קו 531 אתמול בבוקר

תקועים בתחנה: שבוע להחלפת מפעילת קווי 500 והתלונות לא מפסיקות להגיע

האוטובוס איחר או לא הגיע? אתם לא לבד: לצומת השרון הגיעו תלונות רבות על איחורים גדולים, לעיתים של יותר משעה, מאז החליפה חברת מטרופולין את אגד בקווים הבינעירוניים. מטרופולין מבטיחה: "אלה חבלי לידה של הפעלת השירות. שיפור ניכר יורגש בימים הקרובים"

פורסם בתאריך: 4.11.19 08:45

תושבים מהרצליה מתלוננים על איחורים ואי הגעת אוטובוסים של הקווים 501, 502, 510 החדש, 531 ו-572 שמפעילה חברת מטרופולין בהרצליה. התושבים מספרים שהחל מהשבוע שעבר, שבו הפעלת השירות של הקווים עברה מאגד למטרופולין, האוטובוסים מאחרים להגיע לתחנה בחצי שעה ואף יותר. חלקם, טוענים התושבים, לא עוצרים בתחנות.

אחד מהמתלוננים על השירות הוא תושב הרצליה אייל בורובסקי שמספר שאוטובוס מספר 501 איחר אתמול (ראשון, 3.11) להגיע לתחנת הרב קוק ויצמן ב-40 דקות. הוא אומר שלא מדובר באירוע חריג, ושמדי יום הוא מתמודד עם האיחורים של האוטובוסים, גם של הקווים האחרים, 502 ו-572. הוא מתלונן גם כי גם הקו החדש 510 לא פועל כפי שצריך. "אני נוסע כל יום מתחנת הרב קוק/ויצמן עם הקווים 501 או 502 לעבודה שלי ברחוב החשמונאים בתל אביב", אומר בורובסקי, "אני מחכה לפעמים שעה לאוטובוס. היום (ראשון) חיכיתי לקו 501 בהרצליה 40 דקות. אחריו הגיעו שני אוטובוסים. המצב מאוד קשה. לפעמים האוטובוסים גם מפוצצים באנשים כי האוטובוס איחר בהרבה זמן ובינתיים התאספו עוד אנשים בתחנה. חלק מהאנשים בוחרים שלא לעלות בעומס כזה. זה לא נעים לנסוע באוטובוס בימינו וזה נהיה ממש סבל. אני מתנהל עם GPS של אוטובוסים וזה נהיה כמו מבצע צבאי. אני חושב שצריכים לפצות את הנוסעים כספית ולדאוג לפתרון מיידי. לא יכול שעכשיו נתנהל כך חודשים. זה ממש מדכא. כל החיים שלי אני לא מחזיק רכב ואני כבר עשר שנים מתנייד עם תחבורה ציבורית, אבל אני שוקל להחליף לאופנוע או לרכב פרטי. במקום להוריד רכבים פרטיים מהכביש הם גורמים לאנשים לחזור אליהם, זה לא הגיוני. אני לא יכול להיות ארבע שעות ביום בנסיעות. בשבוע שעבר לא הגיע קו 572 מאוניברסיטת תל אביב-בית התפוצות ב-20:00 בערב ולא היה לי איך להגיע הביתה ונאלצתי לנסוע בשלושה אוטובוסים".

גם אסף שריקי משכונת נווה עמל מספר על איחורים של קו 501. "קורה לא פעם שקו 501 לא עוצר בתחנות ולא מגיע בזמן. אם לא מתקשרים לברר עם המוקד של מטרופולין לא יודעים איזה אוטובוס לא יצא בכלל לדרך. גם כשאני לא נוסע בקו הזה אני רואה את מספר האנשים שמתאספים בתחנה כי האוטובוס לא הגיע".

שריקי מוסיף כי "היה גם מקרה לפני כמה חודשים שניתצו את הצג של לוח הזמנים האלקטרוני בדרך ירושלים, ועוד מקרה שהדביקו עליו מדבקה שלא אפשרה לנוסעים לראות מתי מגיע האוטובוס. פניתי לעירייה ולמטרופולין וכל אחת הטילה את האחריות על השנייה. לפני שנה וחצי, עם כניסת רפורמת התחבורה בהרצליה, ביטלו את התחנה ליד הבית שלי ברחוב צעירי ציון פינת סמטת ניסנוב. פניתי לעירייה והצעתי להוסיף תחנה בפינת הרחובות מורדי הגטאות והפרטיזנים. בעירייה הודיעו לי שזה מאושר ושזה תקוע במשרד התחבורה. עכשיו הנוסעים צריכים ללכת לתחנה אחרת, ליד הסופר, ששם האוטובוס נתקע לא מעט פעמים כי אנשים מחנים את הרכב בצורה שלא מאפשרת לו מעבר. קורה לא פעם שאנשים מתלוננים על מראות הצד שנשברו. תחבורה ציבורית בשבת זה אחלה, אבל מה עם תחבורה ציבורית ביומיום? היא ממש לא מתפקדת".

תושבת הרצליה אורלי זאבי מוסיפה כי גם קו 531 מרבה לאחר מהשבוע שעבר. "אני עולה כל יום כבר 17 שנה בתחנה של בן גוריון-סוקולוב על קו 531 שאיתו אני נוסעת עד לעבודה שלי ברמת גן", היא מספרת, "האוטובוס כבר כמה ימים מאחר לפחות בכחצי שעה. זה פשוט מחדל. אם אני מאחרת לעבודה אני צריכה להשלים את הזמן הזה. אני נענשת פעמיים, גם חיכיתי הרבה זמן לאוטובוס וגם אני חוזרת הביתה מאוחר יותר. כשאגד הפעילו את הקו לא היו בעיות כאלה. התקשרתי לפני כמה ימים למוקד ואישרו לי שהאוטובוס בכלל לא יצא. כשהאוטובוס לא מגיע זה יוצר עומס מטורף בתחנה ובאוטובוס. בין הממתינים נמצאים אנשים מבוגרים וגם אנשים עם צרכים מיוחדים. בשיחות שלי עם נציגי השירות באונליין של חברת מטרופולין נאמר כי אכן הטענה מוצדקת וכי האוטובוס לא יצא למסלולו".

היא מוסיפה: "היום (ראשון) במקום להגיע לתחנה בשעה 6:09 הוא הגיע בשעה 6:38. זה קורה גם בדרך חזור מהתחנה המרכזית בתל אביב להרצליה. בשבוע שעבר האוטובוס היה אמור להגיע ב-15:10 והוא לא הגיע עד אחרי 16:30. פניתי כמעט כל יום לכל מקום ובכל צורה אפשרית בעניין. אני ממש מיואשת. פניתי ב-30.10 לפניות הציבור של משרד התחבורה וקיבלה רק הודעה שהפניה הופנתה לגורם המקצועי במשרד התחבורה. פניתי גם מספר פעמים למטרופולין, ב-28.10, ב-31.10 והיום (ראשון), אבל שום דבר לא השתנה. פניתי ללשכת ראש העיר וייאמר לזכותם שהאחראי על התחבורה הציבורית בעירייה חזר אלי עוד באותו היום ואמר לי שזה עבר לדרגים הכי גבוהים לטיפול. אין בקרת איכות והנהגים עושים מה שבא להם. רבים מהם לא מכירים את הדרך ונצמדים ל-GPS ומבקשים מהנוסעים עזרה. רק קנסות למפעילת הקו יעזרו".

ממטרופולין נמסר בתגובה: "פעילות קווי 500 הושקה לפני ימים אחדים בלבד. מדובר בבעיות שהן בבחינת חבלי לידה של הפעלת השירות שכן מדובר באופרציה גדולה ומורכבת. אנחנו ערים לכל התקלות, מודעים להן ומצרים מאוד על אי הנוחות שהן גורמות לנוסעים. מאידך, אנו פועלים במרץ על מנת לתקן ולשפר, וסמוכים ובטוחים כי שיפור ניכר יורגש כבר בימים הקרובים".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מדובר בימים הראשונים להפעלת הקווים בהרצליה באמצעות חברת מטרופולין, במסגרת המהלך החלו לפעול קווים חדשים שהובילו לשיפור ניכר של התחבורה הציבורית באזור. בימים האחרונים ארעה תקלה בעדכון המידע של זמני הגעת האוטובוסים. החברה פועלת לתיקון מהיר של התקלה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה הכי גדולה זה הפקקים ועדיין חסרים המון נהגים התדירות עדיין לא מספקת רצוי כמעט כל האוטובוסים מפרקיים

  2. עתליה

    נושא אחד לא העלתה פה גודל האוטובוסים . 501 – 502 אמורים להיות אוטובוסים גדולים
    טעות חמורה שלא כתבתים את זה …

  3. נחמן

    זה חוצפה באגד כמעט ולא היה מקרים כאלה אני בעיקר נוסע כל יום על קוו 47 ותמיד בערב באיזור רבע לתשע או תשע הוא עושה בעיות או שפעם אחת לא עצר לי ולעוד אנשים חבל שאגד עזבו את מטרופולין היו צריכים להעביר ממש חבלי לידה עוד לפני שאגד עזבו היה בעיות ואחותי הגישה תלונה בחברה על מקרה שלה ובכלל לא עזר צריכים להגיש תלונה במשטרה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר