רחוב הנדיב בהרצליה. צילום אסף אמר

בינתיים עבר בשלום, מתכוננים ללילה סוער: סיכום ביניים של מזג האוויר החורפי בהרצליה

עד כה לא דווח על אירועים חריגים בהרצליה בעקבות מזג האוויר הסוער. העירייה ממשיכה לפעול בכוננות מוגברת והיא מוכנה לקראת הלילה עם מכונות שאיבה, מנופי גיזום, טרקטורים וגנרטורים לחירום

פורסם בתאריך: 8.1.20 17:33

מזג האוויר החורפי והגשום הגיע להרצליה היום בשעות הצהריים, כשגשם החל לרדת כשהוא מלווה ברוחות חזקות. מהעירייה נמסר שעד כה לא נרשמו אירועים חריגים בעיר בשל מזג האוויר החורפי.

בסביבות השעה 15:00 היתה במוקד העירוני תקלה טכנית שנמשכה כ-15 דקות בלבד, שבמהלכן יצאה הודעה לציבור עם מספר טלפון חלופי לפניות. בתוך כך מסרה העירייה שלא התקבלו במוקד העירוני, שתוגבר בעקבות הסערה, פניות הקשורות למזג האוויר. בניגוד לשנים קודמות, בנווה ישראל דיווחו תושבים כי אין הצפות. כמו כן, גם בשאר השכונות בעיר לא היו עד כה הצפות ואירועים חריגים בשל מזג האוויר.

העירייה ממשיכה לקיים כוננות מוגברת לאירועי מזג אוויר והיא מוכנה לקראת הלילה עם מכונות שאיבה, מנופי גיזום, טרקטורים וגנרטורים לחירום. העירייה אף פירסמה הנחיות מיוחדות של שירותי הכבאות: 

• במקרה של שטפונות והצפות אין לרדת לחניונים או לקומות הנמצאים מתחת למפלס הקרקע.
• בזמן שטפונות, יש להימנע משימוש במעליות הנמצאות בחניונים, במפלס הקרקע ומתחתיו מחשש להילכדות.
• אם אתם מתגוררים בדירה מתחת לפני הקרקע – צאו מיד מהבית ועברו למקומות בטוחים מעל פני הקרקע, שבהם כוחות הביטחון יוכלו להבחין בכם ולסייע במקרה הצורך.
• במקרה של שטפונות, אין להתקרב למקורות מים זורמים ולערוצי נחל מחשש להתמוטטות הגדות ובשל הזרימה החזקה, שעלולה לגרום להיסחפות בזרם המים.
• אין לחצות מקורות מים, ומקומות עם זרימת מים חזקה (גם עם רכבי שטח) – הדבר מהווה סכנת חיים ממשית!
• אין לחצות כבישים מוצפים שאין ביכולתנו לאמוד את עומקם.
• האזינו והתעדכנו מעת לעת באמצעי התקשורת והרשתות החברתיות השונים להוראות כוחות הכיבוי וההצלה.
• בכל מקרה של סכנה חייגו מיד ל-102 והזעיקו את לוחמי האש.

שיאה של הסערה צפוי להסתיים מחר (חמישי) בבוקר, ועד אז צפויים לרדת כמויות גשמים של בין 80-60 מ"מ, וקיים חשש להצפות. קיימת גם אפשרות לסופות רעמים וברד, וצפויות רוחות חזקות, שעשויות להגיע למהירות גבוהה. מיום חמישי בבוקר ועד שישי בלילה, צפויה הסערה להיחלש מעט, אך עדיין צפויות לרדת כמויות גדולות של גשם. מזג האוויר עדיין יהיה חורפי מאוד, ועדיין קיים חשש להצפות. הסערה צפויה לשכוך רק בבוקר שבת, כאשר גם ביום שבת עצמו צפויים לנו גשמים קלים יותר ומזג אוויר חורפי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר