שקיעה מול חוף אפולוניה. צילום ליאור קפלן
צילום ליאור קפלן

שבת שלום: זמני כניסת ויציאת השבת בהרצליה ופרשת השבוע

לב שלם מלב שבור: מנכ"ל עמותת גרעין תורני הרצליה, צחי וייס, מספר על פרשת "ויחי"

פורסם בתאריך: 10.1.20 11:15

כניסת השבת בהרצליה: 16:23

יציאת השבת בהרצליה: 17:33

אֶבֶן יִשְׂרָאֵל: צחי וייס מספר על פרשת השבוע, פרשת 'ויחי':

סיום ספר האבות,
ספר בראשית.
חותמים את תקופת האבות,
השרביט עובר אל הבנים.
בניו של יעקב, בני ישראל.

לפני סיום מברך יעקב את בניו,
ואת נכדיו (בניו של יוסף), אפרים ומנשה.
יעקב נותן בברכתו בכורה דווקא לבן הצעיר אפרים.
מדוע?
מסביר רש"י: " שעתיד יהושע לצאת ממנו (מאפרים), שינחיל (יהושע) את הארץ וילמד תורה לישראל.
וכל העולם יתמלא בצאת שימעו ושמו, (מתי?) כשיעמיד חמה בגבעון, וירח בעמק אילון"
יעקב מצפה שבניו ונכדיו ימשיכו בדרכי האבות.
ינחלו את הארץ בחיבור ללימוד התורה.
שלא יפחדו מן המציאות והמאורעות. גם הקשים.

שלא יכנעו לטבע, אלא יובילו וירוממו אותו עימם.
ואם צריך, אז גם יעמידו אותו במקום..
זו תכונה שטבועה בישראל.
"וְגַם נֵצַח יִשְׂרָאֵל, לֹא יְשַׁקֵּר וְלֹא יִנָּחֵם.." (שמואל א', ט"ו כ"ט)
בניו של ישראל אבינו הם כמנצחים על תזמורת.
הנצח מנצח.

לכן בסיומה של פרשת חייו,
אומרים חכמים ש'יעקב אבינו לא מת' (תענית ה' ע"ב).
והרי בפרשתנו מסופר שקברוהו וספדו לו?
עונים חכמים:
כיוון שזרעו בחיים, אף הוא בחיים.
כלומר, כיוון שבניו ממשיכים בדרכו בצורה נאמנה
כפי שחינכם והדריכם
בחייו ולפני מותו,
אז בתכל'ס יעקב (עליו השלום) חי..
בדיוק כמו ש'דוד מלך ישראל
חי וקיים'.
יש המשכיות, יש חיים.
"הַבִּיטוּ אֶל-צוּר חֻצַּבְתֶּם.." (ישעיה נ"א, א)
יש מקור, יש חוסן.
אבן = אב ובן.
כהמשך אחד ישיר.
זה יותר חזק מהכל,
גם מהמוות.

עוד אבינו חי!
עם ישראל חי!

שבת שלום!

צחי וייס, תושב הרצליה, הוא מנכ"ל עמותת "גרעין תורני הרצליה". לתגובות ויצירת קשר: 052-6426832

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר