חברי מועצת עיריית הרצליה
חברי מועצת עיריית הרצליה

סיכומים והבטחות: השנה הראשונה של חברי המועצה בהרצליה

נמל בינלאומי, בית ספר דמוקרטי, בדיקות ד.נ.א לכלבים ולא רק: 20 חברי מועצה מספרים מה הם עשו בשביל העיר והתושבים בשנה הראשונה של הקדנציה, ומה הם מבטיחים לעשות בשנה השנייה. ומי היחיד שלא ענה?

פורסם בתאריך: 1.11.19 06:06

"העיר גדלה, אך התושבים שלנו זוכים ליחס אישי"

ראש העירייה משה פדלון, סיעת חזון וניסיון

משה פדלון. צילום עזרא לוי

מה עשיתי בשנה הראשונה: "אני גאה ושמח לראות שהעיר הרצליה התקדמה בצעדי ענק בכל תחומי החיים: בחינוך והערכים עם תכניות לימוד חדשניות ופורצות דרך שהובילו את תלמידי העיר להישגים מרשימים ולזכיות בפרסים יוקרתיים בארץ ובעולם, בתחום איכות הסביבה מובילה העיר את מהפכת "עיר ללא פלסטיק", בתחום התחבורה מקודמת תוכנית מהיר לעיר ופתחנו את רחוב התחבורה הציבורית הראשון בשרון, העיר פורחת ואיפשרה לבני המקום לרכוש דירות בפרויקט הדיור בר ההשגה בגליל ים, העיר מובילה בתחום הדאגה לבריאות החל מגיל הגן ועד זיקנה, הובלנו את נושא הפיקוח על הגנים הפרטיים ומהפכת התזונה הבריאה בכל מוסדות החינוך. העיר גדלה אך יחד עם זאת שמנו דגש על כך שהתושבים שלנו זוכים ליחס אישי ולחיי הקהילה פורחים".

מה אני מבטיח לעשות בשנה הבאה: "בשנה הקרובה בכוונתי להמשיך את תנופת העשייה – לאפשר לתושבים שלנו עיר המעניקה שירות מיטבי, קשוב ומקצועי. נמשיך בשפע פעילויות התרבות, הפנאי והספורט ובפיתוח של הכלכלה, העסקים והתיירות בעיר, שהתשואות שהם מניבים חוזרות כהשקעה בשירות לתושבים. במקביל, פעלנו להמשיך ולהטמיע בכל תהליכי העבודה בארגון אמצעים חדשניים וחכמים, שיאפשרו את ייעול השירות. בשנה הקרובה המטרה שלי היא להמשיך בתנופת העשייה ולשמור על מיצובה של העיר הרצליה כעיר הטובה ביותר לגור בה בישראל".

 

"ברצוני לקדם תוכנית לחינוך פיננסי בבתי הספר בעיר"

סגנית ומ"מ ראש העיר איה פרישקולניק, סיעת חזון וניסיון

איה פרישקולניק. צילום: עיריית הרצליה

מה עשיתי בשנה הראשונה: "בעבודה משותפת עם אגף החינוך פעלנו לביטול שיעורי בית בבתי הספר בעיר, להגבלת שימוש בטלפונים סלולריים במהלך הלימודים, להטמעת תוכנית חינוכית EACH גם בבתי הספר היסודיים וגני הילדים. קידמנו תוכנית מגדר ויצרנו מערך להיכרות עם תרומתן של נשים בעיר. הגדרנו מסגרת להבטחת בריאותם של ילדים עם אלרגיות במוסדות החינוך בעיר, פעלנו לחיזוק החינוך הסביבתי בעיר ויצרנו תוכנית סביבתית ייחודית המאפשרת לכל ילדי הגנים לימודים מחוץ לגן. חיזוק הקשר עם מערכת הגנים הפרטיים היה במרכז פעילותנו, וקיימנו כנסים עם הורי הילדים. המשכנו בתכנון הקמת בית ספר יסודי לתלמידים על הרצף האוטיסטי בעיר ויצרנו מאגר מידע כולל על פעילויות המתקיימות בעיר לאוכלוסיות המיוחדות".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "בשנה הקרובה ברצוני לקדם תוכניות לחיזוק לימודי מתמטיקה וליישם לראשונה תוכנית לחינוך פיננסי בבתי הספר בעיר. התחלנו בהטמעת תוכנית חוסן חברתי נפשי ורגשי בבתי הספר ותוכניות לקידום שוויון וההסברה במגזרים שונים. כמו כן, נתחיל בתהליך שינוי מרחבי הלמידה בכל כיתות א' בעיר ונפעל לתכנון הקמת בית ספר דמוקרטי ראשון בעיר".

 

"אנחנו מקדמים את הפיכתה של המרינה לנמל בינלאומי"

סגנית ראש העיר עופרה בל, סיעת חזון וניסיון

עופרה בל

מה עשיתי בשנה הראשונה: "במסגרת תפקידי כיו"ר החברה לפיתוח תיירות בהרצליה קידמנו בצורה משמעותית את נושא הפיכתה של הרצליה לעיר תיירות, חוץ או פנים. בשנה הזו הגיעו לאירועים שמקדמים את נושא התיירות כ-70 אלף איש, עלייה משמעותית לעומת שנים קודמות. אנחנו מקדמים בחברה את הפיכתה של המרינה לנמל בינלאומי, כזה שיוכלו להגיע אליו אניות נוסעים מחו"ל. העברנו חוק עזר עירוני בנושא עיר ללא פלסטיק. אירחנו במרינה את משתתפי האירוויזיון. הובלתי כנס אזורי תעסוקה בהשתתפות מאות מנהלי אזורי תעשיה בחסות שר הכלכלה וראש עיריית הרצליה. בימים אלו אנו מתחילים בשיפוץ מאסיבי של כיכר דה שליט במערב העיר. בתחום קשרי החוץ, קיימנו חילופי משלחות נוער בין פאפוס והרצליה, אירוע קיי פופ בחסות שגרירות קוריאה, יום הבסטיליה הצרפתי בחסות שגרירות צרפת ועיריית הרצליה בהשתתפות 8,000 איש".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "להמשיך ולהגדיל את כל נושא של הרצליה כעיר תיירות, לפתח בתי מלון נוספים ולגרום לתיירות חוץ להגיע לעיר, לקרות את בריכת נורדאו – הבטחה של ראש העיר ושלי בבחירות האחרונות, שיפור חזות אזור התעשייה, כנס תיירות בינלאומי בהרצליה, מסיבת יאכטות בים, ניקיון חופים על ידי תושבים וצוללנים בים, הבאת שוק האיכרים למערב העיר, פסטיבל בוב ספוג בחוף הים מחודש אפריל עד תחילת ספטמבר, כנס ערים תאומות בנושא ערים חכמות, שיפוץ רחוב וינגייט ושלווה במערב הרצליה, שיפוץ התשתיות בנוף ים".

 

"אני מתכנן להקים משמרי שכונה נוספים בעיר"

איתי צור, סיעת חזון וניסיון

חבר המועצה איתי צור

איתי צור

מה עשיתי בשנה הראשונה: "לקחתי על עצמי את תיק הקהילות בעיר, זהו תיק חדש במסגרתו הקמתי את ועדת הקהילות העירונית, שבה יש נציג מכל קהילה ואזור בעיר. באמצעות הוועדה אני מוביל את הפעילות הקהילתית ברמה עירונית. בנוסף, הקמנו את מינהלות הקהילה, זהו מנגנון חדש שבו כל קהילה תוכל לרכז את הפעילות שלה בשיתוף ובמימון העירייה. לכל קהילה פעילה יש רכזת קהילה שמסייעת לתושבים לנהל את כלל צרכי הקהילה. אני רואה בשנה האחרונה עליה דרמטית בכמות הפעילויות והיוזמות שנעשות מתוך הקהילות ואין שמח ממני על כך. במסגרת תפקידי כיו"ר ועדת הביטחון, חיזקתי את מערך משמרי השכונות – כיום פועלים שלושה משמרי שכונה בעיר, התווסף תקן של מנהל המשמרות מטעם העירייה והוקם תקציב ייעודי לטובת הפעילות השוטפת של משמרי השכונה. אני רואה במשמר השכונה מנגנון איכותי וניתן לראות את הירידה בפריצות ועליית המודעות לנושא".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "בשנה הבאה אני מתמקד בהקמת קהילות נוספות וחיזוק הקהילות הקיימות. כמו כן, אני מתכנן להקים משמרי שכונה נוספים בעיר, בהתאם לרצון המתנדבים. אחד הנושאים הכאובים אך המאתגרים הינו צואת הכלבים ברחבי העיר. אני עומד בראש צוות ייעודי שיספק מענה לתופעה. אני מקווה ומאמין שבתקופה הקרובה נתחיל לראות שינוי אמיתי בשטח. בנוסף, אני מקדם פרויקטים כגון שיפוץ גינת ניסנוב, שיפוץ גינת רבין כולל הקמת שבילי ספורט, בינוי מתחם הבריכה לשעבר בנווה עמל ועוד".

 

"הובלתי את ההתנגדות לתוכנית המתאר"

יו"ר האופוזיציה מאיה כץ, סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מה עשיתי בשנה הראשונה: "הובלתי יחד עם חברי סיעתי את ההתנגדות לתוכנית המתאר שמכפילה את כמות התושבים בעיר ללא פיתוח תשתיות מתאים (תוכנית שאושרה על ידי הקואליציה) ונמשיך את המאבק להגבלת גובה הבניינים בעיר. ניתן לראות שהמאבק שניהלתי נגד מהנדס העיר הצליח והוא סיים את תפקידו בעיר ונבחרה מהנדסת עיר חדשה. פעלתי לשמר את פעילות הקאנטרי קלאב לטובת המנויים הרבים תושבי העיר שנהנים מהפעילות מדי יום. העברתי הצעה לסדר שמתמקדת בהקמת בית ספר בהרצליה לילדים עם צרכים מיוחדים – הצעה שעברה ותיתן מענה לתושבים רבים ובעתיד לא ידרשו לשלוח את ילדיהם מחוץ לעיר. הצעה נוספת שעברה היא למיגור תופעת צואת הכלבים ברחובות באמצעים טכנולוגים מתקדמים כמן בדיקת דנ"א".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "נמשיך לפעול לטובת מדיניות בנייה ראויה ומידתית בעיר. נושא נוסף, שכבר התחלתי בו, הוא הפיכת המרחב הציבורי לנגיש יותר עבור הורים צעירים (אחת ההצעות לסדר שעברו פה אחד במועצה היו לגבי ספסלי החתלה בגינות ציבוריות). אמשיך לעקוב ולוודא שהפרויקטים שיזמתי עוד בקדנציה הקודמת, כמו יצירת שבילי אופניים, מרכז הדרכה לאופניים חשמליים עבור תלמידי העיר, פתרונות דיור לזוגות צעירים, פיתוח תשתיות ומערך התחבורה הציבורית ימשיכו ולא ייעצרו. בעיקר נמשיך להיות אוזן קשבת למצוקות ולצרכי התושבים".

 

"אמשיך להילחם נגד תוכנית הבנייה בשדה התעופה"

תמי גרוסמן, סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו

תמי גרוסמן

תמי גרוסמן

מה עשיתי בשנה הראשונה: "נלחמנו נגד תוכנית המתאר שמכפילה את מספר תושבי העיר, ולצערי היא אושרה על ידי חברי הקואליציה. העליתי מספר רב של שאילתות והצעות לסדר, הרוב התמקדו בעידוד של הרחבת גינות הכלבים בעיר, וכפי שניתן לראות גם הצלחתי ועוד שתי גינות יפתחו בזמן הקרוב בהרצליה ב׳ ובגן רש"ל. כמו כן, הצעתי כי מועצת העיר תעבור לנוהל דיגיטלי – כמויות החומר המודפס שנשלחות הן אינסופיות ולכן ההצעה של 'מועצה ללא נייר' עברה פה אחד וכבר היום כל החומרים נשלחים באמצעים דיגיטליים. אני מקדמת ופועלת ליוזמות עיר בת קיימא, כאשר בהמשך אני מקווה שנוכל להגיע לכל תושב באמצעים דיגיטליים. הובלתי יחד עם הורי בית ספר הנדיב מאבק לטובת בטיחות הילדים בעת תהליכי הבנייה באזור, וגם, במקביל לעשייה הציבורית, סיימתי קורס דירקטורים".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "אמשיך להילחם נגד תוכנית הותמ"ל לבנות יותר מ-12 אלף יחידות דיור באזור שדה התעופה, ונגד כל תוכנית בנייה שאינה תואמת את צביון העיר. אמשיך להילחם בנושאי חינוך ילדינו והתאמת מערכת החינוך למציאות המשתנה, ולקדם תהליכי שקיפות עירוניים".

 

"אמשיך לעזור לצעירים, בעיקר בתחום העסקים הקטנים"

גרי גוזלן, סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו

גרי גוזלן. צילום תהילה אברהם

גרי גוזלן. צילום תהילה אברהם

מה עשיתי בשנה הראשונה: "פעלתי בעיקר בנושאים שקשורים למערב העיר. העליתי הרבה שאילתות בנושא הפיקוח על הניקיון ותחזוקת העיר, הנגשת מדרכות והחזרתן להולכי הרגל, דרשתי שנושא הגיזום ברחובות יטופל ואני עוקב באדיקות אחרי סטטוס הטיפול בנושא הקיר האקוסטי שמשולב לתושבי מערב העיר ושכונת הרצליה ב׳".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אמשיך לעזור לצעירי העיר, בעיקר בתחום העסקים הקטנים שנתקלים בקשיים רבים בעת פתיחת עסק ובניהולו השוטף. כמו כן, אמשיך לפעול בקהילה כפי שעשיתי עד היום בעיקר בקרב האוכלוסייה הבוגרת וניצולי השואה. תמיד יש לי יוזמות חדשות ומעניינות שאותן ארצה לקדם במגוון רחב של תחומים. אני בעיקר שואב רעיונות מתהליכים שקורים ברשויות אחרות בעולם ובארץ, ואותם אביא לשולחן המועצה".

 

"אני מתמקד בפיקוח ואכיפת הניקיון בחופי הים"

יונתן יעקובוביץ', סיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו

יונתן יעקובוביץ

יונתן יעקובוביץ

מה עשיתי בשנה הראשונה: "העליתי מספר רב של שאילתות והצעות לסדר בישיבות המועצה, רובן התמקדו בנושאי סביבה בכלל והים בפרט. וידאתי את המשך הפרויקט הראשון בארץ של עיר ללא פלסטיק שיזמתי בקדנציה הקודמת. אני מתמקד מאוד בפיקוח ואכיפת נושאי הניקיון בחופי הים וכמובן ממשיך להילחם כדי שגורמים בעירייה יפעלו ויטפלו בנושא הכתם הצהוב באזור סידנא עלי. בזמנו התנעתי את התהליך מול משרדי הבריאות והגנת הסביבה ואני מוודא שתהיה לזה התקדמות".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "לצערי, אני מבין שנושא שוברי הגלים בחופים ועוד מספר פרויקטים של בניה על החוף חוזרים לסדר היום בתמיכתו ועידודו שלו ראש העירייה, בניגוד לקדנציה הקודמת אז הנושא נעצר. כמו שנחלצנו לעצור את הרעיון של בניית איים מלאכותיים מול חופי הרצליה, אלחם בכל המשאבים שיש לי כדי לשמר את חופי הים טבעיים כמו שכולנו אוהבים. אני איש ים וסביבה, כך תמיד הייתי וגם מהאופוזיציה אשמור על הערכים והאידיאולוגיה הזו".

 

"אקדם פרויקטים למען עיר יותר ירוקה ושוויונית"

סגן ראש העיר עופר לוי, מרצ-התנועה הירוקה

עופר לוי, ראש מרצ-התנועה הירוקה

עופר לוי

מה עשיתי בשנה הראשונה: "בשנה הראשונה לתפקידי קידמתי את הנושאים הבאים: בתחום הספורט אושרה הקמת שני מגרשי כדורגל סינטטי חדשים בסטנדרט בינלאומי; אושרה תוכנית להצללת כלל המגרשים הפתוחים בבתי הספר; אושרה תוכנית לבניית ארבעה אולמות ספורט חדשים בבתי הספר; הקמת קבוצות לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים בבני הרצליה; הגדלת התקציב לספורט העממי; קיום אירוע הספורט הגדול ביותר בארץ לנשים 'אתנה הולכות רחוק'. בתחום שוויון, סובלנות וגאווה: הקמת ועדה לקידום שוויון, סובלנות וגאווה בעיר לראשונה בהרצליה; קיום אירוע הגאווה הגדול בשרון; קידום הכנסת ספרייה גאה לספריות העירוניות; קיום משחק כדורגל לקידום המלחמה בהומופוביה במגרשים. בתחום איכות הסביבה: שמירה על אפולוניה כפארק אקולוגי עירוני בתוכנית המתאר העירונית; הגדלת השטחים הירוקים פר תושב בתוכנית המתאר; קידום חוק עזר חדש בנושא כלבים; קידום עיר ללא פלסטיק; חניכת גינות חקלאיות לתושבים בעיר; והכי חשוב – אני זמין תמיד לתושבי העיר לכל בקשה ועזרה".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אמשיך לעבוד ולקדם פרויקטים רבים למען עיר חופשית יותר, ירוקה יותר, שוויונית יותר וספורטיבית יותר".

 

"אני מקווה לשכנע את משרד התחבורה להכניס מיניבוסים לשכונות"

דניאל אייזנברג-צדיקים, סיעת מרצ-התנועה הירוקה

דניאל אייזנברג

דניאל אייזנברג-צדיקים

מה עשיתי בשנה הראשונה: "בניתי עם הצוות המקצועי את התוכנית החדשה של קווי התחבורה הציבורית בהרצליה ומחוץ לה, מהלך שכלל מחקר, ניתוח נתונים, שיתופי ציבור ופגישות עבודה רבות. תוכנית הקווים החדשה של הרצליה תהייה אלטרנטיבה אמיתית לשימוש ברכב הפרטי.
פעלתי לשדרוג קווי החוף בשבת והרחבת המסלול שהיה הצלחה במהלך הקיץ, להסעות מרחבי העיר לפעילויות במועדון הנוער בערבי שישי, לקידום מטה הבטיחות בדרכים העירוני ופעילויות הסברה, לפתיחת חניון במקום התחנה המרכזית הישנה, לפתיחת הרת"צ הראשון בשרון, להגבלת זמן החניה בכחול לבן לשעתיים ברחובות המסחר והתעסוקה בעיר שתיכנס לתוקף בשבועות הקרובים".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "בשנה הקרובה אמשיך לעבוד עם הצוות המקצועי המצוין שיש לנו על תוכנית אב שתיתן פתרונות למערך הכבישים העירוני ולתפקוד המערכת התחבורתית העירונית בשנים הקרובות. אמשיך להילחם בשביל צרכי התושבים מול משרד התחבורה ואני מקווה לשכנע את המשרד להכניס מיניבוסים לשכונות במקום אוטובוסים. אמשיך לשמור על האינטרסים של תושבי הרצליה החילוניים. המטרה היא להרחיב את התחבורה הציבורית שפועלת בעיר ביום שבת ולהתחבר עם ערים אחרות. בנוסף, אני עובדת מול משרד התחבורה על הכנסת מוניות שירות מהרצליה לתל אביב, שחלקן יפעלו שבעה ימים בשבוע".

 

"פיתוח העיר חייב להתמקד במיזמים של התחדשות עירונית"

יהונתן יסעור, סיעת מרצ-התנועה הירוקה

יהונתן יסעור. צילום יוסי צבקר

יהונתן יסעור. צילום יוסי צבקר

מה עשיתי בשנה הראשונה: "אני מחזיק תיק הנגישות בעירייה ואני פועל לקידום הנגישות בעיר הרצליה. כחבר בוועדת התכנון והבנייה אני פועל לקידום תכניות בנין עיר חדשות ובמיוחד בתחום ההתחדשות העירונית. פיתוח העיר לשנים הבאות חייב להתמקד במיזמים של התחדשות עירונית".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אמשיך לקדם את הנגישות ואהיה מעורב בתכניות הבינוי בעיר. אתמוך בשותפתי דניאל אייזנברג בקידום תחבורה ציבורית וחלופית להפחתת זיהום האוויר".

 

"תפקידנו לחשוף את כשלי פדלון"

יריב פישר, סיעת יש עתיד

יריב פישר. צילום סיון אוליקר

יריב פישר. צילום סיון אוליקר

מה עשיתי בשנה הראשונה: "אני שמח שהמאבק שהובלתי במשך שנים על הפסקת העבודה של העירייה עם חברת ההסעות ששייכת להוריו של חתנו של משה פדלון הוכתר בהצלחה".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "הדרך ארוכה ותפקידנו להמשיך לחשוף את כשלי פדלון עד להחלפתו בבחירות הקרובות".

 

"קידמתי הצעות לסדר בנושאי חילוניות והדתה"

רונן וסרמן, סיעת יש עתיד

רונן וסרמן

רונן וסרמן

מה עשיתי בשנה הראשונה: "תחילת התפקיד הייתה בלימוד מקיף של גופי העירייה והוועדות ותחומי הפעילות, הכרות עמוקה ודרכים ונושאי לשיתוף פעולה עם השותפים לאופוזיציה ועם העמיתים מהקואליציה. אני חבר בוועדות הכספים, המכרזים, המליאה לתכנון ובניה, ההנצחה ועוד. העליתי בישיבות המועצה שאילתות וקידמתי הצעות לסדר בנושאי איכות החיים של תושבי העיר, חילוניות והדתה, כגון אכיפה נגד דוכנים פיראטיים במרחב הציבורי, עמותות דתיות בבתי ספר ממלכתיים, מניעת אפליה כספית וקביעת קריטריונים לסבסוד מגזרי באירועים, המעבר בחוף הנפרד, תחבורה ציבורית בסופי שבוע, ניקיון רחובות העיר, חשבונות המים המנופחים של מי הרצליה, מצלמות אבטחה עירוניות, סכנת הקרינה מאנטנות סלולריות, שנאים ועמודי מתח בסמיכות לבתי תושבים, גני ילדים ובתי ספר, מכון טיהור השפכים, מפעילי צהרונים, מחירי מוצרים בחוף הים".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "כפי שהתחלתי כך אני מתחייב להמשיך, בפעילות למען התושבים, והכל בהתנדבות מלאה ובלב רחב".

 

"ועדת האופניים תצא בקרוב עם החלטות משמעותיות"

דנה אורן ינאי, סיעת דרך חדשה

דנה אורן-ינאי. צילום תמי שלף

דנה אורן-ינאי. צילום תמי שלף

מה עשיתי בשנה הראשונה: "במסגרת תפקידי כמחזיקת התיק הדו-גלגלי עסקתי בלמידת המצב בעיר ובמדינה, תוך הכרת התחום במדינות אחרות. הידע הזה סייע לי לשקוד רבות על פתרונות מיוחדים לסלילת דרכים ולקדם את בניית המרכז לרכיבה נכונה שייחנך ויחל לפעול בקרוב. כמו כן, ועדת האופניים צפויה לצאת בקרוב עם מספר החלטות משמעותיות. במסגרת היותי נציגת הרצליה הצעירה ודרום העיר פעלתי לפתיחת גן ילדים נוסף, קידום הקמת הבית ספר החדש, שיפוץ והנגשת שני גני שעשועים גדולים בשכונה, חניכת השביל השכונתי וגינת הכושר הייחודית. החל השיפוץ בגבעת הפרחים, הרמזור ברחוב ברנר שודרג, קווי החוף החלו השנה לתת מענה לתושבי השכונה. בנוסף, התאמנו את תוכנית המתאר השכונתית לאופי השכונות. כנציגת האזור בוועדת המשנה לתכנון ובניה, אני משתתפת בעיצוב תכנון העיר, סייעתי בשיפור תוכנית פינוי הבינוי של שיכון דרום כדי להתאימה לאופי הרובע".

מה אני מבטיחה לעשות בשנה השנייה: "בשנה הקרובה אפעל לבניית בית הספר החדש בשכונה ונקים צוות היגוי לקביעת אופיו. נגדיל משמעותית את מספר שבילי האופניים בעיר בדגש על נתיבים אל מוסדות חינוך, מתנ"סים ותנועות נוער, אזור הרכבת ואזור התעשייה. בקרוב מאוד נחגוג את חניכת המרכז לרכיבה נכונה ואוביל את הפעולות הנדרשות לצורך הקטנת הסיכון בכביש של רוכבי הדו-גלגלי והולכי הרגל. אמשיך לפעול לקידום דרום העיר והעיר בנושאי תחבורה, קהילה, תנועה וחינוך".

 

"הובלתי את ההתנגדות למגדלי 60 קומות בצמוד לקניון"

איל פביאן, סיעת החופש לבחור

איל פביאן. צילום דני שביט

איל פביאן. צילום דני שביט

מה עשיתי בשנה הראשונה: "בוועדת התכנון והבנייה השפעתי מאוד, תמכתי והובלתי למדיניות והחלטות של בינוי בעיר תוך שמירת צביון העיר והשכונות, התחדשות עירונית של מרכז העיר, איכות חיים וסביבה, טיפוח והגנה על עצים, בעלי חיים וחופי הים, תוך קדימות לתשתיות ובראשן מוסדות חינוך ותחבורה ותכנונן, פיתוח אזור ההייטק והתיירות במערב העיר ועמידה חזקה של העיר מול הגופים הממשלתיים (בפועל, בעצמי, בכל הדיונים הארציים). כך פעלתי, במסגרת הכנת ואישור תוכנית המתאר העירונית החדשה, להכללת כל השטחים הפתוחים במסגרתה. הייתי שותף לבחירת מהנדסת העיר החדשה של הרצליה. הובלתי ודחפתי את ההתנגדות של התושבים והעירייה למגדלי 60 קומות בצמוד לקניון שבעת הכוכבים, בתוכנית "קריית שחקים", ולבנייה ממשלתית צפופה על 10 אחוז משטח העיר, וחיסול שטחיה הפתוחים בצפונה, עד להגשת בג"ץ יחד עם התושבים. פעלתי להשארת שדה התעופה של הרצליה במקומו כנכס עירוני כמו המרינה. ייצגתי את זכויות הציבור החופשי בהרצליה בנושאים כגון תחבורה ציבורית בשבת יחד עם מטרופולין תל אביב כולו, מעבר שווה לנשים וגברים בחוף הנפרד, אכיפת 'קוד צניעות' ללבוש בבתי ספר ועוד. פעלתי ותמכתי למצוינות וייצוג הורים ותלמידים בחינוך, לתוכנית עירונית לתו תקן עירוני לפעוטונים, להנפקת כרטיסי תושב עם קדימות והטבות, לשקיפות ומנהל תקין במועצה הדתית ובעירייה בכלל, יזמתי את שידור ישיבות מועצת העיר בשידור ישיר לציבור באינטרנט".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "בשנה השנייה אמשיך לפעול בכל הנ"ל ולקדם את זכויות הצעירים והציבור החופשי בעיר, את הצהרונים, הפעוטונים והשירותים התומכים בנשים ומשפחות בעיר, את השירותים הניתנים לתושבים הוותיקים והגמלאים, למצוינות בחינוך, ולדחוף לקידום בפועל של הקמת שבילי אופניים וצירים ירוקים בעיר ותחבורה ציבורית, הצללה ותאורה ברחובות העיר ופיתוח חופי הים".

 

"האירועים בפארק הרצליה, בבית קינן ובמרכז העיר הם לב הפעילות שלי"

ירון עולמי, סיעת מאה אחוז הרצליה

ירון עולמי. צילום יח"צ

ירון עולמי. צילום יח"צ

מה עשיתי בשנה הראשונה: "כל האירועים, ההופעות, ההצגות וההרצאות שאנחנו מארגנים בפארק הרצליה, בבית קינן ובמרכז העיר הם לב הפעילות שלי בשנה האחרונה, בבת עיני וגאוותי, במיוחד כאשר הכניסה אליהן חופשית ומאות ואלפים מתושבי העיר באים ונהנים. אני גם ממשיך באופן קבוע ותדיר לטפל בבעיות, תלונות ובקשות של תושבי העיר, בהנאה ובסיפוק רב, ככל יכולתי, לצד פעילות התנדבותית ענפה, תרומה בקהילה ועוד".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "לצערי, טרם הספקתי לטפל מספיק במרכז העיר, ברמת העסקים, המסחר והפנאי. אני מאמין שעכשיו, כשיכנס מנהל חדש ל'מרכז לפיתוח עירוני' (מנהלת סוקולוב), שיעבוד גם מולי, זה יתאפשר. זו משימה חשובה לשנה הקרובה, לצד הקמת פארק חדש וחווייתי בגליל ים, עליו גם אופקד מתוקף תפקידי כיו"ר מינהלת פארק הרצליה".

 

"אני חייב לקדם את המוסד לגישור עירוני"

משה ועקנין, סיעת ש"ס

משה ועקנין, שס, צילום יעקב כהן

משה ועקנין. צילום יעקב כהן

מה עשיתי בשנה הראשונה: "בשנה הראשונה לכהונה זו המשכנו את העשייה הבלתי פוסקת ברחבי העיר. זכיתי ליזום ולהקים לראשונה גן ממ"ד בהרצליה פיתוח – גן אורות. סיימנו את בניית הקומה הנוספת ב'אור זרוע' – בית המדרש בשכונת ויצמן, הכולל אולם לכנסים ואירועים למען ולרווחת תושבי הרצליה. הפקנו עשרות מופעי תרבות ברחבי העיר לציבור התורני והחילוני. כמחזיק תיק הרווחה קידמנו פרויקטים רבים למען הגיל השלישי, ניצולי שואה, סוכת עדות וחלוקת מזון ברחבי העיר. במישור התורני הגדלנו והרחבנו את הפעילות בעיר – מדרשיות לנשים ונוער, שיעורי תורה ופעילות תרבות ומסורת ללא הפסקה בכל העיר".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "בשנה השנייה אני חייב לקדם את המוסד לגישור עירוני שהצעתי במועצת העיר זכתה לתמיכה מלאה, מציאת פתרון למוסדות החינוך התורניים, שידרוג ושיפוץ גני הילדים, סיוע ופתרון לבעיית התחבורה והחניה בעיר, סיום ושדרוג החוף הנפרד, הקמת גוף רבני בעיר שיעסוק בכל צרכי הציבור התורני, והיד והמחשבות עוד נטויות להמשך פעילות ללא הפסקה למען כלל הציבור בהרצליה".

 

"אני פועל לפתיחת מרכזי טכנולוגיה וחדשנות בבארות המים"

אורן אוריאלי, סיעת דרך החינוך

אורן אוריאלי. צילום דוברות דרך החינוך

מה עשיתי בשנה הראשונה: "ממש בקרוב ייפתח מרכז 'דרך הגלים' לבנות, מרכז עליו שקדתי רבות בשנה האחרונה והוא יעניק תמיכה חברתית ולימודית לנערות שזקוקות לכך. קידמתי ענייני טכנולוגיה, כדוגמת מדפסות תלת-ממד בתיכונים וחוגי טכנולוגיה ואסטרטגיות למידה המוצעים לילדי וילדות העיר. פעלתי כל העת לסייע בקידום פתרונות לצרכים המרובים של תנועות הנוער. אני פועל עם צוות מובחר לפתיחת מרכזי טכנולוגיה וחדשנות בבארות המים בעיר וזו תהיה בשורה חסרת תקדים בנוף העירוני. חשוב מכל – קיבלתי עשרות פניות מתושבי העיר בנושאים שונים, בחינוך אך לא רק, וניסיתי לסייע ככל יכולתי. זו מהות העניין בעיניי ואמשיך בכך כל העת".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אני לא אוהב את כל ההאדרה העצמית הזאת. עדיף שאעשה ואז אדווח לציבור מאשר להבטיח מראש. מבחינתי, אני פועל לקדם יוזמות עירוניות בענייני חינוך, חינוך בלתי פורמלי, תרבות וכל דבר אחר".

 

"מבטיח לשפר את נושא החינוך התורני"

אלעד צדיקוב, סיעת גשר

אלעד צדיקוב

אלעד צדיקוב

מה עשיתי בשנה הראשונה: "יצירת הידברות והגעה להבנות בין הקהילה הצרפתית וראש העירייה, לאחר נתק ארוך, ותחילת תהליך הקמת בית כנסת לקהילה הצרפתית; הובלת והכנסת תהליך מזון בריא בכל מטבחי העירייה וישיבות הוועדות והמועצה; קיום טקס יום הזיכרון הארצי ברוח תורת ישראל בבית חיל האוויר בהרצליה; תהליך תכנון מחודש של החוף הנפרד, אחר מחדלי בית המשפט בקיץ האחרון; עצירת אוטובוס השבת של מרצ; עצירת יוזמת 'יש עתיד' לאיסור כניסת ארגוני יהדות לגנים ולבתי הספר בעיר; פתיחת גמ"ח תחפושות ראשון בעיר; הכנסת לימודי שחייה לראשונה בבית הספר החרדי".

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "שיפור נושא החינוך התורני החרדי בדגש על בבתי הספר, מעון תמ"ת, תיכון לבנות".

 

"החזון שלי הוא הכרת מורשת ישראל לכלל התושבים"

צבי וייס, הבית היהודי

צבי וייס, הבית היהודי, קרדיט אורי סוויסה

צבי וייס. צילום אורי סוויסה

מה עשיתי בשנה הראשונה: "בשנה שחלפה קיימנו מספר אירועים לכלל הציבור ברוח הערבות ההדדית כגון: הפנינג לילדים בקיץ, צעדת יום ירושלים, טקס ערב יום הזיכרון, ליווי מנייני 'צוהר' ביום כיפור לשביעות רצונם של מאות המשתתפים, מיזם הקשישים שבו מתנדבים מכל רחבי העיר מגיעים לקשישים בחגים ומשמחים אותם, ואלו מקצת האירועים. במקביל, אני פועל בוועדות השונות בעירייה ומייצג את צרכי הציבור, בניהן ועדת שיפוץ בתי הכנסת אשר איפשרה לי לטפל בשיפוץ בתי כנסת רבים ברחבי העיר. זכות גדולה הייתה לי להקים את הגן הממלכתי הדתי הראשון בהרצליה פיתוח, בשיתוף עם ההורים והקהילה במערב העיר. כמו כן, אני מלווה את התיכון הדתי לבנים 'אחיה' שהייתי היוזם להקמתו ופיתוח המגמות השונות בבית הספר, וכמובן שאני עומד בקשר שוטף עם כל מוסדות החינוך הממלכתי דתי בעיר (בתי ספר, גני ילדים ומפעלי תורה).

מה אני מבטיח לעשות בשנה השנייה: "אמשיך בפיתוח הפעילות הענפה במפעלים ובמוסדות שאני מטפל בהם שנים רבות, ולתת מענה לצרכי הציבור עם מתן חשיבות לשמירת אווירת השבת ברשות הרבים בהרצליה. החזון שלי הוא הכרת מורשת ישראל לכלל תושבי העיר תוך שמירה על רוח חיובית של כבוד הדדי ואחווה".

 

* חבר המועצה יוסי קוממי לא השיב לפניית צומת השרון ולא הסביר מה עשה בשנה הראשונה ומה הוא מתכוון לעשות בשנה השנייה.

יוסי קוממי. צילום תמר מליו

יוסי קוממי. צילום תמר מליו

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לילי

    כל הכבוד למה שכתוב. אבל למה העיר כל כך מלוכלכת. ולמה יש קקי של כלבים בכל הרחובות בעיר. גינה ציבורית בנוה ישראל למעשה שייכת לכלבים שעושים את הצרכים באין מפריע. וכן התלוננתי פעמים רבות ואף פקח לא הגיע.
    פרולה פרולה פרולה…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר