גינת הפרפרים. צילום: עיריית הרצליה
גינת הפרפרים. צילום: עיריית הרצליה

התושבים כועסים: מי גנב את השולחנות מהגינה האקולוגית החדשה?

השולחנות שבגינה האקולוגית בנווה עמל, "גינת הפרפרים", נרכשו רק לפני כשבועיים ובתחילת השבוע הם נעלמו

פורסם בתאריך: 30.10.19 06:44

שניים משלושת השולחנות שנרכשו לפני כשבועיים עבור "גינת הפרפרים" בסמטת מורי עפארי אברהם בשכונת נווה עמל נעלמו בתחילת השבוע. השולחנות נקנו כחלק מזכיית חברי עמליה בקול קורא של המשרד להגנת הסביבה להקמת מתחם חינוך לקיימות, כדי לשמש את ילדי בתי הספר רמב"ם וגורדון וגני הילדים ללמידה על הטבע. התושבים שהיו מופתעים שחלק מהשולחנות נעלמו העלו על כך פוסטים בפייסבוק ובקבוצות הוואטסאפ השכונתיות. בעקבות הפרסומים תושבת אחת ערנית סיפרה כי ראתה את אחד השולחנות. הסיבות לכך נבדקות כעת. עכשיו התושבים ממשיכים לחפש אחר השולחן הנוסף שחסר.

השולחונת בגינת הפרפרים בנווה עמל

נציין כי ב-30 במאי השנה חנכה עיריית הרצליה את הגינה, שהיא הראשונה מסוגה בעיר ושבה העירייה השקיעה עשרות אלפי שקלים, במתחם גבעת האלוקים כחלק מאירועי שבוע הקיימות בעיר. הגינה בינתיים כבר הפכה למתחם אקולוגי שבו נשתלו פרחים צופניים המושכים פרפרים וצמחים שמזמינים ציפורים, המהווים מרחב מחייה והתרבות לבעלי חיים הנדחקים מהעיר החוצה עקב תהליכי העיור המהירים. נשתלו בגינה גם צמחי תבלין ועצי מאכל. גינת הפרפרים הוקמה בשיתוף פעולה עם בתי הספר רמב״ם וגורדון, נציגי בתי הכנסת הסמוכים והקהילה ותהווה חלק ממרחב אקולוגי-חינוכי אשר יוקם בגינת האלוקים.

כמו כן, במסגרת הפעילות עוברים ילדי בתי הספר גורדון, רמב״ם והגנים הסמוכים שיעורי ההעשרה בנושאים סביבתיים, מכירים את הטבע מקרוב ועוקבים אחר השינויים בסביבה האקולוגית באיזור. במקום נבנות עכשיו ערוגות מוגבהות שיהיו נגישות לקשישים שמגיעים למקום ומתניידים על כיסאות גלגלים כדי שיוכלו לעבוד אותן ולשתול צמחים. בימים אלה מוקמת קבוצת מנהיגות של תלמידים מכיתות ו' בבתי הספר רמב"ם וגורדון שמטרתה להעביר פעילויות אקולוגיות לתלמידים האחרים בבתי הספר ובגני הילדים. בעתיד מתוכננות גם סדנאות לתושבים בנושאי סביבה.

גינת הפרפרים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    ושאפו לשי ושדי שהגשים חלום למציאות להנאת הקהילה. בכלל בנווה עמל קהיחה מגוונת ופעילה שראויה לחיקוי בכל העיר והמחוז.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר