עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

כבר לא ראשונה: מי עקפה את הרצליה בדירוג האיתנות הפיננסית של דן אנד ברדסטריט?

עיריית הרצליה דורגה השנה במקום השני מבין 29 רשויות בינוניות, גבוה יותר מרעננה שבמקום התשיעי ומכפר סבא שבמקום השישי

פורסם בתאריך: 23.9.19 16:53

עיריית הרצליה דורגה במקום השני מבין 29 ערים בינוניות (200-50 אלף תושבים) בדירוג הרשויות בעלות האיתנות הפיננסית הגבוהה ביותר של חברת דירוג האשראי דן אנד ברדסטריט. מדובר בירידה של מקום אחד בדירוג, כשבשנת 2018 דורגה הרצליה במקום הראשון. ראשונה בדירוג של שנת 2019 היא עיריית ראש העין.

דירוג הרשויות המקומיות מבוסס על חמישה פרמטרים המעידים על חוסנה הפיננסי והעסקי של הרשות המקומית ומתבסס על נתוני העסקים במשק ממאגרי דן אנד ברדסטריט וכן על הנתונים הפיננסים של הרשויות שמפורסמים על ידי משרד הפנים. הפרמטרים לפיהם נקבע הדירוג הינם שיעור עודף גרעון בתקציב הרגיל; שיעור גביית ארנונה; הדירוג הסוציו אקונומי של הרשות; מספר העסקים לכל 1,000 תושבים; ושיעור המענקים – ממשרד הפנים וממשרדי ממשלה אחרים – מסך התקציב הרגיל.

לפי הנתונים שפרסמה דן אנד ברדסטריט, לעיריית הרצליה הכנסות בסך 902.3 מיליון שקלים. היא נמצאת בעודף של 3.6 אחוז בתקציב ושיעור גביית הארנונה שלה הוא 88 אחוזים. בהרצליה, לפי הנתונים, 190.5 עסקים לכל 1,000 תושבים, ושיעור המענקים שהיא מקבלת ממשרדי הממשלה הם אפס אחוז מסך התקציב שלה. הדירוג הסוציואקונומי של העיר הוא 8, ויש בה לפי הנתונים 105,240 תושבים. עיריית הרצליה דורגה גבוה יותר מרעננה שבמקום התשיעי ומכפר סבא שבמקום השישי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר