צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

אחרי יותר מ-20 שנה שורדי שואה, כבני 90, חוששים שיאלצו לפנות את המועדון בהרצליה

"לפני עשרה חודשים התחלפה ההנהלה בויצו והתחיל תהליך להרחיק אותם", טוענת קרובה של אחד החברים במועדון, שמספרת שהקשישים גם התבקשו לשטוף כלים ולנקות את הרצפה. ויצו: "הם התבקשו להעביר את הפעילות משעות אחר הצהריים לשעות הבוקר, נשמח להמשיך לשמש להם מקום למפגש"

פורסם בתאריך: 9.12.19 08:10

שורדי שואה ועובדים בכפייה בייצור נשק עבור הצבא האדום בזמן מלחמת העולם השנייה, בני כ-90, מקיימים מפגש בכל יום חמישי אחרי הצהריים, מזה יותר מ-20 שנה, בבניין שבו פועל ארגון ויצ"ו, ברחוב ראש פינה במרכז הרצליה. אבל עכשיו הם חוששים שלא יוכלו לקיים יותר את הפעילות במקום.

"עד לפני כעשרה חודשים הם השתמשו במקום ללא כל בעיה, היה סטטוס קוו של כבוד הדדי, ואז התחלפה ההנהלה בויצו והתחיל תהליך להרחיק אותם", מספרת קרובה של אחד הקשישים, "בהתחלה שינו להם מדי פעם את יום המפגש בהתרעה מאוד קצרה, הודיעו להם שהם אינם יכולים להשתמש במטבחון שעליהם להביא כלים חד-פעמיים ושעליהם לשטוף את הכלים ולנקות את הרצפה אחריהם. הם חשו מושפלים מאוד. לבקש מאדם בן 92 לשטוף את הרצפה זה גובל בטעם מאוד לא טוב. הם טוענים שאמרו להם 'תגידו תודה שנותנים לכם להשתמש במקום'. זה מאוד מבזה בעיניי".

היא מוסיפה: "הם מצליחים במשך שנים ארוכות, כמעט ללא תקציב, לייצר פעילויות שמחברות אותם למקום, שמאפשרות להם להרגיש חלק ממנו. הם כולם דוברי רוסית, רובם לא מדברים עברית ומי שכן מדבר עברית בסיסית. במפגשים חברי הקבוצה עושים בכוחות עצמם פעילות תרבותית ענפה והם לעולם לא ביקשו משהו. המועדון הזה הוא בית בשבילם. זה המקום שבו פעם בשבוע הם ביחד, חוגגים ימי הולדת, מעבירים הרצאות, לומדים על תרבות ישראל, יהדות ופוליטיקה, והכל מכספם האישי. ביום שלישי האחרון הודיעו להם לפתע שהמפגש לא יתקיים ביום חמישי, וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה. כל שינוי כזה גורם לתחושות לא טובות. לאחרונה התחיל שיפוץ במבנה ואף אחד לא הודיע להם עליו עד לפני כשבועיים במפגש שהיה להם עם נציגי העירייה. הם מאוד נעלבו. נאמר להם כי לא יוכלו לקיים את המפגשים שלהם במבנה ושהעירייה תחפש להם מקום אחר. אנחנו מבקשים שיימצא להם מקום חלופי ראוי ונגיש לקיים את המפגשים שלהם".

תגובת ויצ"ו: "סניף הרצליה מפעיל מגוון רחב של פעילויות ליבה למען נערות, נשים, חלק בסיכון וקבוצות נוספות, לרבות קשישים. קבוצה של יוצאי ברית המועצות לשעבר מתכנסת בסניף אחת לשבוע במשך 25 שנה. המקום ניתן לשימוש ללא תמורה, מתוך רצון לאפשר לחברי הקבוצה לקיים מפגשים חברתיים. לאחרונה ביקש צוות הסניף מהקבוצה להעביר את המפגש משעות אחר הצהריים לשעות הבוקר בשל פרויקטים חברתיים לקבוצות גיל צעירות שיכולים להתקיים רק אחר הצהריים, וכן לשמור על הסדר והנקיון בסניף, שכן הסניף פועל באמצעות צוות מתנדבות קטן ומשאבים מוגבלים. אלו היו שתי הבקשות היחידות. סניף ויצ"ו הרצליה פועל לרווחתה של הקהילה המקומית ומחויב לה. קבוצת יוצאי ברית המועצות חשובה לליבנו ונשמח להמשיך לשמש להם מקום למפגש, כפי ששימשנו כל השנים.
בנוגע להודעת השיפוץ, לצערנו תקלה טכנית קשה מחייבת אותנו לבצע שיפוץ בסניף וכלל הפעילויות הועברו למוקדים אחרים. השיפוץ יארך כחודש ואנו מצפים ולחדש את פעילותנו בהקדם, לרבות של קבוצת הגמלאים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר