גבעת הפרחים בהרצליה הצעירה. צילום החברה לפיתוח הרצליה
גבעת הפרחים בהרצליה הצעירה. צילום החברה לפיתוח הרצליה

ציפורים, יונקים וצמחים נדירים: גן "גבעת הפרחים" נפתח מחדש

גן היובל, המוכר כגבעת הפרחים, הנמצא ברשימת אתרי טבע עירוניים של החברה להגנת הטבע, עבר שיפוץ נרחב ועבודות פיתוח והוא כולל עכשיו בוסתן, צמחייה טבעית שביל מונגש ושטחי פעילות

פורסם בתאריך: 1.1.20 16:10

גן היובל שבשכונת הרצליה הצעירה, הנקרא גם "גבעת הפרחים", נפתח מחדש לאחר עבודות פיתוח שנמשכו יותר מחצי שנה. כך מסרה היום עיריית הרצליה. הגן, ששטחו יותר מתשעה דונמים, נמצא בין הרחובות יהודה הנשיא ופסמן. על עבודות הפיתוח היתה אחראית החברה לפיתוח הרצליה.

"גבעת הפרחים נמצאת ברשימת אתרי הטבע העירוניים של החברה להגנת הטבע, בזכות המגוון הביולוגי העשיר במקום, שכולל עשרות מינים של ציפורים, חרקים ויונקים, וכן מיני צמחים נדירים, דוגמת תורמוס צהוב שהגבעה היא שריד שלהם", מסרה העירייה, "הפארק תוכנן בתהליך תכנון השתתפותי של תושבי הרצליה הצעירה, שהדגישו את רצונם לשמר את ערכי הטבע הייחודיים בגן, יחד עם יצירת הנגשה מוגברת ואזורי פעילות נוספים. התוצאה היא תכנון קשוב ורגיש לאופי המיוחד של המקום".

עוד מסרה העירייה כי "את אזור הבתה הטבעי (צמחיית שיחים מקומיים נמוכים) שבלב הגן, סובב שביל מונגש הנושק לבוסתן שנטעו התושבים, ומפריד את השטח הטבעי השמור משטחי הפעילות. אזור הבתה שומר, ואזורי הפיתוח עברו שיקום נופי תוך זריעת זרעים שלוקטו מהגבעה עצמה בשילוב צמחייה האופיינית לאזור, כך שברחבי הגבעה ימשיכו להתחולל אותן פריחות עונתיות צבעוניות שאהובות כל כך על התושבים. לאורך השביל נבנה ספסל מעוצב, ובו מוקדים של ׳מוזיאון פתוח׳, הפותחים צוהר נוסף לעולם החי שבגן. העצים הבוגרים זכו ליחס מיוחד במטרה להעצים ולחשוף את יופיים, והם הפכו לחלק מ'יער הרפתקאות׳ טבעי, באמצעות שילובם יחד עם גדמי עצים ומבני במבוק הנסתרים בין השיחים".

ראש העירייה משה פדלון אמר כי "הגן מהווה פנינה של שימור טבע עירוני, ואני שמח על המעורבות של התושבים ושיתוף הפעולה מצדם, שתרמו לתוצאה הסופית שהיא תמהיל של טבע, נגישות ופעילות".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא אמר: "שדרוג הגן ועבודות הפיתוח הנרחבות בו הם חלק מההשקעה העירונית שלנו במרחב הציבורי להנאת התושבים ולמען איכות החיים בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר