד להסתלקות נתניהו ובחירות בליכוד זו תהיה הקואליציה: כחול לבן – 34, ימינה -11, המחנה הדמוקרטי – 9, ישראל ביתנו – 9 והעבודה-גשר – 5". (תומר שילה הוא עורך דין ופעיל חברתי)

שמוליק ניסים: הכל תלוי בעוצמה יהודית

לדעתי בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. בקואליציה ישבו: הליכוד עם 34 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, הימין החדש עם 11 מנדטים, ש"ס עם 7 מנדטים ועוצמה יהודית גבוליים – 4-3 מנדטים. אם עוצמה יהודית לא עוברת, שוב אין קואליציה. נראה שיש מלחמה להוריד את ביבי, מדובר במשא אישי נגדו. קשה לדעת מה יקרה. לראיה משא הרדיפה הוא חוק המצלמות שליברמן מפיל! ממה מפחדים ממצלמות? למה לפיד בתשובה אומר אני אצלם את כל הדתיים חרדים? אני גם נגד פעולות ש"ס, הם חייבים להפסיק את הכפייה, הם גרמו לי לבדוק כל כסף שהם לוקחים. לא אכפת להם מהכלל. (שמוליק ניסים הוא חבר ועד שכונת יד התשעה ופעיל חברתי)

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר