תנים ברחוב רמז בנווה עמל. צילום ענבר שוחט
תנים ברחוב רמז בנווה עמל. צילום ענבר שוחט

צפו: תושבת תיעדה תנים מתחת לבית. "זה היה מפחיד. יצאתי מהאוטו ורצתי הביתה"

לפני כשלושה חודשים תועדו תנים בהרצליה פיתוח. אתמול צילמה אותם תושבת נווה עמל בשעת לילה מאוחרת. לעירייה ורשות הטבע והגנים יש תוכנית פעולה

פורסם בתאריך: 14.1.20 17:44

ביום שני, בסביבות השעה 1:30 לפנות בוקר, חזרה ענבר שוחט לביתה ברחוב רמז נווה עמל. את פניה קיבלו כמה תנים שהיו על המדשאה הסמוכה. "חזרתי הביתה בשעה מאוחרת, החניתי את הרכב, רציתי להיכנס הביתה ושמעתי יללות של תנים", מספרת שוחט, 28, שמתגוררת בשכונה כל חייה, "הייתי לבד, הם היו ממש מולי על המדשאה ושמעתי יללות רחוקות יותר. חששתי שהקבוצה הרחוקה תחבור לקבוצה שמולי וכל הלהקה תגיע לכיוון שלי ואז מה אני עושה? ממש פחדתי לצאת, נשארתי באוטו והתקשרתי לידיד שלי והתייעצתי איתו מה לעשות. לאט לאט הם התחילו להתקדם לעבר פינת הרחוב לאורך השביל שבו היה מפוזר אוכל של חתולים. החלטתי שאני יוצאת לכיוון הבית שלי כשידיד שלי על הקו מלווה אותי. זה היה ממש מפחיד. יצאתי מהאוטו ורצתי הביתה. אני גרה בשכונה הזאת כל החיים שלי ולא פעם שמעתי יללות של תנים אבל הייתי בטוחה שזה מהאיזור של תעש. זו הפעם הראשונה שאני רואה תנים בשכונה. כשהעליתי פוסט בפייסבוק אתמול עם הסרטון של התנים אמרו לי שהייתי צריכה לפנות למשמר השכונה והם היו מלווים אותי הביתה. לא מעט תושבים שיתפו שגם הם ראו תנים באיזור וחוששים מהם".

נציין כי זאת לא הפעם הראשונה שנצפו תנים בהרצליה. לפני כשלושה חודשים דיווחו תושבים ברחוב אליעזר קפלן בהרצליה פיתוח שבמערב העיר על תנים שמסתובבים בשכונה ומייללים משעות הערב למשך כל הלילה. כמה מהם סיפרו כי הם פוחדים לצאת לרחוב בחשכה שמא אלה יתקפו אותם, את הילדים והכלבים שלהם.

תגובת העירייה: "התנים והשועלים הם חלק מהסביבה האקולוגית הטבעית הגובלת עם העיר הרצליה ואנו פועלים על מנת לשמר את מגוון בעלי החיים תוך דאגה לשלומם ולבריאות התושבים. בעלי חיים אלו חודרים לאזורים מיושבים בחיפוש אחר שאריות מזון הנמצא בשפע בסביבה האורבנית, בשל כך, יש לסגור היטב פחי אשפה ולדאוג לסביבה נקייה נטולת שאריות מזון. לעירייה אין סמכות לטפל בחיות בר, הסמכות הבלעדית על פי חוק היא של רשות הטבע והגנים .בימים אלו נערכת עבודת מטה של העירייה מול הרשות על מנת לגבש דרכים להתמודדות עם התופעה".

תגובת המשרד להגנת הסביבה: "במקרה של תנים הנמצאים בשטח הרשות המקומית יש לפנות למוקד העירוני לטיפול. מכיוון שמדובר בחיית בר הנושא מטופל באופן שוטף גם על ידי רשות הטבע והגנים שעובדת בנושא לממשק מתאים מול הרשויות. באופן כללי, הגורם המטפל בנושא התנים במרחב העירוני הוא הוטרינר העירוני, אך ההנחיות העירוניות עשויות להשתנות מעיר לעיר".

תגובת רשות הטבע והגנים: "לפני שלושה ימים התקיימה פגישה בין נציגי רשות הטבע והגנים ובין נציגים מעיריית הרצליה בהם מנכ"ל העירייה והווטרינרית העירונית וסוכם בשלב הראשון שהם יבצעו פעולות סניטציה, סגירת פחים ואי זריקת זבל במקומות פתוחים, ושינוי אופן האכלת החתולים, הגבהת פינות ההאכלה בעיר שנמצאות כרגע במקומות נמוכים שתנים נגישים אליהם ובכך הם נמשכים אל תוך השטח העירוני. לאחר מכן הם יעשו סקר, כפי שעשתה עיריית רמת גן, שבו הם יעשו מיפוי של התנים לנוכח השינוי שהם יעשו עכשיו. בעירייה קיבלו את ההמלצה שלנו ואנחנו מאמינים שהפעולות האלה ימנעו מהתנים להיכנס לשטח עירוני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מזיקים, חיה פחדנית, שחררו מהם.. משרד הבריאות טוען שאין מקרים של כלבת באזור גם ככה.

  2. מוקי

    התנים היו שם לפני כולם דבר שני בני אדם יותר מפחידים מהם .אז תכניסו לפרופרוציה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה חמודים 🙂 הם פחדנים יותר מבני האדם. מתחת לבית שלי יש שפני סלע. הטבע קדם לאדם. הכל טוב. תניחו להם לנפשם.

  4. ליאת

    תניחו להם לנפשם הטבע היה לפני האנושות , בעיקר כשמדובר בחיה שפוחדת מהאדם יותר מאשר להיפך.
    בגולן יש צבאים, חזירים תנים… וחיים יחד. גם לידנו יש שועלים חזירי בר ושפני סלע. הכל טוב. תניחו להם!

  5. אלון אלירן

    התגובות של הרשויות בהחלט לעניין, למעט ה"סניטציה" המתבטאת במקרים רבים בגילוח פינות־חמד של צמחייה עשירה.

  6. נטלי

    אני מתעוררת כבר שבועיים ב3 וב4 בבוקר כל יום בגלל יללות מטורפות של תנים. ולכל אוהבי החיות שמגיבים כאן – יופי שזו חיה חמודה ופחדנית. קל לכתוב כל עוד אתה לא מתעורר לילה לילה בשעות לא סבירות בגלל יללות בעוצמות לא סבירות. זה נשמע כאילו ממש מתחת לחלון. פניתי לעירייה והם טוענים שזה לא אחריותם.

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר