צילום אילוסטרציה (למצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לשים לב לילדים שמצויים בחרדות: מרכז חוסן פרסם הנחיות מיוחדות בעקבות המצב הביטחוני

הבוקר התמוטטה בחולון ילדה בת 8 במהלך אזעקת צבע אדום. מרכז חוסן - עמותה לילדים בסיכון, ממליץ גם להימנע מחשיפת יתר של הילדים לדיווחים החדשותיים

פורסם בתאריך: 12.11.19 13:36

בעקבות המצב הביטחוני, והמקרה שאירע הבוקר בו ילדה בת 8 מחולון התמוטטה בזמן אזעקה ועברה החייאה, פרסם מרכז חוסן – עמותה לילדים בסיכון, הנחיות כיצד להתנהל עם הילדים בשעת חירום ולהמשיך לתפקד בשגרת החיים.

"מצב ביטחוני כמו זה שאנחנו חווים בימים אלה, אינו מצב 'נורמלי' ולכן חשוב לתת לגיטימציה גם לתחושה של פחד ודאגה, וגם לתגובות שונות שלנו ושל ילדנו למצב", נכתב, "יחד עם זאת, חשוב להבין שהלגיטימציה הינה רק הצעד הראשון, אשר אמור לאפשר את הצעד הבא – המעבר לתפקוד. זה נורמלי להרגיש לחץ וקושי אשר לעיתים אף יכול להגיע כמעט לידי שיתוק, אך הקבלה של תחושה זאת, היא שאמורה לסייע לנו לא לעצור שם אלא לעודד את עצמנו ואת ילדנו לעבור למצב של תפקוד. קבלת הקושי לצד עידוד עצמי המכוון לפעולה, יאפשרו את המעבר מלחץ לתפקוד. השתדלו להיות סבלניים כלפי תגובות והתנהגויות חריגות של הילד, הילדים חשים שינוי בסביבתם ובמתח הקיים, גם אם אתם עושים ככל יכולתכם לשמור על רגיעה. כמו כן הם עשויים להביע את רגשותיהם בהתנהגויות שונות. ילדים שהתפתחו להתנהגות ילדית מסוימת, לעיתים, במצב לחץ, יחזרו אליה למרות שכבר נגמלו ממנה. זכרו – ילדים זקוקים לגבולות ולסדר שיוכלו להישען עליהם, ובלעדיהם עלולים לחוות חרדה ובלבול".

עוד הם ממליצים להורים לשמור על מפלס רגשות מאוזן ורגוע יותר שיקרין על הילדים, להסביר לילדים את ההבדל בין סכנה (שדורשת פעולה חיצונית) לפחד (שדורשת פעולה פנימית), לשמוע פחות חדשות ולשמור בבית על אווירה שקטה, לשמור על השגרה ולחבק קצת יותר ולאפשר לילדים לשתף אתכם במחשבות וברגשות שלהם ולתת להם להרגיש בנוח לשאול שאלות שמטרידות אותם. בנוסף צורף הסבר כיצד להרפות את השרירים ולהרגיע את המתח, שמומלץ לתרגל יחד עם בני המשפחה והחברים.

הערכת מצב בעיריית הרצליה

בתוך כך, בהודעה שפרסמה עיריית הרצליה נמסר: "בעקבות ההסלמה בדרום, נערכת עיריית הרצליה לקראת כל התפתחות אפשרית. פתחנו את מרכז ההפעלה לעת חירום, מערך החירום העירוני מוכן לפעול בכל רגע, המקלטים הציבוריים נפתחו. אתר האינטרנט העירוני והערוצים הדיגיטליים העירוניים מתעדכנים בכל עת, ואם יוכרז מצב חירום הם יועברו מיד לתצורת חירום שבה יהיו זמינים כל הנתונים הרלוונטיים למצב. בעלי תפקידים בעירייה תודרכו לאפשרות של מעבר מהיר לחירום. אנו נמצאים בקשר שוטף עם פיקוד העורף ומתעדכנים בנתוני המצב ובהנחיות הנדרשות. כל השירותים העירוניים, לרבות לימודים במוסדות חינוך, פועלים כרגיל ללא שינוי. בהמשך היום יתקבלו הנחיות לגבי פעילויות של החינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער. ראש העירייה משה פדלון, יחד עם אנשי אגף החינוך ואגף הביטחון, עורכים בשעות אלו סיורים בכל מוסדות החינוך בעיר על מנת לוודא את מוכנותם למעבר מהיר משיגרה לחירום. המוקד העירוני 106 עומד לרשותכם בכל ימות השבוע 24/7".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר