חביבה ושלמה אברהם. צילום באדיבות המשפחה
חביבה ושלמה אברהם. צילום באדיבות המשפחה

טרגדיה: מתה מפצעיה חביבה אברהם, שנפגעה מאופניים חשמליים מתחת לביתה ביד התשעה

אברהם, בת 67, נדרסה לפני כחודש ואושפזה במצב קשה. בשבוע שעבר הלכה לעולמה. "היא היתה אישה מיוחדת שאהבה לחיות ולתת מעצמה", מספר הבן יעקב. על הרוכב שפגע בה ושהגיע להלוויה הוא אומר: "הוא לא בן אדם רע. הוא עשה טעות של שבריר שנייה"

פורסם בתאריך: 10.1.20 07:39

"אמא היתה כשמה, חביבה על כולם", מספר יעקב אברהם על אמו, חביבה אברהם ז"ל, שנפטרה בשבוע שעבר, ביום רביעי, 1.1.2020, לאחר שנדרסה שלושה שבועות קודם לכן על ידי אופניים חשמליים, סמוך לביתה ברחוב הר נבו בשכונת היד התשעה בהרצליה. "היא היתה אישה מיוחדת וחיובית ומאוד היה אכפת לה מכולם. היא אהבה לחיות, לתת מעצמה ודאגה תמיד שנאהב ושנהיה ביחד. היא מעולם לא אמרה על מישהו משהו רע ולא ריכלה על אף אחד. כואב הלב לאבד אמא וסבתא בצורה הזאת. קשה לנו הילדים ולאבא מאוד. אנחנו לא מעכלים את זה עדיין. אבא ואמא היו יחד 46 שנה ופתאום הוא לבד. זאת אישה בת 67 שהגיעה לנחלה שלה, לזמן שלה ליהנות עם הנכדים והילדים ולא צריכה לרוץ לעבודה. היא היתה עושה הכל לבד, היה לה חשוב מאוד להרגיש עצמאית ולעשות הכל בעצמה. היא היתה הולכת למרכז יום במרכז העיר ומאוד נהנית שם. במסגרת פרויקט שעשו שם היא לקחה חלק מתמונת הנישואים שלה ושל אבא שלי וציירה לידה ופיתחה אותה והיא היתה אמורה להציג אותה בתערוכה. בתמונה היא מאוד יפה וזוהרת וכך היינו רוצים שיזכרו אותה".

קולאז' שהכינה חביבה מתמונה מהחתונה שלה ולא הספיקה לסיים. באדיבות המשפחה

חביבה אברהם יצאה מביתה לפני כחודש, ב-12.12.2019, לערוך קניות במכולת השכונתית לקראת שבת. "באותו יום חמישי אמא הלכה, בסביבות השעה 9:00, למכולת בן שימול, שנמצאת מעבר לכביש, לקנות מצרכים לשבת", מספר יעקב, "היא היתה מתחילה לבשל לשבת כבר ביום רביעי-חמישי. בדרכה חזרה מהמכולת היא רצתה לחצות את הכביש והיא הבחינה שיש אוטובוס שעומד בתחנה ומוריד נוסעים. זה רחוב חד-סטרי ודי צר, כשמכוניות חונות בצדדים, כך שרכב לא יכול היה לעקוף את האוטובוס משמאל. זה גם לא רחוב סואן ואין בו מעברי חצייה, ובגלל המכוניות שחונות בסמוך למדרכה צריך לרדת ביניהן כדי לחצות. אמא רק הורידה את הרגל לכביש ובקושי התחילה לחצות ואז הגיע בחור בן כ-40 שרכב על אופניים חשמליים, שעקף את האוטובוס, פגע בה והעיף אותה. אמא מיד נפלה, הבחור על האופניים ניגש אליה וגם אחת השכנות מיד רצה אליה והגישה לה עזרה. היא היתה בהכרה מעורפלת. השכנה הזעיקה מיד את אחותי ואבא שלי שהיו בבית שלנו ואמא פונתה על ידי אמבולנס לבית החולים מאיר בכפר סבא".

מה קרה בהמשך?

"בדרך לבית החולים מאיר אמא איבדה את ההכרה וכשהיא הגיעה לבית החולים עשו לה צילום סיטי ראש וגילו שיש לה דימום קל. תוך זמן קצר העבירו אותה לטיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקוה. שם עשו לה צילום סיטי ראש וגילו שהדימום גדל מאוד, שבצד הימני יש לה שטף דם מאוד גדול ושחייבים לנתח אותה מיד. היא נכנסה לניתוח של כשש שעות, שבמהלכו הסבירו לנו שהיא לא תחזור למצב הקודם שלה. אחרי שש שעות, כשהיא מורדמת ומונשמת, העבירו אותה לטיפול נמרץ. הסבירו לנו ששטף הדם מאוד גדול והוא השבית את כל הצד הימני. אחרי כשבועיים בטיפול נמרץ בבית החולים, כשהיא עוד לא התעוררה והיתה מורדמת לפרקים ומונשמת, אמרו לנו שעדיף שהיא תעבור למקום שיקומי והעבירו אותה ביום חמישי לפני שבועיים לבית רבקה, למחלקה לשיקום נשימתי".

חביבה אברהם. צילום באדיבות המשפחה

מה היה מצבה בבית רבקה?

"למחרת, ביום שישי לפני הקידוש, קפצתי לבקר אותה והיא נחה כשהיא מונשמת והיא נראתה מאוד שלווה. האחיות רחצו אותה והיה לה את הריח שאני מכיר של אמא שלי. ניתקו אותה מדי פעם ממכונת ההנשמה והיא נשמה לבד והכל היה נראה טוב. יצאתי משם כעבור שעה עם הרגשה טובה ואופטימית. למחרת, בשבת בבוקר, אחי ראובן התקשר אלי ואמר לי שהמצב הידרדר ומעבירים את אמא לבית החולים בילינסון. היינו איתה מהבוקר עד השעה 15:00 במיון ואחר כך העבירו אותה לפנימית א'. הבנו שהמצב שלה לא טוב. היינו איתה כל יום בבית החולים, במשמרות. בבוקר אבא שלי ואחותי ובערב אחי ואני. ביום רביעי לפני שבוע, בשעה 15:00, החלפתי את אבא שלי ואחותי. ראיתי שהיא מונשמת והמוניטור הראה שיש לה דופק לסירוגין. אמרתי לרופא שהמכונה לא בסדר והוא לקח אותי לחדר והסביר לי שהמצב ממש לא טוב ושנותרו לה שעות ספורות לחיות. יצאתי החוצה ופרצתי בבכי. קראתי לאבא שלי ולאחים שלי ותוך חצי שעה כולם הגיעו. היינו איתה ברגעים האחרונים, אבא שלי קרא שמע ישראל וקראנו תהילים וביקשנו ממה סליחה".

איך הגיב רוכב האופניים שפגע בה?

"הבחור שפגע באמא עם האופניים נשאר לידה לאחר התאונה ונפרד ממנה כשהיא היתה בהכרה. הוא שיתף פעולה עם המשטרה וסיפר להם ולנו איך זה קרה. הוא הגיע למחרת לבית החולים עם שתי שקיות של אוכל ושתיה. בכל רגע נתון הוא שאל עליה ודיבר עליה. הוא הגיע לבקר אותה כמה פעמים. הוא לא התחמק בשום דרך ושמר על קשר איתנו במשך כל התקופה, והוא גם היה בהלוויה של אמא ובכה והגיע לנחם אותנו בשבעה. יש לי רגשות מעורבים לגביו אבל זה באמת בן אדם שפשוט עשה טעות של שבריר שנייה, שנייה של חוסר זהירות. זה גרם לכאב לב מאוד גדול, גם עבורו. הוא לא בן אדם רע ולא עבריין תנועה. הוא בן אדם שנסע על הכביש עם אופניים חשמליים שהמדינה מאשרת וזה נושא שהוא מאוד פרוץ. היום כל ילד נוסע על אופניים חשמליים ולא אוכפים את החוק. אנשים מתים בגלל הכלי המיותר הזה ולאף אחד לא אכפת. האופניים החשמליים הם כלי תחבורה לכל דבר והוא גם כלי מסוכן מאוד. זה קרה בשכונה, במקום הבטוח של אמא, ליד הבית, ואין שום אכיפה שיכולה לתת לתושבים, צעירים או מבוגרים, ביטחון שהם יכולים לעבור את הכביש בלי חשש".

חביבה נולדה בהודו וכשהיתה בת 3 היגרה עם משפחתה לאנגליה. כשהיתה בת 20 עלתה לישראל עם משפחתה. היא הגיעה לבקר את משפחתה בהרצליה בגיל 18 ושלמה, שעבד אז בתור נגר, עשה עבודה בבית המשפחה וכך הם הכירו והתחתנו. יש להם ארבעה ילדים – יעקב (43), קטי (40), אושרת (36) וראובן (33), וארבעה נכדים. בשנים האחרונות חביבה לא עבדה ונהגה ללכת למעון יום למבוגרים במרכז העיר שאליו מאוד אהבה ללכת. היא עבדה שנים בתור מכשירנית בתדיראן תקשורת וב-15 שנה האחרונות טיפלה בקשישים בביתם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח מודאג

    עצוב מאוד. יהי זיכרה ברוך.
    הגיע הזמן שהעיריה תאכוף את ההנחיות ותסיר את המיפגע הזה!

  2. אחד שמכיר

    אני מכיר את כל המשפחה המדהימה הזו.
    איזו אישה מדהימה, כזו טובת לב , ילדים מקסימים אחד יותר מהשני.
    בעלה שתמיד חשוב לו לשמח אחרים.
    זו אבידה גדולה לכל מי שהכיר אותה!!!
    חביבה יהי זיכרך ברוך!
    מי שאישר את יבוא האופניים חשמלים פשוט פושע!!!
    מדינת ישראל הגיע הזמן לעשות לזה סוף.
    "טוב מאוחר מאשר לעולם"

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר