עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

המחלוקת הבאה? חברי המועצה יתבקשו לאשר נישואים אזרחיים בהרצליה

חברי המועצה איל פביאן ורונן וסרמן מבקשים לאשר הקמת מנגנון עירוני שיאפשר רישום כזוג באמצעות עורך דין מסובסד, והכרה רשמית של העירייה

פורסם בתאריך: 8.1.20 07:49

חברי מועצת עיריית הרצליה איל פביאן (סיעת החופש לבחור) ורונן וסרמן (יש עתיד) הגישו הצעה לסדר לקראת ישיבת מועצת העיר שתתקיים בשבוע הבא, לפיה תפעיל העירייה שירות רישום זוגיות עירוני, שיהיה למעשה מודל מסויים של נישואים אזרחיים.

לפי ההצעה, עליה יצביעו חברי מועצת העיר בשבוע הבא, "עיריית הרצליה תקדם ותפעיל מסלולים מסובסדים לרישום נישואי חוזה באמצעות עורכי דין מטעמה, כדי לספק לזוגות הפונים הצהרה משותפת בעלת תוקף משפטי. עלות הרישום תהיה שווה בעלותה לרישום ברבנות, ותסובסד ככל שיהיה צורך בכך. עיריית הרצליה תכיר רשמית לכל דבר ועניין בכל שרותיה ומערכותיה, כזוגות נישואים בתושבי העיר אשר קיימת ביניהם תעודת זוגיות, או נישואי חוזה בשם אחר".

בדברי הרקע להצעה כותבים השניים כי "למעלה מ-70% מתושבי ישראל תומכים בנישואים אזרחיים. גם מרביתם של תושבי הרצליה תומכים בכך ואף בשיעורים גבוהים יותר. עיר חופשית באמת צריכה לאפשר לכלל תושביה, על כל המגזרים והמגדרים, את החופש לבחור איך להתחתן… כיום נהוגים בישראל נישואי חוזה ו"תעודות זוגיות", הנערכים על ידי עורכי דין ועמותות, תעודות אלה קבלו כבר מזה שנים הכרה ברמות שונות בפסיקות של בתי המשפט בישראל, והפכו לחלק מהמסגרת הקיימת והמשפטית להסדרת יחסי זוגיות רשמיים בין שני בני זוג. עלות שירות זה שונה בדרך כלל מעלות הרישום לנישואים ברבנות. ראוי כי עיריית הרצליה תהיה פורצת דרך ותאפשר לתושבי העיר המעוניינים בכך להירשם בעירייה כזוג".

רונן וסרמן

רונן וסרמן

וסרמן: "יש אנשים שמרגישים שכל טקס החתונה האורתודוכסית הוא לא בשבילם, והם חיים בזוגיות מבלי להתחתן. כמו כן ישנם המון זוגות שהרבנות מסרבת לחתן. כל נושא ברית הזוגיות שכחול לבן, מפלגת האם שלנו, מקדמת מדבר בדיוק על הדברים האלה. בערים רבות בעולם ניתן להתחתן גם (או רק) בעירייה. בשל המצב התקוע של הכנסת והממשלה, ישנה הזדמנות בלתי חוזרת לקדם דברים ברמה המקומית, בדיוק כמו שעשינו עם התחבורה הציבורית בשבת, ולכן אני טוען שעיריית הרצליה, כעירייה מובילה, יכולה ואף צריכה להוביל גם בנושא הזה ולייצר פתרון מקומי, נוח ונגיש לכל מי שמעוניין להיקשר בזוגיות לאדם אחר".

איל פביאן. צילום דני שביט

איל פביאן. צילום דני שביט

פביאן: "צעירים רבים מאוד בהרצליה ובמדינה, מעוניינים להנשא בנישואים אזרחיים ולאו דווקא ברבנות, ומגיע להם שזה יהיה זמין, פשוט, אמין וזול. הבטחנו בבחירות ואנו פועלים לקיים. הרבה מהפכות אזרחיות התחילו מלמטה וגם בזו הרצליה תתחיל ועיריות אחרות יצטרפו. עיריית הרצליה צריכה לאפשר לתושביה, הסטרייטים והלהט"בים, לבחור איך להתחתן והיא יכולה לעשות זאת ממש כעת. תעודות הזוגיות מוכרות בהדרגה מפסיקות של בתי משפט לצרכים שונים ומגוונים. למשל הכרה של בתי משפט, זכויות כלכליות כולל במס הכנסה ובבנקים, זכויות ירושה של נכסים, יחסי ממון בין בני זוג, ביטוח לאומי, משרד הרישוי בנושא זכויות על רכב, משרד השיכון לצורך קבלת משכנתה לזכאים, זכויות עירוניות שונות כמו רישום לגנים, חניה עירונית, הנחות בארנונה וכיוצא בזה".

מעיריית הרצליה נמסר: "תשובה והתייחסות תנתן בישיבת המועצה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר