לוחמי גולני משפצים

17 לוחמי גדס"ר גולני במשימה מיוחדת: שיפצו דירות עמידר וסידרו חנות לנזקקים

עמותת מעגל נשים 911 הרצליה-כפר שמריהו תרמה כסף למסיבת השחרור והחיילים תרמו בחזרה לקהילה. "כך יורחב מעגל הנתינה", אומרת חברת המעגל מירית הרצפלד

פורסם בתאריך: 25.9.19 18:09

עמותת מעגל נשים 911 הרצליה-כפר שמריהו החליטה לתרום כסף למסיבת השחרור של 17 לוחמים מגדס"ר גולני ויזמה שהחיילים יתרמו בחזרה לקהילה עם שלושה פרויקטים חברתיים – שיפוץ בית לחיילים בודדים בהרצליה, שיפוץ של שתי דירות עמידר ברעננה וסידור חנות גמ"ח לנזקקים ברעננה. החיילים החלו בעבודות סידור החנות ברעננה ביום של הבחירות הארציות, ביום שלישי לפני שבוע, למחרת ביום רביעי וחמישי הם שיפצו בית לחיילים בודדים בהרצליה ברחוב המסילה והפרויקט השלישי, שהחל אתמול ושיסתיים היום, הוא שיפוץ של בית של שתי נשים שמתגוררות בדירת עמידר ודירה סמוכה של זוג.

"הכל החל בחודש אלול שהוא חודש הסליחות", מספרת הפעילה החברתית הוותיקה מירית הרצפלד, שהיתה גם יו"ר מועצת נשים הרצליה והיתה חברה במעגל 911, ומנהלת את הפרויקט עם ענת עליזי ומעגל 911, "אדם עם לב רחב פנה לענת עליזי שהיא פעילה במעגל נשים 911 ואמר שהוא מעוניין לתרום מכספו לחיילים מגולני שעלו לאחרונה מאחזקת קו בשכם וזקוקים לעבודה על מנת לממן את מסיבת השחרור שלהם ומתנת שחרור לפלוגה. ענת הרימה את הכפפה ופנתה אלי. נשאבתי פנימה לפרויקט מבלי שתכננתי. בעזרת חברות יקרות ממעגל 911 הוחלט לעשות פרויקט כפול של נתינה בשלושה פרויקטים חברתיים – החיילים עובדים בשיפוץ בית לחיילים בודדים בהרצליה, שיפוץ בתי קשישים ברעננה וכן עבודה בסידור חנות לנזקקים ברעננה. תמורת עבודתם יקבלו החיילים כסף מהתורם וכך יורחב מעגל הנתינה שבו המקבל הופך להיות גם תורם. בפרויקט הזה יש נתינה כפולה חברתית וזהו מצב של win win situation. יש פה מסר חשוב – כל אחד יכול לתרום, כל אחד יכול בחלקת האלוהים הקטנה שלו ולגרום לחיוך אצל משהו אחר. כדברי השיר הנפלא של נעמי שמר האגדית ז"ל 'אנשים טובים באמצע הדרך'. עזרה לאחרים נותנת סיפוק ומחזקת את הנותן והמקבל כאחד. המקבל שהופך להיות גם הנותן".

החיילים ציירו לילד בן ארבע בדירת עמידר את סמי הכבאי.

ציור קיר שצייר לוחם גולני בבית של הלוחמים הבודדים בהרצליה

לוחמי גולני

הרצפלד מוסיפה: "זה פרויקט מרגש מאוד. שיפצנו שתי דירות עמידר ברעננה שהיו ממש מוזנחות עם מטבחים קטנים ללא חלונות ועם ארונות שבורים שלא היה בהם כמעט מקום לאחסון. אנחנו מחליפים את הריהוט בדירות -מיטות, כיסאות, שולחן מחשב ועוד. בבית של החיילים הבודדים היה לוחם של גולני שעשה ציור קיר יפהפה. זה היה חלק חוויתי לראות את החיילים מתנדבים וחיבקנו אותם. זה מעגל נתינה אדיר וזה גם שילב את הקהילה. זה שאב הרבה אנשים לתוך זה. הרבה פעמים אנשים לא יודעים איך לתרום ורק צריך להציע להם להשתתף בפרויקט ולכוון אותם איפה ומה ניתן לתרום. אתמול עשינו את מסיבת הסיום והיתה חגיגה ענקית ושמחה בצורה בלתי רגילה, הגיעו אנשים בכל הגילים וזה היה מרגש לראות את כולם יחד".

חברות מעגל 911 הרצליה-כפר שמריהו

העמותה מעגל 911 הרצליה-כפר שמריהו, שבה חברות 12 נשים, הוקמה ב-2001 על ידי פפי לנדאו וכיום היו"ר המכהנת היא סמדר אילן. מעגל נשים הינו ארגון בינלאומי, התנדבותי, א-פוליטי, בו חברות נשים כ- 15,000 נשים בגילאים 18-45 מ-36 מדינות ברחבי העולם. מטרות הארגון הן עידוד ההבנה והאחווה בין נשים צעירות מתרבויות שונות, והגברת מעורבותן למען הקהילה. מוטו הארגון הינו חברות ועזרה לזולת. כל חברות הארגון פועלות למען הקהילה בהתנדבות מלאה. חברות העמותה רואות לעצמן זכות לשמש כשגרירות רצון טוב של כל מי שתורם ומסייע ונמנה על החלק היפה בעמנו של אנשים שנוטלים חלק בהתנדבות בסיוע לאוכלוסייה חלשה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר